SRA

SRA

zondag 16 november 2014

323 Clubrace November GrC-32 A Trick of the Tail?


14 november is de laatste GrC race van dit jaar verreden.



 

vooraf de grote kanshebber, de Toyota!



 

Voorafgaand aan deze race leek er maar 1 auto in aanmerking te komen voor de prijzen: De Toyota! De afgelopen weken regende het toptijden. Fred en Randy regen de eene 8.4 aan de andere terwijl de wat oudere Gr-C bakken al blij waren net onder de 9 uit te komen. Dit was vrijdagavond al niet anders! De afgelopen week heb ik de Mazda uit de kast gehaald en snel wedstrijdklaar gemaakt. Dit vooral om het andere  Japanse geweld misschien met gelijke middellen te kunnen bestrijden. Helaas kreeg ik ook dit exemplaar niet onder de 9.2! Met de 962 ging het zelfs iets sneller...De Mazda bleek wel wat harder te lopen dus heb ik de motor even geruild. Nu ging de Porsche zelfs naar de 8.9! Bas en Willem zaten ook rond de 9 dus de oudere auto’s kregen het zwaar...

Opperste concentratie bij Bas, ook bij de keuring!

Bij de keuring werd extra gelet op de voorwielen, ze moeten immers de grond raken. Op de overige punten zijn de auto’s inmiddels dermate vaak gekeurd dat daar geen gekke dingen meer in te vinden zijn. De topauto’s hebben allemaal kapjes van 21 gr. en een totaalgewicht van 78 g. het minimum. De magneetkracht bleek nog wel aardig te kunnen variëren gek genoeg. De auto’s krijgen hier ook nieuwe banden van Sideways. Er zijn 2 maten en de meesten gaan voor de 19/10. Deze assymetrische band blijkt het beste te rijden met de kleine wang aan de buitenkant. Schuren is niet toegestaan dus de auto’s verdwijnen zo het parc-fermé in.

 

Raken ze de grond?

 

Kwalificatie

Paul staat al met de regelaar in de hand als er plotseling een vergadering wordt belegd. Dit ivm. de facature ontstaan na het plotselinge vertrek van Randy als secretaris. Als we klaar zijn mag Paul weer. Met een 9.1 lijkt hij aardig mee te kunnen doen met de wat oudere Porsches en Jag’s. Fred’s snelle Toyota komt daarna. De strakke 8.7 is welliswaar niet de supertijd uit de vrije trainingen maar lijkt in orde. Herman met de Gulf-Porsche maakt meteen korte metten met die tijd..8.66! Dan hebben we Randy met de Super Toyota en die lijkt niet blij met de bandjes! Hij duikt uiteindelijk, op baan 4 rijdend, nipt onder de 9 sec. Als ik hierna begin heb ik geen speciale werwachtingen. De 8.8 met staande start is ongelooflijk! De volgende is 8.586...en na een kleine schuiver laat ik het hier maar bij. Erroll verrast met de Lancia na eerst wat ongemakkelijk te zijn rondgegaan met zijn 8.7. Willem blijkt sneller dan Bas en beiden zitten ook in de 8.7. Arie tenslotte weet net niet aan Paul’s tijd te komen. Sommige auto’s doen het beter op deze banden dan de andere....

 

 

 

Rijk gevuld startveld

 

1e heat:

Paul, Arie en Randy gaan het uitvechten. Randy pakt na enig oponthoud toch de leiding. Paul volgt en de soms best snelle Arie heeft z’n avond niet. Zijn uitvliegers zorgen voor een nogal rommelig wedstrijdbeeld. De 8 ronden achterstand op Paul is ook wel wat veel....

 

 

 

Erroll als wedstrijdleider..

 



de 2e groep met de Scholtens geflankeerd door Erroll en Randy!

2e heat:

Randy mag blijven staan en Erroll en Bas/ Willem staan tussen hen in. Dat het niet zijn avond is laat Randy wel zien. Ook Erroll lijkt zo’n avond te hebben. Maar na zich van z'n sjaal te hebben ontdaan krabbelt hij opmerkelijk snel weer op en legt een enorm tempo aan de dag! Hij klopt Willem met 1,5 ronde en Randy met ruim 2! Bas is niet meer te achterhalen, ondanks een nummerstickertje dat zich tussen het voorwiel had genesteld en hij rijdt rustig zij aan zij op met z’n pa.

 

 

Zie vorige foto

3e Heat:

Bas, Herman, Fred en ikzelf. Fred heeft de beste start gevolgd door Herman. In de carroussel maak ik veel goed en de bocht aan het einde rechtestuk loopt ook formidabel! Herman heb ik snel te pakken en Fred kom ik soepel voorbij. Als ik iets te lang op de monitor kijk maak ik mijn enige fout. Ik heb Herman en Fred weer snel te pakken en loop nog een aardig stukje uit. Herman blijft aardig in de buurt van Fred. Ook de volgende banen win ik gemakkelijk. Op baan 2 draai ik zelfs nog een 8.495! Met maar liefst 4 ronden voorsprong kom ik over de streep..111.32 ronden, mijn gemakkelijkste overwinning ooit! Fred wordt 2e met slechts 9 baanstukken voorsprong op Herman. Daar weer 1 ronde achter zit Bas die een niet helemaal perfect rijdende auto leek te hebben.     Van alle 4 de GrC-32 races dit jaar was die van september de snelste. De beste kwalificatietijd was in januari nog wat sneller dan die van deze race. Ze hadden 3 verschillende winnaars, Bas, Fred(2x) en nu ik.

 

 

de ouwe trouwe 962 duikt zelfs onder de 8.5!

 

Voor de stand aan kop van het Clubkampioenschap maakt het niet meer uit. Ik ben alleen dichter bij Fred gekropen.



the Winner!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten