SRA

SRA

maandag 8 april 2013

Porsche 907 K van SRC

Als toegift op het 907 L verhaal van een poosje geleden zijn hier nog wat foto's van zijn ingekorte broer.
de 907 K zoals hij de Targa te lijf ging met Dechent en Koch
De bodems en de neus t/m. de voordeuren zijn identiek maar de achterkant is totaal anders.
Deze neus is trouwens assymetries en bevat een smal deksel aan de linkerkant.
De korte (K)heeft 2 luchthappers direct achter de deur zoals we die kennen van de 906/910. Ook de achterruit ontbreekt en we zien duidelijk de contouren van een opbouw als van de latere 917 K.
De door SRC bijzonder fraai vormgegeven 8 pitter is er 1 met een horizontale fan in het midden, net als die in voornoemde 917.
de "917" opbouw met het fraaie motorblok

....nu ook met 3-tonige hoorn onder de neus!
De stompe achterkant is meer een vergrote versie van die van de 910, met simpele ronde achterlichten.

Targa 1969:
Deze  2.2.l auto werd in 1969 op ruim 1 ronde gereden door de winnaars Mitter/Schutz als eerste van een kwartet 3 liter 908 spyders. Ze wisten de andere 907K nog wel ruim voor te blijven en werden 6e. Er zat nog 1 arme Alfa tussen...

Halfbroer.
Ik ontdekte dat er ook een 908 versie van is gemaakt,de 908K, maar dat is een van de minst bekende Porsches! Op een van de vele Slotrace-fora is zelfs een enthousiasteling te zien die, met foto's en al, uitlegd hoe hij van een Fly 908 spyder een 908K maakt! Dat gaat behoorlijk ver! Met "onze" auto als basis is het een veel gemakkelijkere stap. De neus moet alleen "overgezet "worden van zo'n Fly maar dan wel weer met zo'n brievenbus erbij gemaakt. Als je niet op een 908 K zit te wachten..don't try this at home.Ik zag trouwens bij die ,onder ons slotracers bekende, Puttense " moord"zaak dat er nog een langheck kapje van de 908 op z'n nieuwe eigenaar ligt te wachten...
Ik voeg hier wat foto's toe van de 907 K en oordeel zelf maar of het de boys van SRC weer is gelukt..
Marc Stouten heeft hem nu ook in zijn wagenpark opgenoemen en een beter decor kan hij niet hebben!

Tenslotte is er nog de huiskamervraag:
-Welke beroemde Porsche racer heeft er nog meer een assymetrische voorklep?

de auto hangt opvallend laag in de wielen..vergelijk het maar met de 908 van Fly!


Zuffenhausen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten