De laatste clubrace voor de zomerstop is die van de GroupC-32.
De klasse draait al jaren mee en is ontstaan uit de landelijke klasse die al
weer jaren te ziele is. De traditionele Europese Porsches , Jaguars en Saubers zijn langzaam
vervangen door de Toyota’s en de IMSA
variant van de Porsches.
Mijn oude Porsche heb ik nog getracht wat meer op het Toyota
niveau te krijgen na het debakel in januari.
Een week geleden heb ik van Randy wel een stuk of 5 motortjes mogen
proberen maar die waren niet meteen beter, althans op de testbank, dan wat er
in zat. Wel heb ik de achteras en lagers en het pinjon vervangen. Sneller dan
een 8.8 ging het nooit terwijl de
concurrentie moeiteloos met 8.5-jes strooide. Maar goed, die nieuwe Slot it auto’s
zijn bijna allemaal beter dan hun voorgangers. Wij rijden ze al weer een tijdje
met de BRM banden.
De keuring is een formaliteit, al zag de strenge maar
rechtvaardige opper keurmeester Paul de houten baansleper van Dennis over het
hoofd! De cijfertjes zaten weer heel dicht bij elkaar en alleen de
magneetkracht verschilt aanzienlijk. Ook hier lijkt het hoe nieuwer hoe meer!
schritfje van Paul |
de kwalificatie is begonnen! |
Kwalificeren in volgorde van binnenkomst dus met Paul als eerste. Helaas houdt hij dit niet lang vol want de een na de ander komt onder zijn tijd. Alleen Arie met de merkwaardig uitziende Jaguar en ik halen dat niet.
Arie: "ik zag 2 gaten en ik dacht..." |
Race 1;
Arie, Paul, Willem en ik gaan als eerste van start. Het is het begin van een rommelige eerste stint. Ik begin als traagste
en tot mijn verbazing lig ik binnen 2 ronden al aan de kop! De anderen zijn
sneller maar even een momentje van onoplettendheid en ook ik ga er af. Het
rommelt maar door en uiteindelijk heeft Paul 25 ronden en de rest 1 meer. Het
zit erg dicht bij elkaar. Hierna worden
er opeens veel minder fouten gemaakt en kan ik toch weer wat goedmaken. De ene
stint heb ik het met Willem aan de stok
de ander stint met Paul. Beide keren kan ik ze net niet bijbenen. In de laatste
stint lig ik toch voor op Willem maar na
een paar Ronden hoor ik al wat hij voor tijden rijdt en daar kom ik niet bi in
de buurt. Het verschil is uiteindelijk maar 9 baanstukken en dat is eigenlijk
nog niet eens echt verkeerd met een auto die niet vooruit te branden is. Paul
rijdt degelijk naar de 3e plek en Arie...tja.
Race 2:
Ik mag nog een keer en kom dan Dennis en Randy tegen. Hoewel, even bij de start en
als ze me voorbij komen. Ik probeer de DS regelaar even maar na een paar
rondjes heb ik al spijt. 9.4 wordt langzaam 9.2 maar sneller wordt het nooit.
De anderen gaan in 8.7 rond. Zo bezien is de 1 ronde achterstand nog niet heel
verkeerd. De hele race vecht ik tegen de trage auto maar nu met de oudere regelaar.
Het gaat iets minder slecht. Bas Dennis en Randy hebben wel meer uitstapjes, al
dan niet op vrijwillige basis en zodoende valt het verschil nog best mee. 8 baanstukken op Bas en 1 ronde op Dennis.
Randy wint en mag doorrr.
zelf was ik helemaal doorweekt... |
Race 3:
de snelle mannen die elkaar kennen van de kapper! |
Randy geeft de beurt aan Dennis die dit graag aanneemt. Met
Eddy, Herman en Fred. 2 Toyota ‘s tegen 2 IMSA Porsches. Fred laat zien dat het
hem menens is. Gevolgd door Herman pakken ze wat voorsprong op de Toyota’s. Herman klapt er wat te vaak uit en Eddy sluit
aan bij Fred. Van Dennis zie je alleen dat de Toyota het meest strakke
weggedrag heeft en toch steeds aardig in de buurt blijft. Eddy verklooit het
wat in baan 1. 26 is te weinig zeker als de anderen daar 27 tegenover zetten.
Fred is al snel “los” en de zege lijkt
een formaliteit. Totdat Dennis op 2 on de laatste stint de gaskraan helemaal
open draait. De Toyota gaat als een speer ! Helaas is de tijd net te vroeg “op”!
Ook hier zijn het maar 8 baanstukken!
De Toyota van Dennis, strak op de baan en in de lak! |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten