SRA

SRA

zaterdag 20 juni 2015

355 : SRA Clubrace juni, de Alfa's


De clubrace van juni, de laatste voor de vakantie.

Sommigen zijn al op vakantie zoals Herman en Arie. Het beloofd een klein veld te worden. Na wat gepuzzel komt Paul op 3 groepen van 3 waarbij bij de laatste 2 de beste van voorgaande race meedoet. Er wordt dus ingedraaid waarbij het laatste en dus niet het beste resultaat meetelt.

het startveld


De Alfa’s zijn nog even nagelopen door Randy en Paul.  Ze hebben er heel wat races opzitten en een grote beurt zal binnenkort wel nodig zijn. De 4 meest geschikte auto’s worden apart gehouden voor de race en no. 5 wordt de kwalificatie auto.

De kwalificatie; Voor de meesten gesneden koek maar voor de nieuwkomers toch best lastig! Toch bleek het lastig er echt snel mee rond te komen. Randy haalde  als eerste een lage 9.7 en als ik daarna kom blijft het bij een serie 9.7’s , net iets boven Randy. Gelukkig zie ik anderen hier de tanden op stuk bijten tot dat Bas zich er mee gaat bemoeien uiteraard. Maar dan hebben we nog altijd Fred. De auto komt hobbelend voorbij en hij mag na een kleine correctie aan de band weer opnieuw starten. Hij weet hiermee zelfs Bas nog te pakken! De 9.644 is niet een wereldtijd voor deze auto.

De Race;

 1-Pascal, Wesley en Paul gaan het proberen. Paul loopt soepeltjes weg bij de nieuwkomers zoals de kwalificatie tijden wel deden vermoeden. De beide andere heren hebben het soms stevig aan de stok en meestal eindigt dit in tranen voor 1 van hen.  De blauwe auto op baan 2 ontpopt zich als de snelste. De witte SRT wagen op 3 is wat sloom maar wel betrouwbaar. De rode op 1 is ook snel maar erg onvoorspelbaar en dat werd alleen maar erger. Tenslotte is de gifgroene auto op 4 ook goed te doen zonder ergens speciaal in te zijn. Paul rijdt zo tussen de 23.5 op 1 en de 25.5 op 2 en is daarmee steeds ongeveer 3 ronden sneller dan zijn concurrenten. Pascal wint het duel met 30 baanstukken verschil.

Paul ,Wesley en Pascal


2- Paul, Erroll, Willem en ik zijn de volgende. Mijn groene auto komt in 4 maar wat stroperig op gang. Pas in de laatste 4 ronden is ie opeens” los “en zit ik in de 9.7’s. Willem op 2 gaat erg snel maar hier en daar een missertje laten Erroll, na een vroege klapper wat op achterstand, toch weer knap langszij en er voorbij komen! Zelf zit ik precies naast Paul als de stroom er af gaat. Hierna mag ik op de snelle baan 2 met de donker blauwe. Het heeft wel wat weg van een politie auto. Hij is idd. snel maar na een fout, die me bijna een ronde kost, moet ik flink doortrappen om weer bij te komen. Uiteindelijk win ik wel maar is de marge te klein. In de derde heeft Erroll het voordeel van 2 en dat buit hij dan ook uit. misschien niet de snelste maar zonder fouten kom je ook een heel eind. Willem is nu 2e en Paul en ik zitten daar vlak achter. De laatste stint met Paul op 2 is nog heel spannend. Als ik nog wat wil uitrichten tegen Willem zal ik 70 baanstukken goed moeten maken in baan 1. Willen, die altijd wel lekker gaat op 4 hoeft me eigenlijk alleen maar te volgen. Met wat uitvliegers zo links en rechts wordt het wedstrijd beeld er niet duidelijker op. Willem pakt  bijna een volle ronde op de wat stroperige witte SRT wagen op 3. Paul zit mij op de hielen en Erroll laat precies 1 ronde liggen op de lastige baan 1.



ze vliegen voorbij!


3-Bas, Fred, Randy en ik gaan het tenslotte uitmaken. Willem is zo vriendelijk om zijn plaats aan mij af te staan en ik denk dat er nog wel wat te halen valt. De temperatuur is inmiddels al hoog opgelopen en al snel merken we de uitwerking daarvan op de baan. Op baan 1 zit ik al meteen in de 9.7’s maar desondanks lopen de anderen bij me weg. Als de auto dan steeds vaker vervelende uitvliegers heeft is de achterstand al meteen behoorlijk. Bas zet op 3 meteen de toon door maar liefst 26.44 ronden te rijden! Randy volgt op respectabele afstand, Fred zit daar weer ver achter en al weer ruim 1 rond op Fred. Fred en ik mogen in de middelste banen wat terug gaan doen. Dat lukt op zich aardig maar Bas is in 4 , ondanks wat uitvliegers toch nooit heel ver weg. Randy weet nu ook wat baan 1 doet en loopt behoorlijke schade op. Hierna mag  Bas op 2. Dat hebben we geweten ook. Af en toe komt hij voorbij om dik in de 27 te stoppen! Fred bijt z’n tanden ook stuk op de rode Alfa van baan 1. Randy en ik zitten daartussen, vlak bij elkaar. Als ik tenslotte met de carabinieri bak mag is het even lastig los te komen van de groep maar eenmaal los gaat het best lekker. Fred heeft opvallend veel moeite op 3, contactproblemen, banden?  Bas is op 1 ook wel eens lekkerder gegaan, maar wordt toch nog knap 2e.


de SRT auto met mijn prive GTAm voor de foto.

Uiteraard wint Bas. Willem blijkt 2e en ondanks dat ik 2 baanstukken achterbleef op mijn eerste race toch nog 3e. Verrassend is Paul met zijn 4e plaats voor Fred en Erroll! Al met al kun je zien dat de auto’s , naar mate de avond vorderde trager en onvoorspelbaarder worden! Een service beurt en nieuwe banden kunnen geen kwaad denk ik zo. Maar het blijven lekkere bakkies!



Uitslag Alfa 2000GTAm 
Bas103,900
Willem99,990
Jan Willem99,040
Paul99,010
Fred98,930
Erroll98,060
Randy95,770
Pascal87,310
Wesley87,010

Prettige vakantie!

 

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten