“Dinsdag avond racen bij Nico, heb je zin? “ Dat was het berichtje van Randy. Tuurlijk heb ik zin en als ik er even voor 20.00 u binnenloop is het al aardig druk! Naast Nico zie ik Henri en Randy en uit het schemer binnen duiken steeds meer bekende gezichten op. De kampeertafeltjes staan al helemaal vol racekoffers dus ik prop de mijne er maar onder.

nieuwtjes
uitwisselen
De gasten van Nico komen soms echt van ver. Er was er zelfs 1 bij die nog 5 kwartier terug moest rijden naar de kop van Noord Holland. Daarnaast zijn ze zoals verwacht nogal gehecht aan het merk Carrera. Er zitten veel knutselaars tussen die Plafit en andere metalen chassis gebruiken om hun 1: 24 creaties mee professionaliseren. We zien van alles voorbij komen van, LMP, Gr5, DTM, F1, Classic’s tot zelfs een Go-kart!
Randy heeft zijn zelf gemaakte rode bandjes meegebracht en de GT40 gaat er geweldig mee rond! De anderen rijden met de 1:24 auto’s dus dat blijft uitkijken, 200+g tegen 80g... Ik probeer de rode rakkers ook even en die zijn op zich heel goed te noemen.

dikke 1:24 Toyota
Doordat er zoveel verschillende auto’s op de baan komen moet er nogal eens worden gewisseld van baanspanning. De Bison motoren hebben het liefst 19V maar de Scaleauto’s vinden rond de 13V het prettigst, evenals de 1: 32 auto’s natuurlijk. De banen zijn 2 om 2 gevoed dus het blijft even oppassen!

rijden in het halfduister!
Nico en de Carreraboys rijden in principe met Ortmann banden. Dit zijn vrij harde banden die je exstreem glad moet polijsten maar dan hebben ze ook erg veel grip! Ze slijten heel regelmatig af en daarbij komt poeder vrij. Ze zitten aan de velg verlijmd. Gelukkig heb ik er nog een heleboel liggen zodat de meeste 1: 24 auto’s wel mee kunnen doen. De banden verouderen kennelijk ook niet want de meesten zijn al 15 jaar oud! Het is zelfs zo dat mijn banden het beter doen dan de nieuwere. Dit mede ook vanwege een iets andere samenstelling/compound, omdat bepaalde stoffen tegenwoordig niet meer gebruikt mogen worden! Het gaat nog lang duren voordat mijn bandjes bij het klein chemisch afval moeten worden ingeleverd!

de bonte collectie van de gastheer
Op deze baan valt het me telkens weer op dat je in een paar rondjes het goede gevoel al weer hebt en je serieus kan gaan blazen! Zeker met de 1: 24 bakken. Je hebt al heel gauw mooie closeracing acties waarbij de rondetijden over en weer omlaag gaan. Met 2 auto’s kom ik onder de 6 sec. grens! Mijn gele Camel- BMW M1 met Schöller chassis en Scaleauto motor is bloedsnel. Helemaal als ik het aanlopen van de voorwielen verhelp... De eveneens gele Porsche 911GT1 met Plafit chassis en de Bisonmotor heeft iets meer V. nodig maar gaandeweg gaat ook hij richting de 6 sec. grens en uiteindelijk duikt hij er, close racend tegen Henri, zelfs een paar keer onder! De snelste auto van de avond is de blauwe Toyota van Henri die door diverse rijders tot het uiterste gepusht wordt. Bij een nieuwe record tijd wordt er weer van rijder gewisseld en begint de volgende poging. Uiteindelijk komt er een hoge 5.7 uit de bus.

competetieve tijden, close racing!
Ter vergelijking een LMP 1:32 auto op Slot it bandjes doet een 6.3. De 1: 24 auto’s zijn zonder meer “echter” dan de plastic 1:32 broertjes.

de kennersblik van Henri
Alles trilt en doet en je voelt ze ook echt langs denderen. ALs je er een klapper mee hebt is het vaak ook wat heftiger. In het gunstiste geval loopt er iets aan, met minder geluk is de kap gebroken of is er iets krom. Henri wordt gelanceerd over het achterwiel van een F1 Lotus die wel wat erg breeed is gebouwd. De Lola zeilde zo de baan af! Hierna liep er “ iets” over de baan zonder dat je daar meteen de oorzaak van kan duiden.

Toch zijn die Carrera kapjes mooi!
Slot Garage het Gooi! Zo gaat de nieuwe Slotraceclub met kleine winkel van Nico in Bussum waartschijnlijk heten! De baan wordt de huidige Naardense Carrera baan, die dus mee verhuisd. Er is ook nog ruimte voor een 2e baan (Digitaal?) Nico gaat het slotracen in het Gooi vanaf september nieuw leven inblazen ! In een kleine winkel wil hij vooral Carrera en meer specialistische 1: 24 spullen gaan verkopen zoals Plafit en onderdelen. De keuze voor Carrera is vooral gemaakt vanwege de deglijkheid (kinderen!) het ruime aanbod (1:43-1:24) en de redelijke prijs. Er is ook nog ruimte voor een kleine bar zodat je even bij kan kletsen met een bakkie koffie.

serieuze gesprekken met Nico, rechts
nieuwtjes
uitwisselen
De gasten van Nico komen soms echt van ver. Er was er zelfs 1 bij die nog 5 kwartier terug moest rijden naar de kop van Noord Holland. Daarnaast zijn ze zoals verwacht nogal gehecht aan het merk Carrera. Er zitten veel knutselaars tussen die Plafit en andere metalen chassis gebruiken om hun 1: 24 creaties mee professionaliseren. We zien van alles voorbij komen van, LMP, Gr5, DTM, F1, Classic’s tot zelfs een Go-kart!
Randy heeft zijn zelf gemaakte rode bandjes meegebracht en de GT40 gaat er geweldig mee rond! De anderen rijden met de 1:24 auto’s dus dat blijft uitkijken, 200+g tegen 80g... Ik probeer de rode rakkers ook even en die zijn op zich heel goed te noemen.
dikke 1:24 Toyota |
rijden in het halfduister! |
Nico en de Carreraboys rijden in principe met Ortmann banden. Dit zijn vrij harde banden die je exstreem glad moet polijsten maar dan hebben ze ook erg veel grip! Ze slijten heel regelmatig af en daarbij komt poeder vrij. Ze zitten aan de velg verlijmd. Gelukkig heb ik er nog een heleboel liggen zodat de meeste 1: 24 auto’s wel mee kunnen doen. De banden verouderen kennelijk ook niet want de meesten zijn al 15 jaar oud! Het is zelfs zo dat mijn banden het beter doen dan de nieuwere. Dit mede ook vanwege een iets andere samenstelling/compound, omdat bepaalde stoffen tegenwoordig niet meer gebruikt mogen worden! Het gaat nog lang duren voordat mijn bandjes bij het klein chemisch afval moeten worden ingeleverd!
de bonte collectie van de gastheer |
competetieve tijden, close racing! |
de kennersblik van Henri |
Alles trilt en doet en je voelt ze ook echt langs denderen. ALs je er een klapper mee hebt is het vaak ook wat heftiger. In het gunstiste geval loopt er iets aan, met minder geluk is de kap gebroken of is er iets krom. Henri wordt gelanceerd over het achterwiel van een F1 Lotus die wel wat erg breeed is gebouwd. De Lola zeilde zo de baan af! Hierna liep er “ iets” over de baan zonder dat je daar meteen de oorzaak van kan duiden.
Slot Garage het Gooi! Zo gaat de nieuwe Slotraceclub met kleine winkel van Nico in Bussum waartschijnlijk heten! De baan wordt de huidige Naardense Carrera baan, die dus mee verhuisd. Er is ook nog ruimte voor een 2e baan (Digitaal?) Nico gaat het slotracen in het Gooi vanaf september nieuw leven inblazen ! In een kleine winkel wil hij vooral Carrera en meer specialistische 1: 24 spullen gaan verkopen zoals Plafit en onderdelen. De keuze voor Carrera is vooral gemaakt vanwege de deglijkheid (kinderen!) het ruime aanbod (1:43-1:24) en de redelijke prijs. Er is ook nog ruimte voor een kleine bar zodat je even bij kan kletsen met een bakkie koffie.
Toch zijn die Carrera kapjes mooi! |
serieuze gesprekken met Nico, rechts
Raceactiviteiten: Dit zullen voorlopig wel Carrera club races zijn maar er wordt zeker ook gekeken of er landelijke races kunnen worden binnengeharkt. We gaan het de komende tijd zeker zien!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten