SRA

SRA

donderdag 2 maart 2017

404; Ford GT40 clubrace

 

 

Dit is alweer de 3e clubrace van 2017.

De GT40, de bekende alom geliefde classic van Slot it die min of meer volgens het CC-32 regelement is getuned is aan de beurt. Bij ons hebben een aantal rijders meerdere GT40’s en er zijn maar weinig eigen creaties bij. De laatste versies blijken ook hier weer het snelst te lopen. In de aanloop naar de race zijn er een groot aantal auto’s die 8.5 weten te halen. We hebben 2 gasten vanavond Hans en John Licher die na enig overleg gewoon mee mogen doen met hun NSR Fords.

the making off van Eddy

De keuring geeft mede vanwege de banden uitgifte nogal een rommelige aanblik, maar Paul weet het toch soepel en vlot af te handelen. Als je na afloop even in het schriftje kijkt blijken de meetwaarden toch weer akelig dicht bij elkaar te liggen. Zou dat op de baan ook zo zijn?

nog meer concurrentie!

 

De kwalificatie: De laatste binnenkomer begint en dus is Paul nu eens de laatste die aan de baan staat. Bij de meeste auto’s gaat het als verwacht. Er zijn er ook een paar waar de grip voor onoplosbare wegliggingsproblemen zorgt. Bij Willem lijkt er ook iets vreemds aan de hand en Bas heeft het idee dat de regelaar niet goed is. De rem blijft soms hangen. Bas zelf is natuurlijk weer lekker snel, net als Fred en ook Dennis. Allen in de 8.4. John zit daar ook knap tussen. Dan komt Randy en die weet er zelfs gewoon een 8.3 uit te persen! Eddy en Herman hebben een 8.5. op hun naam de rest klimt langzaam op naar de 8.9.

de kwalificatie champ ziet er zo uit!

Race 1 Arie, Hans, Paul en Willem. Het zijn de eerste 2 heren die het best met de omstandigheden om gaan. Willem besluit de regelaar definitief in te ruilen voor die van Bas maar de achterstand is al aanzienlijk. Als hij hierna op 2 mag blijkt de auto wel degelijk prima in orde, 28 ronden maar liefst! Ook Paul is op 1 op dreef en geeft maar 1 ronde toefde beide ander heren verliezen al wat meer. Paul lijkt de vorm op 3 vast te houden. Minder uitvliegers en toch weer 27 ronden minimaal 1 meer dan de rest! Willem is op 1 dit keer minder op dreef en levert een deel van de winst weer in. Voor de laste stint is er van alles mogelijk. Willem op 3 laat er echter geen gras over groeien. De rondetijden in de 8.5 en zo komt hij hier op ruim 28 ronden! Paul is geklopt door op baan 4 iets te vaak er uit te vliegen. Maar toch mooi constant gereden, zeker gezien de significant langzamere rondtijden. Arie zit daar weer dik een ronde achter. Hans komt toch routine te kort tegen dit SRA geweld.

 

 
Herman in zijn "gat"
 
 
 
 
 
Hans past er prima tussen..

 
 

 
 

Race 2: John, Eddy, JW en Herman. Eigenlijk had ik het idee hier niet veel tegen in te kunnen brengen. Maar in de race gaat het best goed. Helaas kreeg ik in het begin weer de traditionele tik in de carrousel. Ik probeerde baan 4 af te schudden maar dat lukte niet echt. Daarna heb ik nog 1 foutje maar tot mijn verbazing blijft het spul aardig bij elkaar. Ik zie zelfs dat ik keurig bij ben met raceleider John! Eddy heeft wat contact problemen en dat kost hem tijd en vertrouwen in de auto. Tussen de races door wordt dit verholpen. Op 1 lijkt het idd. wat beter te gaan maar niet zoals we van Eddy mogen verwachtende ander 3 gaan eigenlijk heel goed! Zelf let scherp ik op mijn tijden , die zeker niet super zijn en blijf gewoon in de baan 28 ronden voor de laatste 3 banen! Hierna blijft Eddy problemen houden met de auto en op 3 rijdend komen er maar 24 ronden achter zijn naam. John en ik zitten ook hier bij elkaar in de buurt. John is wel een stukje sneller maar op een of andere manier is het gat steeds te overzien. Herman heeft het op 1 wat lastiger en verliest 1 ronde. Ook hier is nog van alles mogelijk voor stint 4. John op 2 laat geen misverstand bestaan over zijn plannen. Op 1 kom ik domweg snelheid te kort. Onder de 9 lukt me niet meer. Herman op 3 is wel iets sneller en dat is Eddy op 4 ook wel maar het is niet echt super. Winnaar John komt op een mooie 109 ronden uit en ik zit daar 1 achter. Dat is meer dan waar ik op gerekend had!

 
 
 
 
 

 

de snelste mannen , maar niet 1tm 4!

Race 3: Randy, Bas, Dennis en Fred. Vooral de eerste 2 lijken ontketend! Op baan 1 rijd Randy tijden die we nog niet gezien hadden. Natuurlijk heeft hij nagelnieuwe banden maar hij is niet de enige. Bas is uiteraard weer supersnel en op 2 dus dat hij wat wegloopt is niet zo vreemd. Dennis blijft ook goed volgen qua tempo, maar is iets achterop geraakt. Eigenlijk net als Fred die een wat merkwaardig begin kent. De auto wordt er uitgedrukt precies voor de neus van de rijders. Maar er volgt geen track call hoewel het een lullige situatie is waar meerdere auto’s bij betrokken zijn. De groene auto wordt door de Marshall compleet over het hoofd gezien en hij staat al geruime tijd geparkeerd als Bas hem er gewoon tussendoor even in zet! Sportief gebaar van Bas! Opmerkelijk genoeg is Bas hierna vocaal meer aanwezig dan Fred!!! De race van Fred is nu al zo goed als over ook al omdat de auto de pre-race topvorm opeens lijkt te missen. Bas gaat nu op 1 weer vrolijk verder en ook hij komt op 28 uit! En weer is Randy de enige volger! Fred en Dennis leggen 1 ronde toe. Als Dennis hierna op 2 komt laat hij zien dat hij de zaken prima voor elkaar heeft! Als enige heeft hij er nu 28. Randy beleeft op 4 een rampzalige stint met te veel uitvliegers en levert de bonus punten helemaal in. Als ik het zo even doorreken is eigenlijk alleen Bas buiten mijn bereik gekomen. De anderen zullen nog even stevig door moeten knijpen! Maar ik maak me geen illusies omdat mijn tempo in stint 4 nu eenmaal niet van het niveau was dat deze mannen aan kunnen. Bas maakt dit allemaal niets uit. Op 4 komt hij nog bijna aan de 29 ronden! Randy komt nu ook op baan 2 tekort. Maar Dennis doet gewoon zijn werk en komt op een iets hogere 108 uit dan ik. Fred heeft stiekem een hoop terrein goed weten te maken. De auto doet kennelijk weer wat hij moet doen ,108.15 is de eindstand. Hierdoor ziet hij Willem en ik nog voor hem eindigen. Eigenlijk heeft Paul het het beste gedaan! Als je zijn kwalificatie tijd door de racetijd deelt kom je op 108.83 uit, iets meer dan 1 ronde meer dan wat hij op de baan reed. Bij mij is het verschil al meer dan 3 ronden en bij Randy zelfs ruim 7! maar dat zijn statistieken. Bas Dennis en ik doen de beste zaken in het kampioenschap en ik had daar vooraf voor getekend!

 

close racing !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten