SRA

SRA

maandag 29 april 2013

Clubrace 26 april Groep C-32



welke kant van de band zit nu buiten.....


Door de recente golf van bouwactiviteiten is de race een week naar achteren verschoven.

De Group-C is aan de beurt en deze race is de eerste met de nieuwe Sideways bandjes. Daar is uitvoerig mee getest de laatste tijd en daarbij is de keuze gevallen op de HG1 H of te wel de High Grip 1 hard. Er zijn 2 maten beschikbaar de gangbare 19x 10 maar er is ook een 20x 11 de Hw in vakjargon. De bandjes zien er niet direct heel “nieuw” uit  maar vallen lekker soepel om de velgjes.
Dit is het nieuwe Sideways rubber

We zijn wat uitgelopen en we gaan kwalificeren in volgorde van binnen komst. Er zijn 9 rijders waaronder ons nieuwe lid Randy Koeman, een telg van een slotrace familie die z’n roots had in de kelder van het voormalige Hot Slot in Amsterdam. Randy heeft meteen een fraaie Group C  Porsche in Jagermeister kleuren aangeschaft en dat is altijd goed!

het complete veld bijeen
Als Bas aan de beurt is gaat hij meteen onder de 9.7! Na 3 rondjes stopt hij er al mee,8.636!De enige die dit geweld kan beteugelen is uiteraard good old Fred, ook 3 rondjes en 8.645! Herman komt met een hoge 9,7 nog het dichtst bij gevolgd door Erroll en Willem. Mij lukt het al niet eens onder de 9 te komen net als Paul, Arie en Randy die duidelijk nog moet wennen.

opzij voor Arie met z'n grootlicht aan...
Hij mag meteen aantreden om met Arie en Paul de strijd aan te gaan. Uit de vorige ontmoetingen bleek al dat de Gr-C auto’s behoorlijk aan elkaar gewaagd zijn en dat bleek hier ook maar weer eens. Arie had het behoorlijk aan de stok met Paul en ook Randy wist een aantal keren aan te klampen. Paul is uiteindelijk wel de winnaar met bijna 2 ronden voor op Arie. Randy heeft net als onze F1 debutant “GiedovanderGuard” nuttige data verzameld.

3 verschillende auto's !
In de 2e race zijn Willem, Erroll en ikzelf aan de beurt. De heren waren een stukje sneller  in de kwalificatie dus ik moest flink aan de bak. Startend in de snelste baan, baan 2, bouwde ik opties een kleine voorsprong op daarbij geholpen doordat de andere 2 rijders elkaar nogal eens hinderden. Zelf maakte ik ook te veel foutjes waardoor ze te dicht bij bleven. De rondetijden waren ook niet echt scherp. In de volgende sporen verdedigde ik de voorsprong met wisselend succes en weer werd ik geholpen door wat ongelukkige manoeuvres van mijn opponenten. De eerste 3 banen leverden 3 verschillende winnaars op! Uiteindelijk finishte ik 5 baanstukken voor Willem en 1 rondje voor Erroll.

De grote jongens kwamen nu de baan op. Kan Bas de macht van Fred eindelijk breken? Wat doet Herman? Bas op 4 Fred op 3 dan denk je een voordeel voor Fred en zie: Fred pakt maar liefst 28 ronden en daar kunnen Bas en Herman (2)met hun 27 niet tegen op. Hierna komt Bas op 2 en Fred op 4. Bas weet hier niets goed te maken want beiden rijden 27 ronden. Herman verliest hier het meest op 1(25r.) Als Fred op 2 mag en Bas op 1 lijkt het al op voorhand een gelopen koers. Fred loopt idd. weer  een rondje weg van beide opponenten. Fred hoeft nu alleen nog te consolideren . Bas pakt op 3 nu een rondje terug maar dat kon er gemakkelijk af . Herman en Fred komen beide tot in de 26 ronden.
de 2 Porsches tegen de Jag. van Bas, die aerodinamisch voordeel wil behalen met de gesloten wielkasten!



Fred is met 108.73 ronden 1 ronde uitgelopen op Bas en 4,5 op Herman. Deze laatste heeft mij vooral in baan 4 ruim een half rondje achterstand bezorgd. De groepindeling bleek dus een prima afspiegeling van de kracht in de race. De banden hielden zich prima en na afloop heb ik geen klachten gehoord.
Fred heeft zijn voorsprong inmiddels al weer stevig uitgebouwd en gaat weer richting titel al is het nog vroeg in het seizoen…
Zuffenhausen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten