het veld bijelkaar |
De vrijdagavond
voor de CC-32 hadden we gewoon een clubrace.
Paul is er
vanwege een operatie niet bij en dus neemt Randy zijn taak over als
wedstrijdleider, als hij niet zelf staat te knijpen natuurlijk.
De trouwe
Alfa GTAM-metjes worden weer uit de kast gehaald en na een korte APK gevolgd
door een korte proefrit worden er 4 gelijkwaardige auto’s uitgezocht. 1 is
duidelijk beter en dat blijkt hem in de banden te zitten, ander soort, meer
rubber. Dat is dus de kwalificatie bak van vanavond.Het zijn trouwens geen
standaard Proslot auto’s maar zwaar gemodificeerde Racer chassis met een Spirit
motor er in. Daarop staat dan een al dan niet door clubleden gespoten Proslot
kapje. Ze zijn inmiddels al zo’n 10 jaar oud!
Herman snel in de kwalificatie! |
De
kwalificatie laat zien wie er snel is
over 1 ronde. Maar net als in de F1 tegenwoordig is iets als banden management
en kien rijden ook een kunst.
Nadat Fred 1
minuut extra rijtijd bedongen had voor een ieder om aan de auto, de baan, je
regelaar enz. enz. te wennen voordat je ging kwalificeren. Uiteraard met extra
tape ronde erbij. Het ging dus al met al nogal een tijdje duren. Gelukkig zijn
we mar met 8 man, 2 groepen dus.
De tijden
liggen, dat is niet zo vreemd, dicht bij elkaar. Dennis en Willem zijn het langzaamst,gevolgd
door JW en Randy. Bas zit al bijna in de 9.5 en daarin treffen we wel Eddy,
Herman en Fred aan.
de snelste mannen van de kwalificatie |
In de eerste
groep dus Dennis, JW, Willem en Randy. De auto’s gaan lekker soepel van hun
plek en al snel is duidelijk dat de SRT wagen op baan 1 het snelst is. Dennis
pakt wat voorsprong. Ik merk dat het grijze geval op 3 beslist van goede wil is maar het het beste
doet zonder rem. Als dit na een paar ronden pielen is gelukt loop ik weer wat in
op de boys voor me die nooit heel ver weg waren. Randy heeft de groene ergens
het bos in gestuurd en is zodoende laatste.Het tempo op 1 lijkt er wat uit en
Willem en ik rollen tot vlak achter 1
als de stroom er af gaat. Eigenlijk gaat het de hele race zo. Willem Dennis en
ik erg dicht bij elkaar, baan 1 begint snel maar is halverwege aan het inkakken en verspeelt de voorsprong weer. Bij
deze auto’s, die zo gelijkwaardig zijn is het bovendien handig er domweg in te
blijven! Vergeet Randy echter niet. Want in de laatste stint perst hij er op 3
een fraaie 25er uit waardoor hij Dennis nog voorbij wipt! Uiteindelijk win ik
met maar liefst 1 baanstuk voor op Willem, dan dus Randy en Dennis allemaal in
dezelfde ronde!
De 2e
race zal wat meer spektakel gaan opleveren. De snelle en gemotieveerde mannen
als Fred, Eddy en Bas en de niet te onderschatten Herman beloofd veel.
Fred op 4
ligt er in de eerste knik al af! En in de carroussel al weer! Wat is dit, wil
hij te veel...nee de achterband is bij een te fanatieke tape bahandeling van de
velg gerukt. Het moet
gezegd bij de herstart gaat het een stuk beter.Het beloofde spectakel komt er.
Ook de problemen op 1, veroorzaakt door extreme marble-vorming op de banden
gaan gewoon door. Bas wordt er al snel even afgedrukt na een klein tikje. Dit
en het gedoe vooraf hebben hem wat geprikkeld en vanaf dan zien we de oude Bas
weer terug! Foutloos ,snel en ongrijpbaar. Hij lijkt van alle ongemakken het
minste last te hebben en de tegenstanders die proberen in de buurt te blijven
moeten dat stomweg bekopen met extra uitvliegers en een meer oplopende
achterstand. Na 3 stints hebben Willem en ik nog hoop. Maar Bas zijn laatste
stint is ook weer van de buiten catagorie en zo sta ik deze avond tussen de
beide Scholtens in tijdens het Wilhelmus! Bas is als enige de 100 rondengrens
voorbij, terwijl Eddy ook in de 99 club komt, maar nog achter Dennis! Fred en
Herman sluiten de rij...
De uitslag
is dus bijna de omgekeerde grid, wie had
dat gedacht!
uitslag |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten