SRA

SRA

dinsdag 19 mei 2015

350: Porsche 356 .. Speedster naar het krachthonk!

Deze markplaats occasion heb ik al ruim 10 jaar. In die tijd veranderde de metallic blauwe standaard Ninco Classic eerst naar een lagere versie en daarna in een zilveren, met een ultra lage voorruit.

Aangemoedigd door Facebook bouwers van de "Slot Car Builder" groep besloot ik mijn eerste krachthonk versie van deze auto te maken.

de buis, goed richten en dan de pasta eroverheen!

 

Met 2 componenten plamuurpasta van de Action en een stukje buis ging ik aan de slag.



na wat schuurwerk komt de vorm er al aardig in



De achterkant zag er al meteen veelbelovend uit en drukte de nu wel erg iele voorkant optisch wat op.

Dus..die ook maar wat dikker gemaakt. Het voordeel is natuurlijk dat je je wielen eindelijk goed kwijt kan in deze kleine gifkikkertjes!

de kont in ruwe vorm, later zijn de uitlaten en achterlichten verdwenen!

Vooral achter is het een ramp met die rondingen die de boven- en achterkant van de banden maar blijven raken.

de kap vlak na het spuiten..

Alle details, zoals chroomstrips, kofferbakgrepen, deurkrukken heb ik weggeplamuurd. Ook de achterlichten zijn van het type antiek fietslampje, dus rond.

De wielen zijn van Slot it en de inserts van MRRC,van het type Fuchs.

Het standaard motortje is vervangen door 1 van Slot it  net als de sleperschoen. Met wat lood voorin komt dit kleine en nog steeds lichte karretje mooi rond bij SRA!

 

 

 

het eind resultaat, bijna een kunst object!


 

2 opmerkingen: