Drukke seizoenopener van de CC-32 bij SRA !
de welkomscake !
Als ik even over 8 uur binnenkom is naast onze Paul al een
groepje uit de regio Eindhoven aan het rijden! Ook dat begint gewoonte te worden hier. Er is
dan nog geen idee hoeveel man er op dit
evenement af gaat komen. De koffie bekertjes gaan rond en er is echte lekker compacte
en toch iets kleffe welkom cake, zoals het hoort! Inmiddels komt de een na de
ander binnen en om 9 uur lijkt het maximum al bereikt. Maar niets is minder
waar, er blijven maar mensen binnenkomen! Als je de verhalen hoort, de
een is nog vroeger opgestaan dan de ander. John Jense zat al om 7 u in de auto terwijl
een van de Brabanders toen al een uur onderweg was! Het is dus wel duidelijk
dat het Classic Cup concept ,door Frank jaren geleden bedacht, nog steeds erg
populair is!
Naast de harde kern CC-ers zien we van 2 kanten nieuwe
instroom. De professionele slotracers
als Marco en Paul van de Hurk en nieuwkomers die alles nog wat onwennig
tot zich nemen. SRA heeft Herman als Rooky weten over te halen tot deelname.
de snelle mannen wisselen nog wat settings uit..
Door de beperkte ruimte en de genoemde toestroom dreigt eea.
wat chaotisch te worden. De tijdslimiet per spoor gaat van 3 naar 2 minuten
zodat iedereen aan de beurt komt en de rij nog een beetje beperkt blijft.
lange rijen ..
Intussen verwerkt Paul de inschrijflijst van Frank in het
systeem. Er volgen nog enkele updates door nieuwe binnenkomers. Uiteindelijk
stopt de teller op 24! Een grove schatting, waarbij ervaring (ook die uit het verleden), baankennis,
auto enz.de 1e startlijst
bepalen. Zo kunnen we wat tijd winnen doordat er niet hoeft te worden
gekwalificeerd. Er komen 2 races waarbij het beste resultaat telt. Toch blijkt
niemand na de eerste race te stoppen! De banden zijn vandaag P5 en mogen iets
worden geslepen.
Keuring:
Hierbij beleven we de primeur : Sebastiaan biedt zijn auto
als een van eersten aan! Dat zijn pas goede voornemens! Ik heb het idee dat
alles redelijk soepel verloopt. Hier en daar een grammetje gewicht erbij of wat
motor magneet eraf dat was het wel.
Er zijn in tegenstelling tot vorige keer bijna geen toerwagens.
Het grootste deel van het veld bestaat uit modified auto’s. Grofweg zijn dit
NSR en Slot-it auto’s waarbij Fred met een Avant-Slot Mirage op de proppen komt die het nieuwste model (1975) blijkt
te zijn. Bas en Willem houden het op de standaard klasse met hun Fly’s.
het complete startveld
De eerste race :
In de eerste groepen zitten de meeste nieuwkomers.
1e:Dennis blijkt oppermachtig en komt net boven
de 70 rondjes.
2e:Hier komt al meer routine aan de baan met Henk
Smienk en Hans Licher. Hans wint vrij ruim en komt op 73.5 rondjes.3e: Nu met nog meer routine! John, Alphons, Johan
en Simon, dat beloofd wat. Vooral die laatste 2 met hun modifieds doen het
doorgaans heel goed en dan vooral in het
2e bedrijf. Ze zijn idd. aan elkaar gewaagd en Johan wint nipt met 72.91 om 72.49.
4e Stephan,
Theo, en Jac maken kennis met onze Herman. Sephan is zelfs fractioneel sneller dan Johan
uit de vorige maar Herman, het geheime wapen van SRA , steelt de show met zijn
rode 917! 75.26 ronden maar liefst! En dat met een nagenoeg standaard auto. Zijn commentaar : “Ik heb het weer helemaal
verpest in baan 1!” En dan te bedenken dat zijn groene 917, ook al een David
Piper, nog sneller is…5e: Hier komt de ervaren en snelle Paul v.d. Hurk in een “seniorengroep” met Rob, Willem en mijzelf terecht. 2 Ferrari’s 312 Pb (no. 86 en 87keurig ! ) een Opel en een Ford in 3 verschillende klasses. Paul is de snellere van de 2 Ferrari’s. Hij rijdt heel constant bij de mijne vandaan. De eerste 2 stints kan ik hem redelijk volgen , want foutloos, maar de auto is opeens niet meer zo stabiel en dat heeft zijn weerslag op het rijden. Willem komt me zelfs weer voorbij en ook Rob stormt me voorbij. Gelukkig sluit ik af op 2 en daar lijkt het wat minder erg. Paul komt op 78.65 en Rob zit met 75.13 maar 6 baanstukken voor me. Willem is toch wat weggezakt met 73.68.
De laatste groep: Dit beloofd spektakel. Op de baan maar
zeker ook vocaal. Want Bas, Fred en Marco zijn een beetje de dames-tennissers
onder de slotracers! Ze laten zich meestal
goed horen al vertaald dat zich gelukkig niet in gekreun. Sebastiaan heeft daar
minder last van en is doorgaans ook de snelste. Zijn Chapparal ,die langzaam
maar zeker is getransformeerd tot een uitgekiend wapen. Vorige keer hebben we
al even de oplossing bij de achterbanden bekeken. In de trainingen bleek hij al
een klasse apart en kwam hij ver onder de 9 sec. Fred liet vooraf als enige
zien een beetje in de buurt te kunnen komen. Marco heeft m.i. niet eens een super
Porsche maar hij functioneert naar behoren en Bas… die rijdt gewoon met een Fly
908 rond. Good old Fred(baan 3) gaat in
de eerste stint aan de leiding met 21 ronden voor Sebastiaan nog in de 20 op 4!
De andere heren zitten er nog dicht achter. De 2e stint verloopt wat
minder en Sebastiaan komt als enige op 22 ronden waar de anderen maar 19
tegenover zetten! Hierna weet Fred weer 21 ronden te rijden tegen 20 voor Seb. Bas
19 en Marco 18 op de toch gladde baan 4.De 4e stint is voor
Sebastiaan met ruim 21 ronden. De andere heren zitten allemaal in de 20.30.
Uiteraard geeft dat niet helemaal aan hoe het werkelijk zit omdat je startpositie
van alle rijders anders is. Het geeft alleen leuke finish beelden. Sebastiaan
wint met ruim 83, Fred op nog geen 2 ronden dan Bas met ruim 78, 1 rondje meer
dan Marco. Achteraf moet worden gezegd dat het vocaal erg meeviel op een
incident in de beginfase na!
Na een korte pauze, waarbij de laatste aanwinst van SRA, een
schitterend glimmend Tosti ijzer (Dank aan Erroll) overuren draaide. De hele
stapel wit brood met daartussen ham en kaas was er in een mum van tijd doorheen
gedraaid, vooral door Bas en Willem. Het werd langzaam wat benauwd en
plakkerig in de ruimte. De auto’s worden
in het Parc Fermé vast in de juiste volgorde gezet en genummerd. Ook worden de
banden voorzichtig getapet. Dit laatste gebeurt bij de start nogmaals.
wachten hoort er ook bij...
De 2e race.
De groepen zijn door het verloop van de eerste race door
elkaar gehusseld wat vooral in de
onderste regionen te zien is.
1e: Ronnie mag nu
tegen Jac, Frank en Theo. Vooral Ronnie en Theo verbeteren zich spectaculair en
komen in de 69 ronden uit.2e: Sander, Alphons, Frank en de jonge Brain. Dit
is ook de finishvolgorde zij het in omgekeerde vorm. Frank en Brain zitten vlak
bij elkaar in de 69 ronden, net iets achter de beide kemphanen uit de vorige
groep.
Ferrari vs.Porsche..zouden ze een film van moeten maken...
3e: John, Henk, Dennis en Simon. Een ware
klassieker, de Ferrari’s tegen de Porsches. Opvallend is de fraaie dikke Racer
Ferrari van Henk. Simon pakt meteen de leiding en bouwt die in elke stint ruim
1 rondje uit op Henk en Dennis. De Ferrari wint het nipt van de grijze Porsche.
John kan het net niet bijhouden en zijn auto heeft nou niet direct de vorm van
Drachten vast kunnen houden zo lijkt het. Een Ferrari kwaaltje?
Henks Ferrari
4e: Johan, Stephan, Hans en Willem. De rust en ervaring
van de andere 3 brengt Stephan niet van zijn stuk. Langzaam maar zeker sluipt
hij weg bij Willem en Johan die erg aan elkaar gewaagd blijken. Het verschil
blijkt maar 9 baanstukken .
5e: De Porsches van Herman en Marco tegen de Opel
van Rob en mijn Ferrari. Mijn start is perfect en dat is dan ook mijn hoogtepunt
van dit weekend. Marco heeft het tempo duidelijk niet en na een uitvlieger
ontdekt hij een gedraaide sleper onder
de auto. Dat is natuurlijk heel vervelend en het kost hem veel tijd. Inmiddels
zijn Herman en Rob me al voorbij gekomen en begint het moeizame gevecht tegen
de auto. Als ik dan ook nog eens in de carroussel dwars kom te staan en de
toegesneld marchall opeens rechts af slaat om 1 van de andere deelnemers te
assisteren en mij vervolgens vergeet! Gelukkig grijpt Fred in en stopt de race even.
Ik had het idee dat Marco het daar niet mee eens was maar het kostte mij meer
dan 1 ronde .Uiteindelijk wint Marco (78.15) nipt van Herman die zich weer ruim
2.5 ronden wist te verbeteren! Rob pakt precies 2 ronden op mij.
6e : Bas met de standaard Porsche tegen de 3
modifieds van Paul, Sebastiaan en Fred. Geen NSR in deze finale! Andermaal is
het Sebastiaan die de toon zet. En weer is Fred de enige die een beetje kan
antwoorden. Maar als Sebastiaan het tijdsslot (op 8.2 afgesteld) gaat naderen
is dat voor hemzelf en Fred een teken het rustiger aan te doen. Desondanks
komen ze toch bijna 1 rondje verder dan in de eerste en komt Fred nog iets
dichterbij. Paul volgt Fred op 2,5 ronden en Bas zit daar, nog altijd heel knap
maar ruim 1 ronde achter. Hij wint de standaard klasse dus wel ,met bijna 2 ronden
voorsprong op z’n pa.and the winners are. Sebastiaan, Fred, Bas
De overige klassewinnaars zijn Sebastiaan (overall en
Modified) en Rob (Touring) Het concours d’elegance
gaat naar Dennis met de grijze Porsche met licht. Tot beste rookie is Stephan
uitgeroepen met 77.92 ronden en maar dat is exact even veel als onze rookie Herman
die bovendien in de eerste veel sneller was….!?
Willem en Bas als volleerde kantinemeesters..
De volgende CC-32 is 17 feb. In de SiliconValley van het Noorden: Speedtrack .
De uitslag:
Race 1 |
Race 2 |
Best of | |
Sebastian | 83,08 | 83,98 | 83,98 |
Fred | 81,32 | 81,74 | 81,74 |
Paul | 78,65 | 79,26 | 79,26 |
Bas | 78,37 | 78,08 | 78,37 |
Marco | 77,31 | 78,15 | 78,15 |
Stephan | 72,92 | 77,92 | 77,92 |
Herman | 75,26 | 77,92 | 77,92 |
Simon | 72,49 | 76,65 | 76,65 |
Rob | 75,13 | 76,44 | 76,44 |
Johan | 72,91 | 76,24 | 76,24 |
Willem | 73,68 | 76,15 | 76,15 |
Jan Willem | 75,07 | 74,44 | 75,07 |
Hans | 73,51 | 72,68 | 73,51 |
Henk | 69,51 | 72,51 | 72,51 |
Dennis | 70,14 | 72,31 | 72,31 |
Ronny | 61,33 | 69,93 | 69,93 |
Theo | 62,69 | 69,49 | 69,49 |
Brian | 68,39 | 69,33 | 69,33 |
John | 68,92 | 69,33 | 69,33 |
Frank | 66,54 | 69,12 | 69,12 |
Alfons | 63,49 | 67,79 | 67,79 |
Frank lvr | 62,66 | 63,14 | 63,14 |
Sander | 63,13 | 62,51 | 63,13 |
Jac | 59,93 | 60,69 | 60,69 |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten