SRA

SRA

maandag 21 januari 2013

Fred gaat weer voor de titel.





 

Vrijdag was de eerste clubrace van 2013 bij SRA.
 


Ik begreep dat er de afgelopen week nog door menigeen aan de auto’s is gesleuteld. Toen ik binnenkwam werd er al flink  “geNissand “ en er stonden al snelle tijden op de monitoren.  Ik heb snel mijn exemplaar uit de mottenballen gehaald om te zien of het nog wat zou worden. Als bekent is mijn auto niet een hele snelle. Bovendien zijn de banden “op “ zodat ik aan de maximum magneetkracht zit. Willem bied me spontaan een paar goede gebruikte P5 jes aan, iets dikker dan die er af komen en ik heb het idee dat dat de auto goed doet!  Als altijd is hij fluisterstil en een beetje gevoelloos . Ik zit al snel rond de 9 waar de snelle rakkers 8.5 jes rijden. Uiteindelijk blijkt 8.7. haalbaar en daar ben ik best tevreden mee.

De keuring stelt niets voor en we gaan kwalificeren.

De auto’s van Fred, Erroll en Herman zien er erg snel uit! Die van Bas is dat natuurlijk ook. Als ik mag blijk ik maar fractioneel langzamer dan Erroll. Die sluit de top4 dan ook af.

1e Heat:

Arie, Willem, Paul en ik beginnen. Willem en ik hebben het flink aan de stok. Ik start iets beter, Willem neemt over maar ik worstel me weer terug. Het is deurkrukkenwerk. Door wat slordigheidjes van Willem loop ik langzaam uit. Dat doet Paul ook bij Arie hoewel daar van een gevecht geen sprake lijkt. De verschillen tussen de banen onderling komen me kleiner voor dan de zondag ervoor met de CC-32. Nergens komt de voorsprong in gevaar en gaandeweg loop ik 3 ronden uit. De rondetijden van Willem en mijzelf schelen heel weinig. Al kom ik tot een enkele 8.6 in baan 2. Het wedstrijdverloop is wat rommelig door nogal veel uitvliegers.

2e Heat.

Vaste waarden Fred en Bas tegen Herman en Erroll. Kunnen die laatste 2 het qua snelheid maar vooral ook mentaal op tegen de eerste 2? Bas en Fred laten hierover geen misverstand bestaan! Erroll schiet zichzelf al na 2 meter in de voet! Hij staat al voor de 1e bocht naast het slot ! Herman kan het niet helemaal bijbenen vooraan maar is enorm gegroeid als wedstrijdrijder zoals we zondag nog zagen. Hij rijdt zijn eigen race maar is toch wat slordig. Als ik dat zie ga ik toch even rekenen..als je 0,1 sneller ben maar je vliegt er 1x meer uit ben je het voordeel bijna kwijt ! Bas die een auto heeft die wat te kort komt op die van Fred laat die dan ook maar lopen. Relaxed zoals we dat de laatste tijd van hem kennen doet hij aan damage controll.

Als de race erop zit maakt Fred de balans op. Fred draait even warm als wedstrijdleider voor een vriendenrace die binnenkort gereden wordt.

Zoals verwacht wint Fred, voor Bas. Zelf ben ik idd. derde voor Herman ,Willem en Erroll. Paul en Arie sluiten de rij. Eens te meer blijkt het toch vooral een mentaal spelletje te zijn waarbij een goede auto zeker helpt.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten