SRA

SRA

dinsdag 9 augustus 2011

Zaag(le)mans en de 962









Ik liep hier al een tijdje mee rond.
De Group C 962, wie kent hem niet of beter wie heeft hem niet...moet toch wat origineler kunnen.De kurz-,langhek enz.van menheer Slot it..je kunt ze uittekenen.
Doordat de concurrenten in de begin 90-ties niet stil zaten en met efficienter lijkende auto's op de proppen kwamen moest er wat gebeuren bij Porsche.
De gebroeders Kremer zagen o.a. dat Jaguar met de korte kont en de losse vleugel succesvol werden.In America zagen ze dat ook.De zaag werd er dus in gezet en weldra zagen we de 962c rijden met een kek kort kontje en een losse vleugel!Bij Dyson in de USA werd zelfs nog de achterstewielkast dichtgebouwd zodat het helemaal net een Jag. leek!
Uit onderzoek bleek dat de Slot-it kapjes dit ook moesten kunnen doorstaan!
Na een ongelijke strijd met dr.Dremel werd een maagdelijk witte kap als beschreven in een korte uitvoering getransformeerd.Eerst moesten de opstaande vleugels er aan geloven daarna het achterdek.Bij bestudering van de talloze foto's van de auto's , w.o. die van David Hart, bleek er bijna niet een het zelfde te zijn.Ik heb de achterlicht kaders weer teruggelijmd en een bredere middenruimte open gelaten.Het kapje paste weer op het chassis.Met grof schuurpapier heb ik de bult boven de achteras wat afgevlakt.Fijn schuurpapier deed de laatste sporen naar het vorige uiterlijk verdwijnen.Ik had nog net genoeg decals over van de witte 962 die ik vorig jaar maakte.


Dus die werden op identieke wijze op de inmiddels verkeerswitte kap aangebracht.
De achtervleugel van een Sauber, weer geleend van een Jaguar, snap je het nog?,werd ook op kleur gebracht en daar komt ook het bekende P-woord op.
De Dunlop decals waren even op dus de wagen staat op Hankook banden.Ik begrijp dat dat gewoon Korea betekend!Het resultaat mag er m.i. zijn!De blanke Action-lak erover en..klaar!
Even op de foto met z'n broertje. Er is ook nog een bijna identieke 956 in de familie.
De geamputeerde auto's waren minder succesvol dan hun langere broertjes, ingehaald door de tijd ,de regelementen en de concurrentie.
Je ziet ze wel massaal in jungtimer evenementen opduiken, vaak in fraaie kleurstellingen.
Als slotracer lijkt hij me een mooie uitdager voor de Mazda, de Jag en de Sauber.





Zuffenhausen

1 opmerking:

  1. Ik heb je ongezaagde 962c in Gmünd zien staan, met rijders M.Andretti en M.Andretti. Zeer indrukwekkend ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen