SRA

SRA

dinsdag 15 april 2014

309 Clubrace: Nissan's in het donker.

nachtrace



Mede omdat het de fav. auto is van iedereen zijn ze weer aan de beurt..de Nissan’s! Vorige week werd er al opvallend veel testwerk verricht en ook vanavaond werd er nog druk gesleuteld. Vooral Fred liep nogal druk te doen en bleef tot op het laatst aan de auto werken. De andere auto’s stonden al gekeurd en al klaar toen zijn  wielen nog aan bleken te lopen in de kap. T.o.v. vorige race zijn er toch verschillen waarneembaar in de gewichten. Mijn kap is opeens 3 gram lichter maar de magneetkracht blijkt van 16 naar 27 te zijn opgelopen! Daarmee ben ik samen met Willem koploper...Arie heeft de zwaarste maar ook de snelste auto. De theoretische top is maar liefst 34 km/u!



de gezellige chaos aan tafel bij de wedstrijdleiding en Fred nog druk in de weer in zijn eigen hoekje!



Kwalificatie.

Die wordt in het licht afgewikkeld terwijl we een nachtrace hebben. Paul bijt het spits af. De auto, met verse motor lijkt wel iets sneller, maar de banden lijken me niet optimaal. Het is eigenlijk het gewone beeld, waarbij Fred zich -bewust?- wat inhoud en Bas het na 2 rondjes en een 8.5 al voor gezien houdt.



onze geliefde Nissan's



De race, lichten uit!

De eerste groep bestaat uit Paul, Arie en.. Herman! Paul en Arie rijden steeds in elkaars buurt en Herman komt daar, na een beroerde 1e ronde, overheen en die zien ze af en toe eens voorbij komen. Paul is wel de meest konstante rijder en mede daardoor loopt hij toch weg bij Arie en valt de schade t.o.v. Herman best mee.

Herman mag blijven staan en daar komen Erroll, Randy en Fred bij. Het sleutelwerk van Fred heeft goed uitgepakt en hij vliegt er vandoor. Op een enkele baan kunnen Herman en Randy nog iets bijblijven maar dat is niet genoeg. Fred perst er ruim 108 ronden uit en Herman verbetert zich naar ruim 105.



sfeerbeeld



Fred blijft na enige aarzeling staan en daar komen dan Willem, Bas en ik bij. We stuiven weg, naast elkaar ..als dat maar goed gaat! Helaas besluit de smurf even van het pad te gaan en loop ik achter de feiten aan. Hoewel mijn tijden goed zijn kom ik geen stap dichterbij! Op  baan 4 gaat het prima! maar ook hier blijken de concurrenten ook erg sterk. 3 man in de 28 ronden! Bij de volgende gaat het minder lekker. Veel uitvliegers en trackcalls vooral van Bas, die de race mopperend vervolgd. Dit in combinatie met de duisternis maken het er niet gemakkelijker op. In de laatste race zit ik op 1 en daar ga ik mooi gelijk op met Willem op 4.Dit gaat echt om de derde plaats! Helaas maakt 1 foutje daar een eind aan en als ik vlak voor het einde het rechte eind op spin ben ik zelf een ronde aan het prutsen om de neus de goede kant op te krijgen! Fred heeft zich hier het best doorheen geslagen en komt ruim op 109 laps, iets meer dan 1 ronde meer dan Bas. Willem is 3e  net voor Herman uit de vorige race.







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten