SRA

SRA

maandag 28 november 2011

Gr C-32 de finale slot


Een vettige bedoening na de race, dat gat in de band was al!


De finale.
Om je bij de beste 6 te mogen scharen moet je in 1 van je heats zorgen dat je bij de beste 6 zit.Er wordt dus niet opgeteld.
De eind overwinnaar komt dus uit deze 6 snelle mannen!Dit zijn, Rob en Sebastiaan van Altena,met de Porsches,Mario Glas en Paul v.d. Hurk met de Toyota, Kevin Vonk met de Jaguar en Stephan Swaab met de Sauber.Mooi over de merken verdeeld, alleen Lancia en Mazda ontbreken in dit gezelschap.
Na een kleine pauze waarin de banden en slepers mogen worden behandeld gaan ze van start.
Op vallend is dat Stephan zijn banden niet ‘taped’maar de vettigheid er een beetje in lijkt te smeren.Grappig al die verschillen, maar helpt het, we zullen zien.
Het wordt een ongekend felle strijd tussen Paul van de Hurk en Kevin Vonk, waarbij de laatste “het”zichtbaar uit zijn tenen lijkt te halen.Op U-tube zou een filmpje van zijn gezicht tijdens een race het goed doen denk ik.Paul begint voortvarend maar Kevin komt sterk terug.Ze zijn op nagenoeg alle banen snel.Sebastiaan volgt maar je kunt zien dat zijn auto niet perfect rijdt.Hij hapert in zeker 2 sporen op bepaalde plekken en dat komt de snelheid niet ten goede.Hij is wel sneller dan z’n pa en Mario. Bij de Sauber van Stephan lijkt de gang er helemaal uit te zijn.Hij komt met ruim 114 ronden niet eens aan zijn gemiddelde van de vorige heats .Kevin wint :127.22,Paul 126.54,Sebastiaan 125,39,Rob ruim 122,Mario 119.
Qua resultaat en beleving leek dit sterk op mijn race in Leeuwarden 14 dagen geleden met de Classiccup.Ook qua plaats trouwens.Ik weet niet precies wat het is geworden maar het zal rond de 12e
plaats zijn.Ik voelde me op deze baan veel meer op mijn gemak dan vorig jaar in Dordrecht en dat is wel prettig.Het is in ieder geval weer een leuke dag geworden waarbij het altijd weer opvalt dat iedere slotracer het weer op z’n eigen manier beleefd.Dit levert al snel een hoop gesprekstof op met al dan niet bekende slotters.Een uur na vertrek zet ik Harold bij zijn auto af in Bussum en dan mag hij nog 5 kwartier sturen!

Zuffenhausen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten