SRA

SRA

maandag 28 oktober 2013

Clubrace 25 okt, Porsche GT2

eenzame GT2 in de schitterende ambiance!
 
   
Vrijdag was het eindelijk weer eens tijd voor een clubrace. De opkomst was gelukkig ook ruim voldoende en zodat we met 3 groepen van 3 op pad konden. Dit alles onder de vertrouwde leiding van Paul.

Fred heeft de afgelopen maanden het veld van de ProSlot Porsches technisch flink aangepakt. Dit resulteert in een behoorlijke rondetijd verbetering voor alle auto’s. Er mag door een ieder nog even worden gereden met de auto’s en al snel wordt er om de 2 min doorgedraaid. Het moet gezegd, de auto’s zijn snel en aan elkaar gewaagd. Alleen de auto op baan 4 kan niet op ieders goedkeuring rekenen.

De kwalificatie

Die loopt volgens het principe wie het eerst komt het eerst mag rijden. Dus Paul bijt het spits af . Langzaam komt de auto richting de 9 sec. grens om er opeens een 8.5 uit te knallen! Uiteindelijk is iedereen sneller waarbij soms de tijden van de eerste ronde gelijk al in de 8.5. blijken te zitten! Eerst lijkt Herman ongenaakbaar-sneller dan de van baan 2 naar 3 switchende Fred- maar Willem en Bas kruipen daar nog weer iets onder. En als ik dan als allerlaatste er ook meteen een superronde uitpers blijk ik in de 3e ronde nog iets sneller te zijn dan de Scholtens!
met 3 man aan de start valt er steeds een gat...

1e heat

Paul, Randy en Erroll. Paul(2) kan Erroll(4) nog een beetje bijbenen maar op de andere banen lukt hem dat niet en loopt Erroll bijna 2 ronden weg. Intussen rijdt Randy z’n eigen race en hij is niet erg blij met de auto’s. In de 3e stint, na een akkevietje met Erroll, trekt hij resoluut de stekker eruit.

2e  Heat

Fred ,Arie en Herman. Eerstgenoemde is eigenlijk meteen al de snelste. Arie troeft in de 1e meteen Herman af. Die pakt Ariein de volgende  meteen weer terug en blijft ook dicht bij Fred.In de derde is het weer Fred die wel 2 ronden uitloopt op zijn tegenstrevers. De 4e is voor Herman. Hij perst er ruim 29.9. ronden uit terwijl Fred en Arie ongeveer gelijk eindigen. Fred komt op Ruim 114 en Herman op ruim 112 uit.

veel close racing...
3e Heat

De fam. Scholten tegen uw reporter! Dat is leuk voor de statistiek maar ik kon de pole geen enkel moment omzetten in een klinkend resultaat. Bas vloog er van door en op Willem kon ik met uiterste krachtsinspanning zicht blijven houden. Ik was nog wel blij dat ik in 4 reed en daar niet uit ben gevlogen. Ook de rondetijden waren beter dan daarvoor. Maar bas perste er meteen maar liefst 30 ronden uit! In de 2e een zelfde beeld. Ook nu weer dicht bij Willem maar ik zat wel op de snel geachte baan 2 . In de 3e won Willem (3) en begon mijn regelaar tegen te sputteren. De tijden gingen van 8.5 naar 9.1. en weer terug. Gelukkig wist ik de auto wel binnen de lijnen te houden maar de strijd was gestreden helaas. In de 4e hoefde Bas niet eens heel hard te knijpen om de overwinning veilig te stellen. Willem, doorgaans wel erg goed op 4 had het nu even niet en ik wist  zelfs nog een rondje van de achterstand goed te maken.



gezellige nababbel van "het podium"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten