SRA

SRA

dinsdag 6 december 2016

398: Clubrace december de Cheetah's


Cheetah’s

Voor de clubrace van afgelopen vrijdag kon de racekoffer thuisblijven. De Cheetah’s van Randy zijn weer eens aan de beurt. De kleine lichte MRRC bakjes zijn een welkome onderbreking in het door Slot it gedomineerde SRA-clubrace gebeuren. De rijeigenschappen zijn na de tuning best redelijk te noemen maar het zal nooit een top auto worden als de GT40 of een Gr-C.

de 4 auto's van Randy

de 2 pieten

We zijn maar met 8 man . Bas had wat trein vertraging wat zijn hele middagplanning in de war schopte en Eddy stond in de gashouder bij DWDD-University prof. Robbert Dijkgraaf te assisteren. Daarentegen was Arie wel weer terug van zijn avontuur uit donker Afrika. We begonnen wat later omdat Randy laat uit zijn werk kwam. Ook 2 traditionele zwarte pieten kwamen traditie getrouw weer even langs. De Sint had geen zin de trap op te komen denk ik.

De kwalificatie geeft vaak al een aardige indicatie van wie er snel is en wie niet. Bij deze auto’s is het ook nog handig betrouwbaar en snel te zijn. Netjes rijden dus. We hebben we een Cheetah van Paul om ons op uit te leven. Deze is wat verder geperfectioneerd en gaat ongeveer een sec. sneller rond dan de wedstrijd auto’s. Maar het blijft een Cheetah, dus kort en vooral in de links-rechtse bochten combi’s  komt het eigen willetje nogal eens boven. Na 1 min. uitproberen gaan we 1 min. kwalificeren. Paul is wat voorzichtig met zijn 9.4. Arie is minder voorzichtig maar loopt al snel tegen de beperkingen van de auto aan...9.5. Willem en ik vormen de middengroep, rond de 9.3 en Dennis en Fred zijn 2e met hun gelijke tijd van 9.129. Randy gaat lekker bij het inrijden maar zijn kwalificatie run is een ramp! Met zijn 9.6 is hij de langzaamste. Hij heeft iets goed te maken in de race. En dan hebben we Herman nog...het leek erop dat hij net achter Fred en Dennis zou blijven. Maar hij perste er als enige een 9.0 uit! Herman dus op pole!

Herman op pole!

De auto’s zijn dus aan een vaste baan gekoppeld en zullen na iedere stint  weer op start-finish worden teruggezet. De baanstukken worden dus tijdens zo’n race precies bijgehouden.

we zijn weg!

het is vaak erg close!

Race 1. Randy,Arie, Paul en Willem. Altijd weer spannend om te zien hoe ze het doen. Je auto aanvoelen, je niet gek laten maken als hij wat langzamer blijkt en niet forceren na een uitstapje. Willem vliegt er nogal vaak uit na de start. Hij blijkt ook naar de verkeerde auto te kijken! Als dat is opgelost moet hij in zijn geliefde baan 4 in de achtervolging. Hij is zonder meer de snelste maar kan het kompakte “blok” voorin niet meer achterhalen.

Arie staat op 1 met 1 baanstuk voor op Randy en Paul! Arie en Paul zijn ook op de buitenbanen akelig aan elkaar gewaagd! Paul pakt een voorsprong van 1 baanstuk. In de middelste banen zijn Willem en Randy wel wat sneller. Willem wint en snoept weer wat van zijn achterstand af. Hierna is het de beurt aan Randy om te schitteren. Op baan 4 perst hij er ruim 24.52 ronden uit! Bijna een halfje meer dan Willem en Paul die elkaar maar 1 baanstuk cadeau doen. In de afsluitende rit is het weer Randy ditmaal op de toch wat snellere baan 2 die de buit definitief binnenharkt. Ruim 1e met ruim 97 ronden. Willem kan op 3 redelijk volgen en wordt 2e  ruim 1 ronde voor Paul en bijna 3 meer dan Arie.

iedere stint het zelfde startveld!

Race 2. De inmiddels behoorlijk oude rotten Fred , Herman en mijzelf tegen het relatief nieuwe opkomend talent Dennis. Beginnend op 1 gaat het best lekker. Ik klim in de openingsrondenzelfs even naar de kop van het veld. Dennis en Fred zijn nooit ver weg. Alleen Herman heeft op 4 wat te veel uitstapjes. Dennis gaat het best en ik zie hem langzaam weglopen. Als ik een foutje maak heb ik Fred ook weer in mijn nek. Uiteindelijk ben ik nog net 2e. Hierna mag Herman in de snelle baan 2, naast mijn gele baan 3 auto. Herman laat zien dat de pole niet een uitschieter was. Hij zet regelmatig een 9.7 op de klokken waar de rest al heel blij is met een 10.0. Ruim 25x passeert hij de finish! Fred op 4 komt nog het dichtste bij. Mijn baan 3 avontuur loopt wat minder af. Ondanks dat de auto toch best snel is heb ik een paar x een momentje. Dennis ervaart op 1 ook dat het best listige bakjes zijn. Als Fred op 2 gaat hoeft hij niet eens alles uit de auto te halen. Betrouwbaar en toch snel  haalt hij ook de 25 ronden. Op 4 rond de 10.0 rijdend zit ik daar een halve baan achter, ruim voor Dennis op 3. Herman kan op 1 geen potten breken.  Met een dikke ronde voorsprong  weet Fred wat hij moet doen. Op  2 merk ik ook dat deze auto snel is. Ondanks dat ik geen 9.7’s haal kom ik ook op ruim 25 ronden, 2 baanstukken minder dan Herman in de 2e. Fred laat Dennis op 4 lopen maar beperkt de schade en wordt gewoon winnaar van de race.  Ik ben 2e en Randy pakt de 3e plaats net voor Dennis. Herman is 4e en zit daar ook niet heel ver achter. Willem, Paul en Arie sluiten de rij.

Het was een spannende race waarbij uitvliegers meer invloed op het resultaat hebben dan super snelle rondetijden.

 

 

 

 

 

zo ziet de winnaar eruit..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten