SRA

SRA

zondag 4 november 2012

Clubrace 2 november,GrC-32, voor Bas


Door allerlei omstandigheden is de club race van oktober pas afgelopen vrijdag verreden. We rijden met de GroupC-32 auto’s of wat daar op lijkt. Er zijn Jaguars(de fam Scholten) Porsches (Fred ,Paul en ik) en Nissan’s  voor de anderen. Bas heeft zichzelf een beperking opgelegd door de dichte zijschotten in de Jag te laten zitten naast de achterwielen. We hebben 9 renners aan de start en we rijden met de P5 bandjes 4 stints van 5 min. De echte groupC-32 bakken waren hier natuurlijk ook al voor de afgelopen Gr-32 race van 14 dagen geleden. De auto’s zijn dus goed alleen bij de banden zijn de door de meeste rijders verafschuwde PT22 banden  vervangen door de P5.

De keuring leverde enkele punten van kritiek op maar waren met een inbussleuteltje te verhelpen. De kwalificatie was best spannend ,met name in de kop van het veld. Willem verbaasde door met de Jag de top 3 binnen te stuiven en daarmee Fred voor te blijven! Bas en ik completeerden de top-3. De training  vorige week in de Classic-cup werpt zijn vruchten af!


JW 8.74 Willem 8.832 en Bas 8.845.Herman is met 8.917 de enige die ook onder de 9 blijft.

De eerste groep  zijn Arie ,Rob en Paul. Arie is de anderen te snel af geweest met de Nissan. Paul bouwt de race rustig op en komt voor de beide concurrenten te rijden totdat zijn kwaliteit, betrouwbaar rondrijden, hem in de steek laat. De regelaar vertoond kuren en dan weet iedereen dat je dan een verloren race rijdt. Rob komt met de niet helemaal bij zijn rijstijl passende Nissan veel tekort.

In groep 2 neemt Herman het op tegen Fred en Erroll. Fred heeft het  dan weer aan de stok met Erroll en dan weer met Herman maar overall is er weinig aan de hand voor de oude meester en rijdt hij een strakke race, 106,1 ronden.

Groep 3 de “Classic-cuppers” of het DP-32 team komen nu de baan op. De Porsche tegen de beide Jaguars. Zijn er team orders? Startend op de doorgaans snelle baan 4 volg ik de Jaguars en op het moment dat ik wat gas bij wil geven schiet de wagen uit de baan, recht voor mijn neus ,bij het ingaan van de krappe binnenbocht. Rare plaats! Maar even later doet hij het nog eens en ik loop een stevige achterstand op. Bas ligt op kop ruim 1 ronde voor! Hierdoor moet ik alle risico’s gaan nemen om in de andere banen te proberen terug te komen. Baan 2 gaat goed, foutloos, en hierdoor kom ik weer een stuk dichterbij. Baan 1 is redelijk en het valt me op dat de tijden van de GrC-32 race door niemand worden gehaald! 0,2 per rondje is het gemiddeld langzamer. De anderen doen op baan 4 vergelijkbare dingen als ik waardoor de spanning weer helemaal terug is als we aan de laatste beginnen. Bas ligt nog wel flink voor maar hij rijdt wel op baan 4. Ik mag op de snelle baan 3 proberen er nog wat van te maken. Hoewel ik naar mijn zin niet snel genoeg ben merk ik aan de onrust bij Bas dat het daar ook niet lekker loopt. De tijden zijn zeker niet sneller dan de mijne op deze baan  en er loopt een band aan op een van de zijschotten. Ik kom zienderogen dichterbij en net als ik me klaar maak voor het laatste stukje is de tijd onverbiddelijk. Ik heb Bas in het vizier maar het is niet genoeg. Willem staat daar nog tussen maar blijkt op 1 ronde te liggen. Uiteindelijk hebben Bas en ik Fred op ruim een halve ronde weten te houden en is Willem 4e geworden.

Uitslag:

Bas
106,8
8,845
JanWillem
106,7
8,740
Fred
106,1
9,021
Willem
105,7
8,832
Herman
101,6
8,917
Erroll
99,27
9,046
Arie
97,94
9,226
Paul
96,62
9,271
Rob
93,18
10,604

 
Zuffenhausen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten