SRA

SRA

maandag 27 januari 2014

Willem maakt indruk in Marrum!



Om 7 u. rijdt ik een slapend Almere Poort binnen. Ik zie Randy al als een schim door het halfduistere huis bewegen. Even later is ook Herman aanwezig en vlug stappen we in de Focus richting Marrum. Bas en Willem gaan apart en dus zijn we met een flinke afvaardiging van SRA aanwezig. De rit verloopt vlotjes en we zijn zelfs ingelopen op de voorgestelde eindtijd. Als we aankomen is het nog rustig. Naast de organisatoren zijn Facebook vrienden Marco en Dennis er ook al. De overige deelnemers, meestal vanuit noordelijke kontrijen druppelen langzaam binnen. De ruimte komt aardig vol, hoewel er wel eens drukkere CC-32 evenementen zijn geweest.

Welkomscake van Fred!
Na een kop koffie met welkomscake (zouden wij ook eens moeten doen!) gaan we de meegebrachte 917’s eens proberen. De 1 week oude auto van Randy is zijn leven als Whitekit begonnen, heeft vervolgens een korte paarse periode meegekregen maar is nu een keurige zilvergrijze verschijning geworden ,compleet met custom-made SBS nummerplaten. Herman heeft de rode David Piper en ik de gele die hij zoals bekent ooit deelde met Gijs van Lennep. Technisch lijken de auto’s nogal op elkaar, waarbij die van Herman het meest standaard is. Zijn 20K motor is zeker zo snel als de gemiddelde 22.5K van NSR. Dat kon van die van Randy niet worden gezegd en daar zit nu een Slot-it motor in die heel wat beter blijkt. Ik heb de 22.5.K. Onze tijden komen ook aardig overeen. Dat is dan ook vooral knap van Randy die hier nog nooit is geweest. Dit is zijn eerste race buiten SRA. Bas en Willem zijn ook aangeschoven en met hun Slot-it Fords gaan ze meteen erg snel! Bas zou bas niet zijn als hij dat niet wat te gemakkelijk vond. Dus de fraaie Monogram Lola , in de standaard klasse, kwam op de baan. Daarmee rijdt hij menig Modified rijder om de oren. De 917’s rijden zo rond de 9.4 net als Bas maar Willem zit al ronde de 9 en bas met de Ford doet het in 8.8! Beide slimmerds hebben meteen hun wedstrijdrubber onder de auto geschroefd zodat dit al lekker is ingerubt voor de race!
Kwalificatie: Altijd weer een apart fenomeen. Het is altijd even wennen aan de nieuwe banden. Wat kunnen ze? Dat bleek mee te vallen want Bas, Herman, Randy en ik staan vlak bij elkaar in 1 groep! Allemaal in de 9.2/9.3. Waar is Willem? Die heeft de gele -bijna standaard- GT40 tussen de grote mannen gereden.
 Frank in het backoffice annex keuringsstation

!
rijdersmaaltijd

Lunchbreak: Dit is weer 1 van de tradities hier! In de keuken is hard gewerkt door Fred en zijn vroeuw en onder de deksel van grote metalen warm houd pan zit een snitzel voor iedereen!. Dit wordt vlot uit geserveerd samen met patat aan de in een grote kring zittende rijders. In plaats van een middagdutje gaan we meteen doorrr…
het gehele startveld - 1!

SRA hardware
de gekkies van SRA zelf
1e Race: De race wordt in 2 heats verreden waarbij het beste resultaat telt. De eerste groep is er 1 met minder ervaren rijders en 1 rijdster. Die maken het de marshalls nog best lastig. Langzamerhand worden de groepen steeds wat sneller en dan is SRA aan de beurt. De lastige startprocedure, met rode lampjes die een voor 1 aangaan gevolgd door een groene en een muziekje ( gelukkig geen dweilorkestje maar toch..!) zorgt nogal eens voor verwarring. Dit ook vooral omdat er al spanning op de baan staat en een valse start zo is gemaakt. Er is zo wie nogal wat audio spektakel. Zo wordt iedere rondetijd verbetering verwelkomd door het gerinkel van vallend aardewerk of glas. Dus na elke doorkomst is het in het begin net een Grieks restaurant. Randy trapt 2x in die val en dat kost hem 2 ronden! Ik neem het zekere voor het onzekere en start elke keer als laatste. Dat neemt niet weg dat ik in bocht 1 toch nog door een “collega” van de baan wordt gedrukt! Al gauw heb ik ze weer in het vizier en hark ik de een na de ander binnen. Bas is als verwacht de lastigste. Zelfs de gevreesde baan 4 loopt best goed. De rem er vol op en aan/uit rijdend zit ik aardig in de buurt van de tijden van de andere banen. Ik ben best tevreden met mijn 94 ronden, 1 meer dan Bas. De jongens na ons blijken niet eens allemaal sneller te gaan maar de echte kanonnen, incl. Willem doen dat dus wel! Johan Post is veruit de snelste (als enige over de 100 ronden) maar Willem is overall 3e, ik 6e en Bas is 8e.

Roland in zijn vertrouwde omgeving
2e Race: Na een korte break gaan we weer verder in de toch ietwat benauwd wordende ruimte. Dennis heeft dan al alle auto’s netjes getaped en genummerd in groepjes kaarstaan! Bij de eerste groepen zie je dat de tijden uit de eerste race niet meer gehaald worden. De baan lijkt aan grip te verliezen! Dat blijkt wel als Randy weer mag. Dit keer tegen allemaal “vreemden”: John, Eddy en Frank. De auto’s zijn maar lastig te controleren. De 917 van Eddy is een mooi eikpunt. Hierna mag Herman het opnemen tegen Alphons, Fred en Marco. Bas en ik rijden hierna tegen de Fokkema’s. Ronnie is de snelste van ons 4-tal, maar op de een of andere manier blijk ik toch steeds iets voor hem te liggen. Pas op het allerlaatst sluipt hij me nipt voorbij. De baan is idd. behoorlijk glad en de tijden van de 1e haal ik niet meer. Strak rijden is het devies maar op het laatst ga ik in baan 3 toch even boenderen en dat scheelt wel iets in de rondetijden. De Lola van Bas begint steeds meer lawaai te maken en dat komt de snelheid niet ten goede. Na afloop melden we ons even bij de wedstrijdleiding om uit te zoeken hoe het kan dat Ronnie niet een grotere voorsprong had, maar er zijn geen onregelmatigheden gevonden in de rondetijdentabel. 
Hans, Johan, Roland en Willem ..de echt snelle mannen!
 
In deze ronde halen de meeste rijders het aantal ronden van de 1e race toch niet. In de finale mag onze Willem het opnemen tegen de Leeuwarders Johan Post en Hans Lanting en de snelste Touringrijder en wedstrijdleider Roland(2e) . De Chapparal van eerstgenoemde gaat er als een speer vandoor. De gladheid lijkt opeens verdwenen en al snel duikt hij in de 8.8jes. De Andere heren, beiden met een gele Ford hebben zo te zien geen teamorders en weten elkaar in een nek aan nekgevecht nogal eens te raken. Willem lijkt mentaal de hardste want Hans lijkt zich bewust iets terug te laten zakken. Ook hun tijden zijn trouwens prima, laag in de 9!

Winnaars: De winnaar overall en bij de Modified is Johan Post, dat mag duidelijk zijn, maar de krul in Willem’s snor zal er voorlopig wel niet meer uitgaan! Bas heeft het hem weer geflikt met de fraaie Monogram in de standaardklasse en Randy mag ook best trots zijn op zijn Rooky-prijs! Iedereen bedankt die dit heeft mogelijk gemaakt, graag tot een volgende keer. Dat kan al bij SRA zijn op 23 februari a.s!

 
1: Johan Post - Slot.it Chaparral
2: Willem Scholten (SRA) Slot.it Ford GT40
1: Bas Scholten (SRA) Monogram Lola T70-II
Best Rookie: Randy Koeman (SRA)
Results Modified:
1: Johan Post - Slot.it Chaparral
2: Willem Scholten (SRA) Slot.it Ford GT40
3:Hans Lanting - NSR Ford MkIV
Results Standard:

1: Bas Scholten (SRA) Monogram Lola T70-II
2:Dennis Tietjens - Fly Ford GT40
3:John Jense - Fly Ferrari F512S
Results Touring: 1:Roland Sijtsma - Autoart Lamborghini Miura
2:Alphons van Meerendonk - Scalextric Camaro '70
3:Frank Irving - Monogram Corvette L88

Best Rookie: Randy Koeman (SRA)
 
Concours d'Elegance: Marco Karman (Slot.it Chaparral)
Most Unlucky Person Price: Wietze Otter (motor cable loose)

het snoepje van de week van Marco

 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten