SRA

SRA

zaterdag 2 januari 2016

374: Oliebollenrace en clubkampioenschap 2015


 

weer eens wat anders!
 

Op een ongebruikelijke dinsdagavond staat de laatste clubrace op het program. Traditioneel is dit een “fun”race met een wat afwijkend slotraceattribuut. Het kampioenschap is al beslist dus dit maakt niet meer uit. Randy wilde speciaal voor dit evenement iets anders doen. De Cheetah’s van vorig jaar zijn ingeruild voor Karts, van Ninco. Een beetje 1: 24 schaal zou ik denken. Licht gemototiseere karretjes met piepkleine ballonbandjes. Het oogt allemaal realistisch en de voorwielen sturen ook nog mee. De grotere bodyparts zijn overgespoten in de kleur van de betreffende baan. Ook de nummering komt hiermee overeen.

mooi gedetailleerde karretjes

De kwalificatie begint zodra de Karts in elkaar zitten en de lijm droog is. De reserve kart is echter zo traag dat hij volgas rond kan, dus komt er een Cheetah op de baan, die van Paul. Paul begint en dan heb je geen idee wat er mee kan 9.8 zegt dus niets . Randy en Eddy zitten in de 9.5 en als ik daarna kom valt de snelheid me behoorlijk tegen. Ik kom niet verder dan 9.7. Dennis, Herman, Willem,Bas, Bert, Fred ze zijn allemaal sneller. Alleen Pascal, Wesley en Arie halen het niet. Vooral de laatste maakt er een potje van met zijn 14.8! Volgende keer maar eens aan de 107% regeling gaan denken!

geen oliebollenrace zonder...

Hierna mochten we een lekkere verse door Fred persoonlijk gebakken oliebol pakken. Snel even wegspoelen en door naarrrr....

de eerste groep

 

1e Race: Laatst genoemd trio met Paul beginnen. Paul pakt op 3 de leiding verrassend gevold door de keurig rijdende Pascal! Ook op 4 is Paul de snelste al zijn Arie en Wesley nooit ver weg. Baan 1 is nog net iets te lastig voor Pascal. Maar het moet gezegd, op baan 3 is hij gewoon de snelste! Dat nog wel met Paul op de snelle baan 2! Op de laatste stint blijft het veld heel close racen. Weer levert baan 3 de winnaar op en dat is dit keer Wesley. Daarachter zit weer Pascal en dan pas onze oudjes die naast elkaar uitrollen. Paul is toch de meest constante en wint maar de 2e plek voor Pascal is toch knap! Wesley  pikt de derde plaats af van Arie.

een wieltje optillen hoort erbij!

2e Race: Paul ( ik heb het niet bedacht) draait in en daar sluiten Dennis, Bert en JW bij aan. Op de gemakkelijk rijdende maar niet echt flitsende baan 3 heb ik het best moeilijk. Ik heb het idee heel hard te moeten knijpen om de snelheid er nog wat in te houden. De rem verdwijnt helemaal en de regelaar gaat op max agressie. Inderdaad gaan de tijden iets omlaag. Bert zit echter de hele race in mijn nek te hijgen. Dennis weet ik op bijna 1 ronde te zetten. Daarna gaat Bert op 3. Dat ziet er meteen veel sneller uit! Als een speer verdwijnt het gele gevaar aan de horizon. Ik heb op 4 wat onderstuur problemen maar de kart is wel lekker snel. Als Bert toch een mens blijkt te zijn zit ik er opeens niet zo heel ver meer achter! Dennis zit mij toch ook behoorlijk op te jagen. Bert zit als eerste in de 22. Paul mag nu terrein gaan goedmaken met 3. Dat lukt redelijk maar Bert op 4 zit hem toch op de hielen. Bij mij gaat er nogal wat mis. Ik probeer de andere regelaar maar dat is helemaal een ramp. Bij volgas lijkt de kart te verzuipen. De andere regelaar weer terugwisselen kost al gauw 6 sec. maar de tijden gaan van 12.2 naar de 11.4 dus dat voelt weer goed. Dennis krijg ik net niet meer te pakken. Die mag meteen door naar 3. regelmatig rijdend brengt 21.94 ronden op het bord.  Bert zit daar op 2 ongeveer een half baantje achter. Paul en ik zijn op de buitenbanen stuivertje aan het wisselen. Paul trekt aan het langste eind. Bert heeft 86,35 ronden afgelegd! Bijna 2 meer dan Dennis en ik. Paul is uiteindelijk iets langzamer dan in zijn eerste race, dus  dat is jammer. Bert draait door.

Bert, Eddy, Randy en Herman (geen familie)

3e Race. Hierin volgt een kleine familie reunie. Randy en Eddie staan hem al op te wachten. Herman is de 4e man. Randy is meteen snel onderweg op 3 en zijn 22.11 is een toptijd! Eddy is op 2 niet eens heel veel trager, een kwart baantje.  Nu mag Bert op 3 en dat gaat weer erg snel..22.33! De anderen zitten steeds dicht bij elkaar. Randy klopt Eddy net. Eddy stuift er hierna vandoor op 3, is snel maar de 21.66 valt toch wat tegen. Eigenlijk is deze stint gewoon wat minder maar verrassend is dat Herman op 1 de 2e plek opeist! Tenslotte wordt het familie duel afgesloten met Randy in 1 dan Bert, Herman en Eddy. Opvallend is dat ook nu 1 goede zaken doet! Randy wint zelfs nipt voor Herman. Eddy verslaat Bert maar het veld zit dicht bij elkaar. Eddy wint tenslotte met ruim 85 ronden voor Randy. Helaas voor Bert, zijn 83 ronden zijn er bijna 3 minder dan hij in de vorige race zo fraai bij elkaar reed!

de snelste mannen

4e Race. Bas, Willem, Fred en Eddy gaan het elkaar moeilijk maken. Fred pakt direct de kop met de gele baan 4 kart. Eddy volgt aardig op baan 1 en finishd op een halve ronde. Bas heeft wat ongelukkige momenten op 2 en verliest ruim een ronde. Eddy laat zien een echte aanwinst te zijn voor de club. Op 3 perst hij er toch weer een 22er uit. ook zijn ronde tijden van 11.1 zijn erg snel. Bas is op 1 2e op een halve ronde. De anderen liggen nog weer wat verder achter. Nu mag Bas laten zien of hij de gele kart ook in de 22 krijgt. Helaas de teller blijft staan op 21.51. Willem op 1 is 2e! Fred en Eddy zitten daar weer vlak achter. Willem houd in 3 de gang er goed in en komt net onder de 22 ronden. 30 sectoren terug treffen we Eddy al weer aan! Weer een halfje voor op Bas. Fred heeft ook niet z’n beste race op 1. Het moet wel gezegd dat de marchalls op dit late uur niet helemaal fris meer leken.

de binnenbanen net iets sneller dan de buitenste!

Uiteindelijk wint Eddy, bijna 1 ronde voor Bas en ik blijk verrassend derde te zijn, vlak voor Dennis! Daar had ik helemaal niet meer op grekend. Grote man vanavond was eigenlijk  toch wel Bert! Die laatste race was helaas net een brug te ver. En ik had het idee dat bij de kartjes zelf de scherpte er ook wel wat af was....

Als Paul alles heeft doorgerekend blijkt Eddy i.d.d. gewonnen te hebben.

Eddy85,79
Bas84,81
Jan Willem84,65
Dennis84,58
Willem84,27
Randy84,15
Fred83,57
Herman83,55
Bert83,15
Paul82,32
Pascal80,87
Wesly79,73
Arie79,66



Bas clubkampioen 2015!

Hierna komt de prijsuitreiking van het clubkampioenschap 2015! Paul heeft dit keer voor fraaie bekers gezorgd, met SRA logo en de betreffende naam er keurig op.

Zelf mag ik de eerste, die voor de derde plaats in ontvangst nemen.

Daarna komt Fred en de grootste is weer voor Bas!

Proficiat! Het kampioenschap was dit jaar spannender dan ooit.

Bas en Fred winnen als gebruikelijk hun races maar ik had er dit jaar zelfs 4 bijna achter elkaar. Daardoor bleef het erg close. Ook hebben we een jongeman, ooit binnengeglipt als verbanger voor de gevallen Bert, Eddy, die regelmatig laat zien toch wel erg snel met de verschillende 1: 32 auto’s overweg te kunnen. Dat is zeker een kanshebber voor 2016!

Belgische biertjes

 

Als iedereen is uitgeklapt blijkt Paul ook nog een voorraad Belgisch bier te hebben ingekocht en een ieder mag daar zijn fav. biertje uit komen zoeken. Ik wil Paul ook nog hartelijk bedanken voor zijn tomeloze inzet voor de club. Dat was dit jaar niet alleen als wedstrijdleider bij de clubraces maar ook bij de Midland Classic. Die fraaie tafel was er zonder Paul nooit gekomen! Bedankt en voor iedereen een gelukkig 2016 toegewenst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten