Erroll. Vooraf werd even stilgestaan bij het afscheid van Erroll van SRA na ruim 11 jaar. In een korte uitleg gaf hij zelf aan dat eea. niet meer te combineren is, werken, kind, vriendin en dan ook nog SRA..Zijn taak als penningmeester zal door Paul worden voortgezet. Erroll bedank!
PS. Een dag later komt hij hier al weer op terug en gaat proberen toch nog af en toe langs te komen om te racen....
Race 1 :
Errol, Kees Arie en Paul zijn door de wedstrijdleiding aangewezen om de BMW's als eerste over de baan te jagen. Niemand weet precies hoe snel ze zijn en niemand heeft er echt goed mee kunnen racen in deze condities. Bovendien gaat het licht uit en zijn we aangewezen op de niet echt felle BMW koplampjes! Het is allemaal erg close met nogal wat uitvliegers. Stint 1 is voor gast Kees nipt voor Arie en Paul. In 2 zijn Paul en Arie het snelst en is Kees laaste op baan 1. Op 3 herpakt Kees zich weer en is Erroll 2e. Het slotaccoord is voor Paul die daarmee deze race naar zich toe trekt, vlak voor Kees Arie en Erroll. De snelste tijden liggen rond de 9 waarbij de binnenste banen het snelst blijken.
Race 2 : Paul draait door en vind nu Galina, Bert en JW naast zich. De start ging best lekker maar bij het ingaan van de carroussel hoorde ik een klap. De auto van Bert lag boven op de mijne maar de lichtjes branden nog en met wat vertraging kwam hij uit de puinhopen tevoorschijn! Doordat de collega's het voorbeeld van Bert volgden reed ik al snel alleen aan de leiding. Met dik 28 ronden en een 8.7 als snelste deed ik prima zaken.Eigenlijk bleef het beeld het zelfde in de volgende stints. Af en toe om de brokstukken heen rijden en proberen die 8.7's te halen. Alleen in baan 3 ging de auto opeens opvallend langzamer rijden. De 9.0 was een tijdje het max. haalbare. De zege kwam er niet door in gevaar. Foutloos en met ruim 5 ronden voorsprong op Bert zag het er goed uit!
|
oponthoud na wegvallen stroom op 1 en 2 |
Race 3: Bert mag van mij indraaien en staat naast Willem, Herman en Dennis. Ze kleunen er flink in. Bert kan het niet helemaal bijbenen. Maar ook hier toch een hoop slordigheden. Hoewel sneller dan dat ik was in de voorgaande blijven ze daardoor in de buurt. Dennis zit net voor Herman en Willem. Als de 2e net is begonnen valt baan 1 haperend stil, net als 2 een stukje verder op. De auto's doen het gewoon en ook de regelaars zijn in orde! De baanspanning is op 1 of andere manier onderbroklen. Fred duikt onder de baan en kijkt of de auto's wat oen als hij bepaalde delen aandrukt. Kees gaat via de andere kant ook onder de flappen.. Hij heeft meer succes. 1 Stekkertje aandrukken levert idd. het gewenste resulltaat op. We kunnen weer verderr!
|
zo ziet de bedrading er uit over de rug van Kees!
|
In de volgende 2 stints is het Willem die op 3 - de auto heeft opeens nergens meer last van- aan het langste end trekt. In 2en 4 waarbij Herman in de laatste nog dichtbij blijft. Dennis verklooid het wat in 1. In de afsluitende stint is het Dennis die nog wat goedmaakt in baan 3 . Het blijkt niet genoeg, Willem wint ruim voor Herman en Dennis. Bert weet als enige indraaier te verbeteren, maar het is marginaal.
|
Tenslotte: De snelle mannen
|
Race 4: Willem denkt nog ruimte te hebben voor verbetering en kan nu ook tegen Bas rijden. Fred, Eddy en Bas dus staan naast hem. Er gebeurt van alles nadat de heren rondenlang als een hele snelle file 4 rijen dik over de baan gaan. Dat moet een keer fout gaan. Uiteindelijk lijkt Willem daar het grootste slachtoffer van te zijn. Fred zit net voor Bas, maar Eddy op 1 beperkt de schade. Dat lukt Fred op 1 niet en Eddy wint op 3 ruim een halve baan voor de Scholtens. Op 4 heeft Eddy een enorm gevecht met Fred en wint dat maar op het nippertje. Met Eddy op 2 lijkt het toch dat hij de beste papieren heeft. Bas welliswaar naast hem op 3 maar die moet dik 1 ronde goedmaken! En dat lukt hem ook nog! Spectaculair rijdend weet hij net de 29 ronden ( dag record!)niet te halen en pakt zo ruim 1,5 ronde op Eddy die op 2 niet verder komt dan 27.54. Fred op 4 zit daar zelfs nog iets onder en zit in de einduitslag niet heel ver bij Dennis en mijzelf vandaan. Willem verknoeit zijn superresultaat uit de vorige race!
|
De oliebollenrace
|
|
Hebben jullie ook met een oliebol geracet? Wij bij ASracing in iedergeval wel.
BeantwoordenVerwijderenOok jullie een gezond en sportief rating jaar toegewenst.
Hebben jullie ook met een oliebol geracet? Wij bij ASracing in iedergeval wel.
BeantwoordenVerwijderenOok jullie een gezond en sportief racing jaar toegewenst.
He Alphons,jij ook de beste wensen! Oliebollen wel geprobeerd maar die doen het niet op de baan! De BMW's rijden beter, de oliebollen smaken beter! Benieuwd hoe ASracing de bol aan het rollen heeft gekregen....
BeantwoordenVerwijderenMijn oliebol lag op een aanhanger vastgeprikt acher mijn VW-BUS. En ja de aanhanger schoot er soms achter weg en rolde samen met oliebol over en van de baan af. Deze hilarische combinatie was wel de best rijdende auto deze avond. Zie ook mijn blog.
BeantwoordenVerwijderenIk neem de combinatie zonder oliebol de volgende keer mee naar SRA.
Alphons,het is me duidelijk. Ik heb je Blog ook aan het SRA Blog gehangen. Nu kan het miljoenen publiek van SRA er ook kennis van nemen!
BeantwoordenVerwijderen