De clubrace van juni, de laatste voor de vakantie.
Sommigen zijn al op vakantie zoals Herman en Arie. Het
beloofd een klein veld te worden. Na wat gepuzzel komt Paul op 3 groepen van 3
waarbij bij de laatste 2 de beste van voorgaande race meedoet. Er wordt dus
ingedraaid waarbij het laatste en dus niet het beste resultaat meetelt.
het startveld |
De Alfa’s zijn nog even nagelopen door Randy en Paul. Ze hebben er heel wat races opzitten en een
grote beurt zal binnenkort wel nodig zijn. De 4 meest geschikte auto’s worden apart
gehouden voor de race en no. 5 wordt de kwalificatie auto.
De kwalificatie; Voor de meesten gesneden koek maar voor de
nieuwkomers toch best lastig! Toch bleek het lastig er echt snel mee rond te
komen. Randy haalde als eerste een lage 9.7
en als ik daarna kom blijft het bij een serie 9.7’s , net iets boven Randy.
Gelukkig zie ik anderen hier de tanden op stuk bijten tot dat Bas zich er mee
gaat bemoeien uiteraard. Maar dan hebben we nog altijd Fred. De auto komt
hobbelend voorbij en hij mag na een kleine correctie aan de band weer opnieuw
starten. Hij weet hiermee zelfs Bas nog te pakken! De 9.644 is niet een
wereldtijd voor deze auto.
De Race;
1-Pascal, Wesley en
Paul gaan het proberen. Paul loopt soepeltjes weg bij de nieuwkomers zoals de
kwalificatie tijden wel deden vermoeden. De beide andere heren hebben het soms
stevig aan de stok en meestal eindigt dit in tranen voor 1 van hen. De blauwe auto op baan 2 ontpopt zich als de
snelste. De witte SRT wagen op 3 is wat sloom maar wel betrouwbaar. De rode op
1 is ook snel maar erg onvoorspelbaar en dat werd alleen maar erger. Tenslotte
is de gifgroene auto op 4 ook goed te doen zonder ergens speciaal in te zijn.
Paul rijdt zo tussen de 23.5 op 1 en de 25.5 op 2 en is daarmee steeds ongeveer
3 ronden sneller dan zijn concurrenten. Pascal wint het duel met 30 baanstukken
verschil.
Paul ,Wesley en Pascal |
2- Paul, Erroll, Willem en ik zijn de volgende. Mijn groene
auto komt in 4 maar wat stroperig op gang. Pas in de laatste 4 ronden is ie
opeens” los “en zit ik in de 9.7’s. Willem op 2 gaat erg snel maar hier en daar
een missertje laten Erroll, na een vroege klapper wat op achterstand, toch weer
knap langszij en er voorbij komen! Zelf zit ik precies naast Paul als de stroom
er af gaat. Hierna mag ik op de snelle baan 2 met de donker blauwe. Het heeft
wel wat weg van een politie auto. Hij is idd. snel maar na een fout, die me
bijna een ronde kost, moet ik flink doortrappen om weer bij te komen.
Uiteindelijk win ik wel maar is de marge te klein. In de derde heeft Erroll het
voordeel van 2 en dat buit hij dan ook uit. misschien niet de snelste maar
zonder fouten kom je ook een heel eind. Willem is nu 2e en Paul en
ik zitten daar vlak achter. De laatste stint met Paul op 2 is nog heel
spannend. Als ik nog wat wil uitrichten tegen Willem zal ik 70 baanstukken goed
moeten maken in baan 1. Willen, die altijd wel lekker gaat op 4 hoeft me
eigenlijk alleen maar te volgen. Met wat uitvliegers zo links en rechts wordt
het wedstrijd beeld er niet duidelijker op. Willem pakt bijna een volle ronde op de wat stroperige
witte SRT wagen op 3. Paul zit mij op de hielen en Erroll laat precies 1 ronde
liggen op de lastige baan 1.
ze vliegen voorbij! |
3-Bas, Fred, Randy en ik gaan het tenslotte uitmaken. Willem
is zo vriendelijk om zijn plaats aan mij af te staan en ik denk dat er nog wel
wat te halen valt. De temperatuur is inmiddels al hoog opgelopen en al snel
merken we de uitwerking daarvan op de baan. Op baan 1 zit ik al meteen in de
9.7’s maar desondanks lopen de anderen bij me weg. Als de auto dan steeds vaker
vervelende uitvliegers heeft is de achterstand al meteen behoorlijk. Bas zet op
3 meteen de toon door maar liefst 26.44 ronden te rijden! Randy volgt op
respectabele afstand, Fred zit daar weer ver achter en al weer ruim 1 rond op
Fred. Fred en ik mogen in de middelste banen wat terug gaan doen. Dat lukt op
zich aardig maar Bas is in 4 , ondanks wat uitvliegers toch nooit heel ver weg.
Randy weet nu ook wat baan 1 doet en loopt behoorlijke schade op. Hierna
mag Bas op 2. Dat hebben we geweten ook.
Af en toe komt hij voorbij om dik in de 27 te stoppen! Fred bijt z’n tanden ook
stuk op de rode Alfa van baan 1. Randy en ik zitten daartussen, vlak bij
elkaar. Als ik tenslotte met de carabinieri bak mag is het even lastig los te
komen van de groep maar eenmaal los gaat het best lekker. Fred heeft opvallend
veel moeite op 3, contactproblemen, banden?
Bas is op 1 ook wel eens lekkerder gegaan, maar wordt toch nog knap 2e.
de SRT auto met mijn prive GTAm voor de foto. |
Uiteraard wint Bas. Willem blijkt 2e en ondanks
dat ik 2 baanstukken achterbleef op mijn eerste race toch nog 3e.
Verrassend is Paul met zijn 4e plaats voor Fred en Erroll! Al met al
kun je zien dat de auto’s , naar mate de avond vorderde trager en
onvoorspelbaarder worden! Een service beurt en nieuwe banden kunnen geen kwaad
denk ik zo. Maar het blijven lekkere bakkies!
Uitslag Alfa 2000GTAm
Bas | 103,900 |
Willem | 99,990 |
Jan Willem | 99,040 |
Paul | 99,010 |
Fred | 98,930 |
Erroll | 98,060 |
Randy | 95,770 |
Pascal | 87,310 |
Wesley | 87,010 |
Prettige vakantie!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten