SRA

SRA

woensdag 11 januari 2012

SRA terugblik op 2011



Afgelopen jaar is voor SRA m.i. heel succesvol geweest.
We hebben de clubrace weer als vast onderdeel op de agenda gezet en daar hebben we ons ook, dankzij Paul,aan gehouden.
We zien hierbij dat de minder geoefende SRA rijders, de thuisrijders, steeds dichter bij de toprijders kruipen.Het hele veld is veel compacter geworden.Uitschieter was natuurlijk de 1e overwinning van Erroll.Dirk Jan,Willem en Herman komen er beslist ook aan.
Willem viel dit jaar ook op door zijn rol in het Daytona team.

Races buiten de deur.
SRA leden racen al jaren buiten de deur. Met onze fraaie nieuwe zwarte SRA polo’s en T -shirts struinden we het hele land af.
Bekende evenementen zijn de Classiccup,en de Group C-32.Nieuw dit jaar is de Daytona Prototype klasse de DP-32,voor teams.
We hebben ons op 8 verschillende banen laten zien!Bij sommige banen was het een hernieuwde kennismaking,Leeuwarden en Fastlane,bij andere de eerste keer,Scheveningen, Marrum, en in Kampen de laatste keer.

Classiccup-32
De Classiccup word meestal bezocht door Bas,Willem en ik.We zijn liefhebbers van de auto’s
uit dit tijdperk en de gemoedelijke sfeer.Al weer 5 jaar geleden bedacht door Frank Goyaards,aka Frankslot.Het gaat er niet altijd direct om wie de snelste is.Een mooie auto is minstens zo belangrijk, zoals Bas dat laat zien met zijn niet direct bij de kanshebbers gerekende Fly-Ferrari 512 coda lunga.Willem heeft steevast een GT40 op de baan.
Onze resultaten zijn nogal wisselend maar we hebben elke keer weer een hoop lol
gehad.Hoogtepunt was denk ik onze thuisrace waar ik mijn eerste overwinning boekte en Bas 2e werd met de voornoemde Ferrari!

De Group C-32 .
Deze competitie is nog niet het succes wat het zou kunnen zijn.
Elke race, het waren er 3 in onze regio,is een kwalificatie voor de landelijke finale.
Helaas waren het een beperkt aantal vaste deelnemers aangevuld door rijders van de betreffende club.10 rijders was meestal het maximum.
Vaak was er ook hier het voordeel van de thuisrijders,vooral bij Slipstream.
Ik heb als enige SRA rijder alle 3 races gereden en mocht zodoende meedoen aan de finale in Scheveningen. Het ging beslist niet verkeerd en ik werd 12e in dit zeer competetieve veld.

De DP-32.
De FSN organiseerd dit jaar voor het eerst deze klasse.Alle auto’s zijn Riley’s van Sideways.Het zijn niet de meest fraaie racers om het beleefd te houden.
SRA heeft een team van Bas,Willem en ik.Bij de eerste race,bij ’t Kasje,waar maar 4 teams op af waren gekomen, deed Erroll ook mee.De auto was daar lastig en werd behoorlijk gesloopt weer in de koffer mee naar huis genomen.Resultaat:Laatste.
We besloten de auto helemaal opnieuw op te gaan bouwen.
De kap krijgt een nieuwe livery,vooral ook om hem wat meer op te laten vallen in het donker.
Ook werd hij hufterproof zodat we geen tijd kwijt zijn aan het repareren van afgebroken delen.
We reden bij Fastlane op hun schitterende baan en daar werden we mooi 2e.In Marrum ging het nog iets beter en wonnen we zelfs!Tenslotte konden we de titel binnenharken in onze thuisrace.Ook hier ging het weer super met het team!Bas is overal waanzinnig snel en Willem is uitgegroeid tot een zeer betrouwbare constante rijder.Dat is knap als je bedenkt hoe kort hij dit nog maar doet!We hebben ook de auto steeds erg goed aan weten te passen aan de veranderdende condities.Zoals de op het laatste moment uitgereikte foam banden.Ik denk dat we dit met z’n 3-en beter voor elkaar hadden dan de andere teams.Niet de snelste auto,wel de titel!


Diverse events.
We stonden een digitale diepvries baan in Almere op de treinenbeurs in een ijskoud tuincentrum en in een snoeihete tent bij het historisch festival eveneens in Almere.
Meer succes hebben we met onze opendag in ons clubhuis.Dit jaar waren het er zelfs 2!
Het leverde in elk geval weer een paar interessante nieuwe leden op en dat is altijd prettig voor de club.

Komend jaar;
We duiken meteen weer in een nieuw avontuur :de NSR Classic, de 9 u. van Best.Met de SRA GT40MK IV gaan we meedoen a.s. zondag.Dat wordt de rentree van Fred die het afgelopen jaar niet buiten de deur heeft gereden.
Daarnaast verwachten we weer met de DP32,CC en GroupC-32 mee te kunnen doen.
Hoe het met de endurence racerij gaat? Geen idee, niets meer van vernomen in 2011.
Maar de agenda zal,net als in 2011 al gauw aardig vol zijn.
En natuurlijk gaan we elkaar intern bestoken meto.a.de nieuwe Nissans waar al enkele fraaie kapjes van te zien zijn.
Een mooi slotracejaar toegewenst!

1 opmerking:

  1. JW ik sluit me graag aan bij jouw wens, iedereen veel slot plezier. Ook verwacht ik voor het eerst een aantal maal buiten de deur mee te doen aan wedstrijden. Zeker CC, wellicht ook andere.
    Heren en dames, ik kom er aan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen