SRA

SRA

zondag 26 oktober 2014

322 De Nissan's zwaaien af!


 
Zoals de trouwe volgers wel weten zijn we een aantal jaren geleden begonnen met  het bouwen van nieuwe auto’s voor onze clubcompetitie. De keuze viel op de Slot-it Nissan 390 in de matzwarte presentatie uitvoering. De leden mochten zich naar hartelust uitleven op het kapje, verlichting verplicht. Het chassis, zonder magneet mocht wat worden verzwaard met lood en naar smaak wat vaster of losser gezet. De banden zijn de Slot-it P3 of de banden die er onder zitten. Simpel en effectief en bovendien voor allen haalbaar. De basis voor een competetief veld.
 

 

Fred neemt de preparatie als altijd heel serieus!

 

 

Na de zoveelste race en vele testronden zijn de meeste kapjes wel aan het einde van hun latein. 1 van de kapjes is al vervangen terwijl latere instromer Randy een nieuwer type “Langheck” kapje heeft.
 

 


de laatste groepsfoto!


 

 

Na wat inrijden, testen, wat bij de 1 direct na de vorige race al begon en voor de ander net voor de kwalifictie eindigd konden Paul en Randy aan de slag.
 

 

de inmiddels vertrouwde keurmeesters
 
 


 

De keuringsresultaten komen keurig in een mapje en verschillen niet veel van die van de vorige race. Alleen de topsnelheid blijkt gemiddeld 3 km/h hoger te liggen!? Doordat mijn banden er aardig aan zijn is de magneetwerking van de motor opeens naar de 27 gr. gestegen! Met een paar verse ‘’vintage” P3 rubbertjes, die ik even rondschuur is het evenwicht weer hersteld en kom ik op 17g. uit. 2 rondjes met dit schoeisel leert me bovendien dat ze een stuk beter zijn dan de oude! Ook Arie neemt nieuw rubber.
 

 

de Smurf trek te hard aan de baan!


 

 

De kwalificatie.

Paul, als eerste komt net onder de 9 en de rest komt daar weer onder waarbij Bas na 2 ronden nipt onder de 8.5 duikt en de stekker er uittrekt..De toon is gezet.

1e heat
 


de eerste groep

 

 

Het wordt een nachtrace en dat is voor rijder en marchall opletten geblazen! Per spoor is er 5 min. de tijd. Paul, Herman, Arie en Willem nemen het tegen elkaar op. Herman is de snelste maar moet door wat schuivers toch wat langer wachten om echt 1e te zijn dan hij gewild had. Willem heeft steeds ruzie met de auto die nogal eens van spoor wil wisselen. Paul is doet zijn best wederom betrouwbaar te zijn maar ook hier heeft de Nissan zijn eigen willetje. Arie rijdt intussen de race van zijn leven! Zijn rondetijden zijn erg goed en hij blijft de druk er bij Herman goed ophouden! Met 104.67 komt hij nog geen halve ronde te kort!

2e heat


de tweede groep

 

 

Bas, Fred, Randy en ik. De laatste 3 zitten qua kwalificatie tijd dicht bij elkaar en dat is te merken! Bas is meteen weg maar Fred hengel ik langzaam binnen. Rondenlang hangen we zij aan zij totdat het uiteraard een keer mis gaat. In de caroussel torpedeerd Fred(3) mijn smurf(2) en samen liggen we er af. We kunnen weer opnieuw beginnen en Randy heeft een flink gat geslagen. Hierna ga ik op 1 en dat geeft wissellende resultaten. van 9.2 tot 8.701! Ook trek ik de auto 2 x onderuit bij het opkomen rechte stuk. Mijn laatste fout zorgt voor de grootste achterstand doordat 2 auto’s hem weg weten de ketsen net voordat de marchall hem te pakken heeft! Fred en ik kunnen Bas alleen nog enigszins partij bieden als we op 2 en 3 rijden. De 2x3 ledjes zijn nooit ver uit elkaar. Eerst loop ik wat weg bij Fred, maar daarna komt hij weer sterk terug en looopt zelfs wat in op Bas. Bas heeft het al de hele race over dat zijn auto het niet goed doet, hapert e.d. Intussen rijdt hij dan wel de ene 8.5 na de andere! Fred weet dat hij veilig zit t.o.v. mij en kan gewoon consolideren. Ik moet ergens een gat van 1.5 ronde zien dicht te rijden en dat gaat gewoon niet lukken. En zo eindigen we in de kwalificatie volgorde.

De Nissan’s zien we niet meer terug op de baan en ik heb het idee dat niet iedereen dat heel erg vind. Het zijn prima betrouwbare auto’s die je heel netjes moet rijden om er snel mee te zijn. De GT40 is een veel geliefdere auto en bovendien iets sneller!

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten