SRA

SRA

maandag 14 januari 2013

Classic Cup SRA groot succes!










Drukke seizoenopener van de CC-32 bij SRA !


 
de welkomscake !
 
Als ik even over 8 uur binnenkom is naast onze Paul al een groepje uit de regio Eindhoven aan het rijden!  Ook dat begint gewoonte te worden hier. Er is dan nog geen idee  hoeveel man er op dit evenement af gaat komen. De koffie bekertjes gaan rond en er is echte lekker compacte en toch iets kleffe welkom cake, zoals het hoort! Inmiddels komt de een na de ander binnen en om 9 uur lijkt het maximum al bereikt. Maar niets is minder waar, er blijven maar mensen binnenkomen! Als je de verhalen hoort, de een is nog vroeger opgestaan dan de ander.  John Jense zat al om 7 u in de auto terwijl een van de Brabanders toen al een uur onderweg was! Het is dus wel duidelijk dat het Classic Cup concept ,door Frank jaren geleden bedacht, nog steeds erg populair is!

Naast de harde kern CC-ers zien we van 2 kanten nieuwe instroom. De professionele slotracers  als Marco en Paul van de Hurk en nieuwkomers die alles nog wat onwennig tot zich nemen.  SRA heeft  Herman als Rooky weten over te halen tot deelname.

 de snelle mannen wisselen nog wat settings uit..
Door de beperkte ruimte en de genoemde toestroom dreigt eea. wat chaotisch te worden. De tijdslimiet per spoor gaat van 3 naar 2 minuten zodat iedereen aan de beurt komt en de rij nog een beetje beperkt blijft.
lange rijen ..

Intussen verwerkt Paul de inschrijflijst van Frank in het systeem. Er volgen nog enkele updates door nieuwe binnenkomers. Uiteindelijk stopt de teller op 24! Een grove schatting, waarbij  ervaring (ook die uit het verleden), baankennis, auto  enz.de 1e startlijst bepalen. Zo kunnen we wat tijd winnen doordat er niet hoeft te worden gekwalificeerd. Er komen 2 races waarbij het beste resultaat telt. Toch blijkt niemand na de eerste race te stoppen! De banden zijn vandaag P5 en mogen iets worden geslepen.

Keuring:

Hierbij beleven we de primeur : Sebastiaan biedt zijn auto als een van eersten aan! Dat zijn pas goede voornemens! Ik heb het idee dat alles redelijk soepel verloopt. Hier en daar een grammetje gewicht erbij of wat motor magneet eraf dat was het wel.

Er zijn in tegenstelling tot vorige keer bijna geen toerwagens. Het grootste deel van het veld bestaat uit modified auto’s. Grofweg zijn dit NSR en Slot-it auto’s waarbij Fred met een Avant-Slot Mirage op de  proppen komt die het nieuwste model (1975) blijkt te zijn. Bas en Willem houden het op de standaard klasse met hun Fly’s.
het complete startveld

De eerste race :

In de eerste groepen zitten de meeste  nieuwkomers.
1e:Dennis blijkt oppermachtig en komt net boven de 70 rondjes.
2e:Hier komt al meer routine aan de baan met Henk Smienk en Hans Licher. Hans wint vrij ruim en komt op 73.5 rondjes.3e: Nu met nog meer routine! John, Alphons, Johan en Simon, dat beloofd wat. Vooral die laatste 2 met hun modifieds doen het doorgaans heel goed  en dan vooral in het 2e bedrijf. Ze zijn idd. aan elkaar gewaagd en  Johan wint nipt met 72.91 om 72.49.
4e  Stephan, Theo, en Jac maken kennis met onze Herman.  Sephan is zelfs fractioneel sneller dan Johan uit de vorige maar Herman, het geheime wapen van SRA , steelt de show met zijn rode 917! 75.26 ronden maar liefst! En dat met een nagenoeg standaard auto. Zijn  commentaar : “Ik heb het weer helemaal verpest in baan 1!” En dan te bedenken dat zijn groene 917, ook al een David Piper, nog sneller is…
5e: Hier komt de  ervaren en snelle Paul v.d. Hurk in een  “seniorengroep”  met Rob, Willem en mijzelf  terecht.  2 Ferrari’s 312 Pb (no. 86 en 87keurig ! ) een Opel en een Ford in 3 verschillende klasses. Paul is de snellere van de 2 Ferrari’s. Hij rijdt heel constant bij de mijne vandaan. De eerste 2 stints kan ik hem redelijk volgen , want foutloos, maar de auto is opeens niet meer  zo stabiel en dat heeft zijn weerslag op het rijden. Willem komt me zelfs weer voorbij en ook Rob stormt me voorbij. Gelukkig sluit ik af op 2 en daar lijkt het wat minder erg. Paul komt op 78.65 en Rob zit met 75.13 maar 6 baanstukken voor me. Willem is toch wat weggezakt met 73.68.

De laatste groep: Dit beloofd spektakel. Op de baan maar zeker ook vocaal. Want Bas, Fred en Marco zijn een beetje de dames-tennissers onder de slotracers!  Ze laten zich meestal goed horen al vertaald dat zich gelukkig niet in gekreun. Sebastiaan heeft daar minder last van en is doorgaans ook de snelste. Zijn Chapparal ,die langzaam maar zeker is getransformeerd tot een uitgekiend wapen. Vorige keer hebben we al even de oplossing bij de achterbanden bekeken. In de trainingen bleek hij al een klasse apart en kwam hij ver onder de 9 sec. Fred liet vooraf als enige zien een beetje in de buurt te kunnen komen. Marco heeft m.i. niet eens een super Porsche maar hij functioneert naar behoren en Bas… die rijdt gewoon met een Fly 908 rond.  Good old Fred(baan 3) gaat in de eerste stint aan de leiding met 21 ronden voor Sebastiaan nog in de 20 op 4! De andere heren zitten er nog dicht achter. De 2e stint verloopt wat minder en Sebastiaan komt als enige op 22 ronden waar de anderen maar 19 tegenover zetten! Hierna weet Fred weer 21 ronden te rijden tegen 20 voor Seb. Bas 19 en Marco 18 op de toch gladde baan 4.De 4e stint is voor Sebastiaan met ruim 21 ronden. De andere heren zitten allemaal in de 20.30. Uiteraard geeft dat niet helemaal aan hoe het werkelijk zit omdat je startpositie van alle rijders anders is. Het geeft alleen leuke finish beelden. Sebastiaan wint met ruim 83, Fred op nog geen 2 ronden dan Bas met ruim 78, 1 rondje meer dan Marco. Achteraf moet worden gezegd dat het vocaal erg meeviel op een incident in de beginfase na!

Na een korte pauze, waarbij de laatste aanwinst van SRA, een schitterend glimmend Tosti ijzer (Dank aan Erroll) overuren draaide. De hele stapel wit brood met daartussen ham en kaas was er in een mum van tijd doorheen gedraaid, vooral door Bas en Willem. Het werd langzaam wat benauwd en plakkerig  in de ruimte. De auto’s worden in het Parc Fermé vast in de juiste volgorde gezet en genummerd. Ook worden de banden voorzichtig getapet. Dit laatste gebeurt bij de start nogmaals.

wachten hoort er ook bij...
De 2e race.

De groepen zijn door het verloop van de eerste race door elkaar gehusseld wat  vooral in de onderste regionen te zien is.                                                                                                                                                             
1e: Ronnie mag nu tegen Jac, Frank en Theo. Vooral Ronnie en Theo verbeteren zich spectaculair en komen in de 69 ronden uit.2e: Sander, Alphons, Frank en de jonge Brain. Dit is ook de finishvolgorde zij het in omgekeerde vorm. Frank en Brain zitten vlak bij elkaar in de 69 ronden, net iets achter de beide kemphanen uit de vorige groep.
Ferrari vs.Porsche..zouden ze een film van moeten maken...

3e: John, Henk, Dennis en Simon. Een ware klassieker, de Ferrari’s tegen de Porsches. Opvallend is de fraaie dikke Racer Ferrari van Henk. Simon pakt meteen de leiding en bouwt die in elke stint ruim 1 rondje uit op Henk en Dennis. De Ferrari wint het nipt van de grijze Porsche. John kan het net niet bijhouden en zijn auto heeft nou niet direct de vorm van Drachten vast kunnen houden zo lijkt het. Een Ferrari kwaaltje?
Henks Ferrari

4e: Johan, Stephan, Hans en Willem. De rust en ervaring van de andere 3 brengt Stephan niet van zijn stuk. Langzaam maar zeker sluipt hij weg bij Willem en Johan die erg aan elkaar gewaagd blijken. Het verschil blijkt maar 9 baanstukken .
5e: De Porsches van Herman en Marco tegen de Opel van Rob en mijn Ferrari. Mijn start is perfect en dat is dan ook mijn hoogtepunt van dit weekend. Marco heeft het tempo duidelijk niet en na een uitvlieger ontdekt  hij een gedraaide sleper onder de auto. Dat is natuurlijk heel vervelend en het kost hem veel tijd. Inmiddels zijn Herman en Rob me al voorbij gekomen en begint het moeizame gevecht tegen de auto. Als ik dan ook nog eens in de carroussel dwars kom te staan en de toegesneld marchall opeens rechts af slaat om 1 van de andere deelnemers te assisteren en mij vervolgens vergeet! Gelukkig grijpt Fred in en stopt de race even. Ik had het idee dat Marco het daar niet mee eens was maar het kostte mij meer dan 1 ronde .Uiteindelijk wint Marco (78.15) nipt van Herman die zich weer ruim 2.5 ronden wist te verbeteren! Rob pakt precies 2 ronden op mij.
6e : Bas met de standaard Porsche tegen de 3 modifieds van Paul, Sebastiaan en Fred. Geen NSR in deze finale! Andermaal is het Sebastiaan die de toon zet. En weer is Fred de enige die een beetje kan antwoorden. Maar als Sebastiaan het tijdsslot (op 8.2 afgesteld) gaat naderen is dat voor hemzelf en Fred een teken het rustiger aan te doen. Desondanks komen ze toch bijna 1 rondje verder dan in de eerste en komt Fred nog iets dichterbij. Paul volgt Fred op 2,5 ronden en Bas zit daar, nog altijd heel knap maar ruim 1 ronde achter. Hij wint de standaard klasse dus wel ,met bijna 2 ronden voorsprong  op z’n pa.
















and the winners are. Sebastiaan, Fred, Bas
 
 
                                                                                                                                                                           De overige klassewinnaars zijn Sebastiaan (overall en Modified) en Rob (Touring)  Het concours d’elegance gaat naar Dennis met de grijze Porsche met licht. Tot beste rookie is Stephan uitgeroepen met 77.92 ronden en maar dat is exact even veel als onze rookie Herman die bovendien in de eerste veel sneller was….!?

 

 


 
 
 
 
 




Willem en Bas als volleerde kantinemeesters.. 
 
 
De volgende CC-32 is 17 feb. In  de SiliconValley van het Noorden:  Speedtrack .
 
 

De uitslag:




 

Race 1

Race 2

Best of

Sebastian83,0883,9883,98
Fred81,3281,7481,74
Paul78,6579,2679,26
Bas78,3778,0878,37
Marco77,3178,1578,15
Stephan72,9277,9277,92
Herman75,2677,9277,92
Simon72,4976,6576,65
Rob75,1376,4476,44
Johan72,9176,2476,24
Willem73,6876,1576,15
Jan Willem75,0774,4475,07
Hans73,5172,6873,51
Henk69,5172,5172,51
Dennis70,1472,3172,31
Ronny61,3369,9369,93
Theo62,6969,4969,49
Brian68,3969,3369,33
John68,9269,3369,33
Frank66,5469,1269,12
Alfons63,4967,7967,79
Frank lvr62,6663,1463,14
Sander63,1362,5163,13
Jac59,9360,6960,69


Geen opmerkingen:

Een reactie posten