SRA

SRA

zondag 14 augustus 2011

Porsche 356... how low can you go.....




Ik denk dat ik deze Ninco Porsche 356 al weer 8 jaar geleden heb gekocht via Marktplaats.

Hij was door de 1e eigenaar uit Zeeland al enigszins verbouwd.

Oorspronkelijk was het de Daytona uitvoering, in het metallic-blue.

Ik heb hem stevig verlaagd,het interieur een stuk dunner gemaakt, een brandblusser achterin gelegd en de kap zilver gespoten.Ook het motortje is vervangen door een snellere jongen.

Zo reed hij jaren rond.


Tot verleden week.
Ik heb de wielen nogmaals onderhanden genomen om te zien of het nog lager kon.Ook de hoeveelheid lood is sterk teruggebracht,er zit alleen nog een stukje bij de vooras.
De auto rijdt er prima mee.Bij SRA kom ik er onder de 10 sec. mee en daar zit nog wel wat rek in.Ik besloot de kap glad te schuren.Alle chroom-details kwamen niet meer terug.

De greep op de voorklep, de deurgrepen,de strips op de flanken alles ging er aan.

De vrijgekomen holtes werden opgevuld.Ik heb ze ingevuld met stukjes plastic en houtlijm.Dit vaak herhaald en veel geschuurd.Ook gaatjes van ruitenwissers, spiegel e.d.gaan dicht.

Het resultaat is een extreem gladde kap, waarbij de neus en de kont iets meer naar binnen werd geschuurd, iets ronder dus.

Het ruitje ,waar een tijdje terug opeens een hap uit was ,werd over de hele hoogte een laag afgedremeld.Een mooi speedsterruitje is het resultaat.

Zilver was een voor de handliggende kleur geweest,maar ik besloot de gangster kant op te gaan.

Mat zwart, zoals er meer in het echt rondrijden, vooral in Australie .Hier zijn ook vaak Duitse oorlogstekens op de auto's geplakt.Ik doe dat met deze niet. Maar het resultaat mag er m.i. zijn.



Zuffenhausen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten