SRA

SRA

zaterdag 18 juni 2016

393 group C-32 Clubrace


De laatste clubrace voor de zomerstop is die van de GroupC-32. De klasse draait al jaren mee en is ontstaan uit de landelijke klasse die al weer jaren te ziele is. De traditionele Europese  Porsches , Jaguars en Saubers zijn langzaam vervangen door de Toyota’s  en de IMSA variant van  de Porsches.

Mijn oude Porsche heb ik nog getracht wat meer op het Toyota niveau te krijgen na het debakel in januari.  Een week geleden heb ik van Randy wel een stuk of 5 motortjes mogen proberen maar die waren niet meteen beter, althans op de testbank, dan wat er in zat. Wel heb ik de achteras en lagers en het pinjon vervangen. Sneller dan een 8.8 ging  het nooit terwijl de concurrentie moeiteloos met 8.5-jes strooide. Maar goed, die nieuwe Slot it auto’s zijn bijna allemaal beter dan hun voorgangers. Wij rijden ze al weer een tijdje met de BRM banden.

 

De keuring is een formaliteit, al zag de strenge maar rechtvaardige opper keurmeester Paul de houten baansleper van Dennis over het hoofd! De cijfertjes zaten weer heel dicht bij elkaar en alleen de magneetkracht verschilt aanzienlijk. Ook hier lijkt het hoe nieuwer hoe meer!

schritfje van Paul

de kwalificatie is begonnen!

Kwalificeren in volgorde van binnenkomst dus met Paul als eerste. Helaas houdt hij dit niet lang vol want de een na de ander komt onder zijn tijd. Alleen Arie met de merkwaardig uitziende Jaguar en ik halen dat niet.

Arie: "ik zag 2 gaten en ik dacht..."

 

Race 1;

Arie, Paul, Willem en ik gaan als eerste van start.  Het is het begin van een  rommelige eerste stint. Ik begin als traagste en tot mijn verbazing lig ik binnen 2 ronden al aan de kop! De anderen zijn sneller maar even een momentje van onoplettendheid en ook ik ga er af. Het rommelt maar door en uiteindelijk heeft Paul 25 ronden en de rest 1 meer. Het zit erg dicht bij elkaar.  Hierna worden er opeens veel minder fouten gemaakt en kan ik toch weer wat goedmaken. De ene stint  heb ik het met Willem aan de stok de ander stint met Paul. Beide keren kan ik ze net niet bijbenen. In de laatste stint lig ik toch voor op Willem  maar na een paar Ronden hoor ik al wat hij voor tijden rijdt en daar kom ik niet bi in de buurt. Het verschil is uiteindelijk maar 9 baanstukken en dat is eigenlijk nog niet eens echt verkeerd met een auto die niet vooruit te branden is. Paul rijdt degelijk naar de 3e plek en Arie...tja.

Race 2:

Ik mag nog een keer en kom dan  Dennis  en Randy tegen. Hoewel, even bij de start en als ze me voorbij komen. Ik probeer de DS regelaar even maar na een paar rondjes heb ik al spijt. 9.4 wordt langzaam 9.2 maar sneller wordt het nooit. De anderen gaan in 8.7 rond. Zo bezien is de 1 ronde achterstand nog niet heel verkeerd. De hele race vecht ik tegen de trage auto maar nu met de oudere regelaar. Het gaat iets minder slecht. Bas Dennis en Randy hebben wel meer uitstapjes, al dan niet op vrijwillige basis en zodoende valt het verschil nog best mee.  8 baanstukken op Bas en 1 ronde op Dennis. Randy wint en mag doorrr.

zelf was ik helemaal doorweekt...

Race 3:

de snelle mannen die elkaar kennen van de kapper!

Randy geeft de beurt aan Dennis die dit graag aanneemt. Met Eddy, Herman en Fred. 2 Toyota ‘s tegen 2 IMSA Porsches. Fred laat zien dat het hem menens is. Gevolgd door Herman pakken ze wat voorsprong op de Toyota’s.  Herman klapt er wat te vaak uit en Eddy sluit aan bij Fred. Van Dennis zie je alleen dat de Toyota het meest strakke weggedrag heeft en toch steeds aardig in de buurt blijft. Eddy verklooit het wat in baan 1. 26 is te weinig zeker als de anderen daar 27 tegenover zetten. Fred is al snel “los” en  de zege lijkt een formaliteit. Totdat Dennis op 2 on de laatste stint de gaskraan helemaal open draait. De Toyota gaat als een speer ! Helaas is de tijd net te vroeg “op”! Ook hier zijn het maar 8 baanstukken!

De Toyota van Dennis, strak op de baan en in de lak!

Fred doet dus weer goede zaken in het kampioenschap maar Dennis wordt een steeds geduchtere tegenstander! Dat is alleen maar mooi voor de competitie. Na de race ontdekte ik dat ik met de auto van Paul veel gemakkelijker rondging dan met mijn auto. Een 8.7 was zo haalbaar. Dus het ligt niet aan de regelaar of aan mezelf gelukkig. Ik ga de zomervakantie een s nadenken over de Gr. C auto..


 

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten