Dit is alweer de 3e clubrace van 2017.
De GT40, de bekende alom geliefde classic van Slot it
die min of meer volgens het CC-32 regelement is getuned is aan de beurt. Bij
ons hebben een aantal rijders meerdere GT40’s en er zijn maar weinig eigen
creaties bij. De laatste versies blijken ook hier weer het snelst te lopen. In
de aanloop naar de race zijn er een groot aantal auto’s die 8.5 weten te halen.
We hebben 2 gasten vanavond Hans en John Licher die na enig overleg gewoon mee
mogen doen met hun NSR Fords.
|
the making off van Eddy |
De keuring geeft mede vanwege de banden uitgifte nogal
een rommelige aanblik, maar Paul weet het toch soepel en vlot af te handelen.
Als je na afloop even in het schriftje kijkt blijken de meetwaarden toch weer
akelig dicht bij elkaar te liggen. Zou dat op de baan ook zo zijn?
|
nog meer concurrentie! |
De kwalificatie: De laatste binnenkomer begint en dus
is Paul nu eens de laatste die aan de baan staat. Bij de meeste auto’s gaat het
als verwacht. Er zijn er ook een paar waar de grip voor onoplosbare
wegliggingsproblemen zorgt. Bij Willem lijkt er ook iets vreemds aan de hand en
Bas heeft het idee dat de regelaar niet goed is. De rem blijft soms hangen. Bas
zelf is natuurlijk weer lekker snel, net als Fred en ook Dennis. Allen in de
8.4. John zit daar ook knap tussen. Dan komt Randy en die weet er zelfs gewoon
een 8.3 uit te persen! Eddy en Herman hebben een 8.5. op hun naam de rest klimt
langzaam op naar de 8.9.
|
de kwalificatie champ ziet er zo uit! |
Race 1 Arie, Hans, Paul en Willem. Het zijn de eerste
2 heren die het best met de omstandigheden om gaan. Willem besluit de regelaar
definitief in te ruilen voor die van Bas maar de achterstand is al aanzienlijk.
Als hij hierna op 2 mag blijkt de auto wel degelijk prima in orde, 28 ronden
maar liefst! Ook Paul is op 1 op dreef en geeft maar 1 ronde toefde beide ander
heren verliezen al wat meer. Paul lijkt de vorm op 3 vast te houden. Minder
uitvliegers en toch weer 27 ronden minimaal 1 meer dan de rest! Willem is op 1
dit keer minder op dreef en levert een deel van de winst weer in. Voor de laste
stint is er van alles mogelijk. Willem op 3 laat er echter geen gras over
groeien. De rondetijden in de 8.5 en zo komt hij hier op ruim 28 ronden! Paul
is geklopt door op baan 4 iets te vaak er uit te vliegen. Maar toch mooi constant
gereden, zeker gezien de significant langzamere rondtijden. Arie zit daar weer
dik een ronde achter. Hans komt toch routine te kort tegen dit SRA geweld.
|
Herman in zijn "gat" |
|
Hans past er prima tussen.. |
Race 2: John,
Eddy, JW en Herman. Eigenlijk had ik het idee hier niet veel
tegen in te kunnen brengen. Maar in de race gaat het best goed. Helaas kreeg ik
in het begin weer de traditionele tik in de carrousel. Ik probeerde baan 4 af
te schudden maar dat lukte niet echt. Daarna heb ik nog 1 foutje maar tot mijn
verbazing blijft het spul aardig bij elkaar. Ik zie zelfs dat ik keurig bij ben
met raceleider John! Eddy heeft wat contact problemen en dat kost hem tijd en
vertrouwen in de auto. Tussen de races door wordt dit verholpen. Op 1 lijkt het
idd. wat beter te gaan maar niet zoals we van Eddy mogen verwachtende ander 3
gaan eigenlijk heel goed! Zelf let scherp ik op mijn tijden , die zeker niet
super zijn en blijf gewoon in de baan 28 ronden voor de laatste 3 banen! Hierna
blijft Eddy problemen houden met de auto en op 3 rijdend komen er maar 24
ronden achter zijn naam. John en ik zitten ook hier bij elkaar in de buurt.
John is wel een stukje sneller maar op een of andere manier is het gat steeds
te overzien. Herman heeft het op 1 wat lastiger en verliest 1 ronde. Ook hier
is nog van alles mogelijk voor stint 4. John op 2 laat geen misverstand bestaan
over zijn plannen. Op 1 kom ik domweg snelheid te kort. Onder de 9 lukt me niet
meer. Herman op 3 is wel iets sneller en dat is Eddy op 4 ook wel maar het is
niet echt super. Winnaar John komt op een mooie 109 ronden uit en ik zit daar 1
achter. Dat is meer dan waar ik op gerekend had!
|
de snelste mannen , maar niet 1tm 4! |
Race 3: Randy, Bas, Dennis en Fred. Vooral de eerste 2
lijken ontketend! Op baan 1 rijd Randy tijden die we nog niet gezien hadden.
Natuurlijk heeft hij nagelnieuwe banden maar hij is niet de enige. Bas is
uiteraard weer supersnel en op 2 dus dat hij wat wegloopt is niet zo vreemd. Dennis
blijft ook goed volgen qua tempo, maar is iets achterop geraakt. Eigenlijk net
als Fred die een wat merkwaardig begin kent. De auto wordt er uitgedrukt
precies voor de neus van de rijders. Maar er volgt geen track call hoewel het
een lullige situatie is waar meerdere auto’s bij betrokken zijn. De groene auto
wordt door de Marshall compleet over het hoofd gezien en hij staat al geruime
tijd geparkeerd als Bas hem er gewoon tussendoor even in zet! Sportief gebaar
van Bas! Opmerkelijk genoeg is Bas hierna vocaal meer aanwezig dan Fred!!! De
race van Fred is nu al zo goed als over ook al omdat de auto de pre-race topvorm
opeens lijkt te missen. Bas gaat nu op 1 weer vrolijk verder en ook hij komt op
28 uit! En weer is Randy de enige volger! Fred en Dennis leggen 1 ronde toe.
Als Dennis hierna op 2 komt laat hij zien dat hij de zaken prima voor elkaar
heeft! Als enige heeft hij er nu 28. Randy beleeft op 4 een rampzalige stint
met te veel uitvliegers en levert de bonus punten helemaal in. Als ik het zo
even doorreken is eigenlijk alleen Bas buiten mijn bereik gekomen. De anderen
zullen nog even stevig door moeten knijpen! Maar ik maak me geen illusies omdat
mijn tempo in stint 4 nu eenmaal niet van het niveau was dat deze mannen aan
kunnen. Bas maakt dit allemaal niets uit. Op 4 komt hij nog bijna aan de 29
ronden! Randy komt nu ook op baan 2 tekort. Maar Dennis doet gewoon zijn werk
en komt op een iets hogere 108 uit dan ik. Fred heeft stiekem een hoop terrein
goed weten te maken. De auto doet kennelijk weer wat hij moet doen ,108.15 is
de eindstand. Hierdoor ziet hij Willem en ik nog voor hem eindigen. Eigenlijk
heeft Paul het het beste gedaan! Als je zijn kwalificatie tijd door de racetijd
deelt kom je op 108.83 uit, iets meer dan 1 ronde meer dan wat hij op de baan
reed. Bij mij is het verschil al meer dan 3 ronden en bij Randy zelfs ruim 7!
maar dat zijn statistieken. Bas Dennis en ik doen de beste zaken in het
kampioenschap en ik had daar vooraf voor getekend!
|
close racing ! |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten