random slotracevideo's

Loading...

SRA

SRA

dinsdag 7 maart 2017

405: Group5-32 bij SRA


het inrijden

Dit verslag ligt al een tijdje op de plank, maar door het ontbreken van de complete race-gegevens is het grootste deel hier is het dan toch eindelijk! 

Zondag  5 februari  is de  1e Gr5-32  race van 2017 verreden. Even na 7.30 zette Dennis  zijn auto achter die van Paul voor de deur van SRA. Eenmaal binnen moest de verwarming wat omhoog.

Dennis, onze eigen motormuis, in de barruimte beneden

 

Dennis liep gelijk door naar de keuken van de MC beneden  en Paul en ik gingen boven aan de gang. De ruimte is de afgelopen weken flink uitgemest. Er is meer dan 1 aanhanger met “troep”afgevoerd en dat is te zien. Doordat de catering niet meer in de raceruimte zelf is is er ook meer ruimte voor onze gasten over. Ook hoeft de bar medewerker geen Quasimodo act meer uit te voeren onder het schuine dak. Dan komt de eerste pluk rijders al binnen, uit Friesland uiteraard. Ik zie Eddy Fehr, Roland en langzamerhand wordt het drukker. De eerste auto’s gaan al voorzichtig de baan op. Ik heb zelf al gemerkt dat de auto niet echt vooruit wil en nog trager is dan vrijdag. In de tussentijd is er dan ook niets aan gedaan. De eeste tijden zitten nog rond de 10 sec. maar dat zal wel niet lang blijven. We verwachten 21 rijders dus hebben we een strak tijdschema. Als zelfs Sebastiaan van Altena keurig op tijd binnen komt- met een reeds in elkaar zittende auto-staat niets een vlekkeloze uitvoering in  de weg!

Een gedeelte van het veld

er wordt nog van alles aangepast!

De keuring wordt  door de “Commandor in chief” Randy gedaan. Met schuifmaat, rollenbank, weegschaal , hoogtemeter en een scherp oog gaat hij de auto’s 1 voor 1 te lijf. Nieuwe BRM banden eronder, ter plekke in elkaar schroeven, even wegen, snelheid meten en hup het parc-fermé in.  Er zijn amper discussies en alle auto’s  worden goedgekeurd.

dit zijn ze allemaal

Er is geen kwalificatie en Paul en Randy zetten creatief een starveld in elkaar. We hebben  3 heats met telkens 4 stints van 4 min.

de Stealth Lancia

Van race 1 en 2  kan ik de gegevens nergens meer vinden dus over naarrrr 3!

De eerste groep, met debutant 'JACK" alias Rene.

Race 3-1 René, Michel, Eddy Fehr en Richard beginnen. De eerste is een  debutant en met zijn Lancia is hij dan ook wat onwennig aan het rondrijden. De ander 3 gaan al wat langer mee en dat is te merken. Michel pakt Eddy en samen zitten ze in de 25 ronden 1 meer dan Richard. René heeft er toch nog 21 op de niet zo gemakkelijke baan 1. Of het beste al van de banden af is weet ik niet maar de 25 wordt niet meer gehaald. Eddy en Richard pakken 1 ronde terug op Michel. René scoort wederom 21. Op baan 3 komt Michel toch weer aan de 25 en dan loopt hij weert weg van Eddy en Richard. René scoort wederom 21! Het wordt nog spannend tussen Eddy en Michel. Het is erg close. Micel weet net over de 25 te komen en Eddy blijft daar net voor steken. Ongeveer 1/3 baan verschil is het uiteindelijk . Richard, die vaak verrassend snel is,  zit toch op 3 ronden van Eddy en René die nu zelfs 22 ronden rijdt sluit de rij.

1 brok slotrace ervaring!

Race 3-2 Roel, Arie, Rob C. en Hans komen nu in actie. 2 kleine BMW’s, de Capri en een platte BMW. Allemaal oude rotten en dus een heel compact voortrazend veld. Alleen Roel in baan 1 kan niet helemaal volgen en wordt door het overige 3-tal op 1 ronde gezet.  In baan 3 komt Roel sterk terug na een fel gevecht met de als een oude Dinkytoy uitziende Capri van Rob. Beide lopen ze met hun 25 1 ronde weg bij de eveneens fel vechtende SR-Arie en Hans heeft niet direct geprofiteerd van de snelle baan 2. In Baan 1 is hij daarna zelfs sneller en weet de andere heren goed partij te geven. Onze local matador Arie is op 3 iets te enthousiast en komt niet verder dan 23 ronden. In theorie kunnen ze allemaal nog winnen. Maar als het hele veld akelig dicht bij elkaar kruipt blijkt Rob op 1 nog net iets over te hebben op de sterk teruggekomen Roel. Ruim 1 rondje daar achter is het onze Arie gelukt Hans net voor te blijven.



 
 

de fraaie blauwe Porsche van de niet genoemde Frank

concentratie!

 

 

Race 3-3 Rob van Altena. Eddy Laamers, Guus  en Brian. Dit is ook weer 1 brok slotrace ervaring! Eddy heeft toch teruggegrepen op zijn mooi gespoten Warsteiner BMW M1. De Stratos-Stealth bak is nog niet helemaal wedstrijd rijp helaas. Hoe dan ook hij gaat er vandoor samen met Guus en Brian. Bij Rob op 1 loopt het helemaal niet lekker. Is het de auto of is het  toch de regelaar die gedurende race 1 is omgewisseld! ? Brian komt op 2 met een 26er aanzetten en dat is 1 meer dan de rest. Op 1 levert hij weer wat in en zijn het Guus en Eddy in de binnenbanen die er met hun 26ers  terug vechten. Rob komt er op 4 niet helemaal aan te pas. Guus, Brian of Eddy, het kan nog allemaal. Maar Brian op 3 laat hier zien  wie de baas is. De andere 2 heren zitten in de buitenbanen en halen het niet bij de superieure 26.47. Een halfje op Eddy en ruim 2 op Guus.  Rob scoort maar 97 ronden, en dat vergeet hij het liefst heel snel denk ik.

Rob en de regelaar

Race 3-4 Roland, JW, Willem en Ronnie, waarbij vooral de laatste opvalt in dit veld met zijn extreem onhandig vormgegeven Ferrari. Dat neemt niet weg dat hij er heel  rap mee is! Zelf ben ik goed weg en weet even voorop te komen. Willem jaagt me op en is sneller. Mijn  tijden zijn slecht. Dan lig ik er opeens naast. Willem loopt nu snel weg gevolgd door Ronnie. De tijden gaan omlaag  en ik kijk al tegen 1 ronde achterstand aan. Ik mag nu naar 1 en op zich gaat dat redelijk maar weer verlies ik 1 ronde  nu op Ronnie en Roland op de binnenbanen. Willem op zijn fav. baan 4 heeft het nu ook wat lastiger. Toch doet zijn 320 het beter dan de mijne. Hierna neemt  Ronnie baan 1 over en dat gaat prima. Hij perst 26 ronden uit de  Ferrari en dat is toch opmerkelijk voor zo’n lange auto. Willem en ik halen dat ook maar dan in de binnenbanen en Roland gaat toch ook iets minder op baan  4. Er is nog van alles mogelijk in de laatste stint. Maar Willem moet iets goed zien te maken op Ronnie en dan is baan 1 niet de beste. Ronnie heeft op 3 de beste papieren en weet deze race vrij gemakkelijk naar zich toe te trekken. Alle 4 zitten we in de 25 ronden, alles blijft dus ook zoals het was. We hebben allemaal meer dan 100 ronden gereden.

De snelle neefjes met winnaar Sebastiaan in hun midden

Race 3-5 Randy, Eddy Witkamp, Bas en Sebastiaan. De snelle mannen met een hoog SRA gehalte. Bas met de oude Capri dit keer heeft een fel gevecht met Eddy en Sebastiaan. De gifgroene BMW van laatstgenoemde is de snelste maar Bas komt steeds weer bij met de Capri die soms op onnavolgbare wijze over de baan gejaagd wordt. Eddy die een wat nettere rijstijl heeft doet het ook prima met de BMW. Dat moet ook van zijn neef Randy worden gezegd die op 1 toch aardig in het spoor weet te blijven! Er staan na 4 min. al 3 27ers op de monitor! Hierna is het Eddy die op 1 merkt dat je iets inlevert. Bas op 4 jaagt Sebastiaan op 2 toch behoorlijk op. Alle 2 weer in de 27! Randy op 3 kan net niet mee en blijft net als Eddy op 26 steken. Op 1 is Sebastiaan wel in staat om de BMW voorop te houden! Een beetje geholpen door een goede begin positie, maar toch 27 x door start finish komt niet vaak voor. De anderen hebben er 1 minder achter hun naam. Toch staat alles nog vrij dicht bij elkaar. Er zit telkens 1 ronde tussen de rijders. En in de laatste stint veranderd dat niet meer. De 27 ers worden niet meer gehaald, al zitten Sebastiaan en  Eddy daar op  3 en 4 nog dicht bij. Sebastiaan wint dus met 107 ronden voor Bas, Eddy en Randy  die er toch nog altijd ruim 104 heeft.

Het was een gezellige racedag waarbij in een leuke sfeer gestreden werd. De BRM banden leverden voor de een meer problemen op dan voor de ander. Ook de slijtage is onderling nogal verschillend. De snelle mannen blijken over het algemeen over een beter banden management te beschikken. Niet alleen zien ze er beter uit, ook de tijden zakken niet zo erg in.

mooi gevarieerd veld

Iedereen bedankt voor het aanwezig zijn en Paul, Randy en Dennis extra bedankt voor jullie inzet om dit evenement weer tot een succes te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten