SRA

SRA

dinsdag 10 juni 2014

314 Nissan R390 Avondclubrace




niet iedereen valt voor de pure lijnen van de Nissan...

Vrijdag bleek er weer een Nissan race op het programma te staan. Zelfs Paul was dit even kwijt en daardoor waren we genoodzaakt alles met de hand bij te houden!


De keuring was een formaliteit al blijken sommige Nissan’s wel steeds sneller te gaan lopen. Er is er zelfs 1 die de 34km/u haalt! Arie is de enige die nieuwe banden om de auto laat leggen en gaat zo ongeschuurd de baan op. De meeste Nissan’s hebben de 20/11 P3 band maar bij Paul zie ik smallere exemplaren. De mate van slijtage bepaald toch wel een deel van het weggedrag. Grip en magneetlevel verschillen behoorlijk. Er is ook een tendens waarneembaar naar lichtere auto’s, zo rond het minimum gewicht. De auto van Bas blijkt zelfs opeens 1 van de zwaardere te zijn!

We zijn met 8 man en met de brute denkkracht van Paul en Randy lukt het toch een indelingsschema te maken.

 

 

De kwalificatie.

Paul mag als eerste en dat is bijna traditie. Helaas zit de gang er niet in  zoals vorige keer met de Ford. Ik verdenk de achterbanden toch een beetje van dit matig optreden. Alleen Arie is nog wat langzamer. De rest zit mooi dicht bij elkaar alleen Bas, weer even over van die andere planeet, zit daar ver onder. Ook Fred heeft geen antwoord en gaat voor zijn doen zelfs matig over de baan.

De eerste stint

De zomers geklede Arie en Paul treffen elkaar. Voordeel is dat er Marchalls genoeg zijn! Paul pakt langzaam maar zeker het voortouw. In baan 2 is hij 1 ronde weggelopen van Arie in 1. Zelf in baan 1 pakt hij weer 1 ronde op Arie in 3. In de volgende banen hoeft Paul alleen maar te consolideren en pakt  met zijn bijna 100 ronden ruim 2 ronden op Arie.

De 2e Stint

Paul mag nu blijven staan en ontmoet de krasse knarren Willem, Herman en mijzelf. Ik verwacht van Herman op 2 veel tegenstand maar het is Willem die op 4 een tijdje aan lijkt te kunnen klampen. De smurf lijkt nooit zo snel maar hij is heel betrouwbaar en constant, hierdoor pak ik toch al 1 ronde. Met Willem op 2 en ik op 4 kan dit weer worden rechtgetrokken. Maar samen rammen we er 27 ronden uit 1 meer dan Herman en Paul. Willem mag nu naar 1 en ik sta er naast op 2. Nu zou er een groter gat moeten kunnen komen. Maar helaas mijn tijden lopen opeens behoorlijk op om tegen het einde weer “normaal” te worden. Ik heb maar 26 ronden net als Willem. Herman in 4 en Willem in 3 maar ook Paul in 2 zijn lastig te bestrijden op baan 1.  Niets blijkt minder waar! Herman volgt als een schaduw maar Willem loopt averij op. Als de stroom er af gaat rolt de smurf zelfs nog langs de zwarte Nissan van Willem. Door die 2 ronden voorsprong mag ik blijven staan .

3e Stint

Ik besluit dat idd. te doen hoewel ik best tevreden ben over mijn race. De ervaring in eerdere gelegenheden leert dat je  soms toch nog sneller kunt in een 2e race. En de eertste ronden geven me gelijk. Startend op baan 1 verbaas ik met bij de 2 doorkomst al over de rust om me heen! Ik rij gewoon voorop..er ging het eea. mis bij de andere heren Bas, Randy en Fred. Uiteraard komt Bas         - onze man van de andere planeet- snel naderbij met zijn priemende koplampjes. Maar de andere heren weet ik achter me te houden. Fred op baan 2 zelfs meer dan 1 ronde! Met 27 ronden zit ik nu al iets in de plus t.o.v. de eerste race! Bas staat op 2 en ik op 3. Waar de gewone rijder deze avond wat last heeft met het tempo in 2 pakt Bas ook hier 28 ronden! De 27 van mij zitten ruim 1  boven die van Randy en Fred.  Zelfs in baan 1 worden we op een hoop gereden door Bas die zich dit keer wat inhoud: 27 ronden. De winnaar staat wel vast en ik kan de 2e plaats al ruiken maar voor plek 3 zijn Randy, Fred en ook Willem nog in de race. De 2 eerst genoemden moeten flink doorpakken om de 104.92 te kunnen kloppen. Bas kan zich nog hier en daar een slordigheidje veroorloven, zoals hij dat de hele avond wel doet om wederom in de 28 ronden te eindigen! Ik ben al blij dat ik binnen 1 ronde finish..en  de anderen zet ik weer bijna op 1 ronde.

 

Als Paul alles handmatig heeft verwerkt blijkt wat we al dachten: Bas heeft gewonnen met maar liefst 111.27 ronden! Ik heb 107.50 ronden en dat was iets beter dan mijn eerste race. Willem is 3e door Fred en Randy voor te bijven. Ze hebben alle 3 104 ronden. Herman en Paul zitten ook boven de 100 en alleen Arie haalt dit niet.

 

Dit is de laatste race voor dit halfjaar. Ergens in september pikken we de draad weer op.

De tussenstand:  Bas staat eerste met 123 punten, ik heb er 112 en Fred heeft mede door absentie de koppositie moeten verlaten en is 3e met 106, nipt voor Willem met 105.

Prettige vakantie!

1 opmerking:

  1. Hebben jullie allemaal in die auto gereden? Of is dit een op afstand bestuurbare met een benzine motortje?

    BeantwoordenVerwijderen