het blijven lekkere bakkies! |
De Scholtens slaan terug!
Zoals bekent heeft Randy eind vorig jaar 4 MRRC Cheeta’s
geprepareerd en aan de club geschonken om er een paar x per jaar een clubrace
mee te houden. Bas , Willem, Paul en ik hebben al lang zulke auto’s en daar is
het, mits goed getuned, best mee te rijden. Het blijven lekkere wagentjes om te
zien en MRRC is er in geslaagd diverse kapvarianten op de markt te brengen. De
achterwielen zijn van Slot-it met als
inserts de originele velgjes. Voor heeft Randy voor deze race de nogal kromme
plastic velgjes vervangen door die van Slot-it. De afstand busjes zijn nog niet
helemaal op maat zodat de voortrein wat smal oogt. Bas verhelpt dit een beetje
door de wielen wat wijder te zetten waardoor de hele as wat naar links of
rechts kan bewegen. De kap wordt net niet geraakt.
dit is de snelste en lawaaierigste van het stel |
Ter voorbereiding weer het gebruikelijke beeld. De 1 is al
fanatiek met een eigen Cheeta aan het rijden de ander weet niet eens dat er weer geracet moet worden.
Daarnaast zijn er onze inmiddels zeer trouwe nieuwe leden die dit nog nooit
hebben meegemaakt, laat staan dat ze een idee hebben wat een Cheeta nou precies
is. Deze heren zijn in het magneet tijdperk uitgestapt en kijken met hun
Ninco’s hun ogen uit naar het tegenwoordig standaard Slot-it en NSR spul.
Kwalificeren doen we met de auto van Paul en die is bijna
perfect! Zoals je dan mag verwachten doen de Cheeta-fans het het beste en
vallen de nieuwkomers automatisch in de eerste groep. Dit klopt helemaal, Bas
met zijn 8.254 0.1 sneller dan een compact groepje bestaand uit Willem, Herman,
Fred en ik met de rest daar wat verbrokkeld achteraan. En dan moet alleen
Erroll nog, niet direct een kanshebber maar hij gaat elke ronde wat harder
pushend ook in de 8.2! Maar 0.001 minder snel dan Bas!
Erroll kan het zelf amper geloven...0.001 van Bas! |
Bas
|
9,254
|
|
9,399
|
|
9,348
|
Fred
|
9,397
|
Randy
|
9,487
|
Herman
|
9,387
|
Arie
|
9,544
|
Paul
|
9,695
|
Erroll
|
9,255
|
Maarten
|
10,531
|
Pascal
|
11,869
|
Wesley
|
10,726
|
Race: Wat krijgen we voor race!? In ieder geval 4 stints van
4 minuten waarbij de auto’s hun vaste baan hebben. Na elke stint wordt de
complete stand ingeklopt en begint het hele veld weer bij start/finish.
nerveuze spanning bij de nieuwkomers... |
Groep 1:
Pascal, Wesley, Maarten en Paul. Laatstgenoemde is als beste
weg maar Maarten volgt nog best lang met deze lastige en weerbarstige autootjes.
De andere heren hebben de grootste moeite het spoor te volgen en vooral baan 1
levert grote problemen op. Alleen als Paul op baan 1 zit ligt het veld wat
dichter bij elkaar. De uitslag is eigenlijk al te bepalen aan de hand van de in
baan 1 afgelegde ronden. Paul is dan uiteraard 1 , Maarten 2 ,Pascal 3 en Wesley
4. Paul heeft uiteindelijk ruim 10 ronden op Maarten en de anderen zitten daar
steeds zo’n 2 rondjes achter.
nog even de laatste pre-sets doornemen.. |
Groep 2:
Arie, Randy, Willem en Fred is het volgende veld. Dit zijn
serieus snelle mannen en we verwachten dan ook wel het nodige spektakel.
Eigenlijk laat Willem meteen zien dat hij lekker ingereden is want op 3 grijpt
hij meteen een rondje of meer op de rest! Nou is de gele bewoner van 3 wel de
snelste maar toch. Op baan 4 het zelfde beeld. Alleen Fred op 2 doet wat aan
schadebeperking. Randy doet op 3 eindelijk iets terug maar van die halve ronde
schrikt Willem ook niet echt. Hij heeft een comfortabele voorsprong als hij op
1 mag afsluiten. Hij laat de andere heren het lekker uitvechten en die zitten
de hele race opvallend dicht bij elkaar en rijden zo rond de 24 ronden. Dus is
Willem de winnaar met 96.95, bijna foutloos gereden ronden.
de 4 auto's van vandaag. |
Groep3:
Dat moeten Herman, JW, Erroll en Bas nog maar zien te halen! Bas laat meteen zien waarvoor hij is gekomen.
Op baan 4 pakt hij meteen al bijna 25 ronden! Erroll en ik zitten net nog in de
zelfde ronde. Bas is op 2 nu weer de rapste maar Herman in 3 komt heel goed mee.
Mijn race in baan 1 gaat redelijk maar 1 kleine fout kost me ongeveer een ronde
mede vanwege de niet helemaal soepel draaiende schoen. Als ik de gele snelheids
duivel van baan 3 mag gebruiken biedt Herman verrassend lang weerstand op 4.
Pas als de auto de carrousel uitvliegt heb ik letterlijk vrij baan. Ik probeer
zo ver mogelijk uit te lopen. Bas en Erroll zitten nog net binnen een ronde en
Herman op een halve. Bas is al buiten bereik en Herman zou nog wat terug kunnen
doen. Op de snelle baan 3 loopt Bas niet eens overdreven snel weg. Herman op 2
volgt op een halve baan en ik houd prima zicht op Herman. Erroll heeft de grootste
problemen in baan 1. Gelukkig beïnvloed dat de race van de anderen niet.
de tijden liggen heel dicht bij elkaar, alleen 1 is wat langzamer. |
Uitslag:
Uiteraard wint Bas , maar is Willem verrassend 2e!
En deze 2 heren waren ook op baan 1 ruimschoots de snelsten. Zelf weet ik net
voor Fred te blijven, die op zijn beurt weer Randy in zijn nek heeft hijgen. Ook
Herman en Arie worden steeds sterker. De 3 nieuwkomers moeten nog veel leren
over dit soort auto’s en onze baan.
Bas
|
97,68
|
Willem
|
96,95
|
Jan Willem
|
95,38
|
Fred
|
95,28
|
Randy
|
95,22
|
Herman
|
94,40
|
Arie
|
93,94
|
Paul
|
91,55
|
Erroll
|
90,84
|
Maarten
|
81,02
|
Pascal
|
78,93
|
Wesley
|
76,59
|
Geen opmerkingen:
Een reactie posten