SRA

SRA

zondag 18 februari 2018

428: Group 5 BMW Clubrace


nu nog met Grid girls!

BMW group 5 februari clubrace.

Eindelijk was er dan weer de G5-BMW race. We mogen weer met de alom bekende vierkante Sideways 320jes aan de gang. Vooraf is er veel getest maar bij mij maakte dat weinig uit. Veel of juist weinig gewicht, de kap los of vast het was niks en het wordt het ook niet. Ik heb wel de kap iets  naar binnen kunnen föhnen zodat hij iets meer in lijn met het chassis komt. Intussen kijk ik jaloers naar de collega’s die moeiteloos onder de 9 rijden waar ik al blij ben met een enkele 9.2.

dit zijn ze alle 8

De keuring levert geen problemen op. Alleen Eddy’ s geventileerde inserts maken zijn vooras net iets te breed. Uiteindelijk lukt het om met een asymmetrische afstelling binnen de marges te komen. De gemeten verschillen zijn weer behoorlijk groot. Afwachten wat dit op de baan doet met de nieuwe BRM banden.

Kwalificatie: Paul begint en na een wat onwennig begin staat er toch een lage 8.8. op het scherm. Dennis mag het hierna proberen en komt daar nipt onder. Mijn auto is veel sneller dan tot nu toe en de 8.7 is wat onverwacht. Herman en Willem zijn als gebruikelijk weer snel en zitten dicht bij elkaar in de 8.6. Eddy duikt daaronder met een 8.5 en good old Fred kan het weer niet laten en snelt met de JPS bak naar de pole! Waar is Bas?  Die hebben we ff gemist en blijkt tussen Dennis en mij te staan nog net in de 8.8!

de 1e groep

Race 1: Dennis, Bas, Paul en mijzelf staan te trappelen. Tot mijn plezier gaat het niet heel slecht op 1. Het enige probleem dat ik heb is dat de auto soms stilvalt als ik vol gas geef. Dit is iets met de regelaar denk ik. Wel lullig maar ik weet door de betrouwbare wegligging  Paul bij te halen en wordt alleen door Dennis ingehaald. 2e stint. Gaat op zich ook aardig en ik heb het idee dat we allemaal een eenzame race rijden. Weinig verschil in rondetijden. De 3e stint brengt mij naar baan 4, doorgaans gaat dat prima. Weer een paar x stilvallen, trager wordende rondetijden en een enkele fout levert slechts 24 ronden op. Paul en Dennis zijn niet veel beter alleen Bas komt op 26. Het zit nog redelijk bij elkaar als we de laatste stint al weer hebben. Op de snelle baan 2 komt de auto erg traag vooruit. Ik eindig wel vlak achter Bas maar die heeft uiteindelijk 2 ronden meer gereden. Dennis ook met 26 ronden komt een halve baan te kort op Bas. Paul is laatste, vooral doordat de auto erg onstabiel was. Fred moest ook nog even aan zijn nieuwe dubbel-focus glazen wennen bij het marchallen. Door de vertekening was de auto soms niet helemaal waar hij hem zag...

de 2e groep

 

Race 2: Fred, Willem, Herman en Eddy. Als verwacht zijn de beide buitenbanen weer erg aan elkaar gewaagd! Ieder foutje is fataal voor de uitslag. Herman kan dit geweld goed bijbenen. Willem toch op baan 2, niet helemaal. Stint 2, het beste lijkt er al van af! Fred op 3 komt toch op de 27 waar de andere rijders, met Eddy op 2- op 26 blijven hangen. Hierna gaan de toppers weer naar de buitenbanen (Eddy op 1) en daar weten ze toch weer in de 27 te rijden! Fred ligt een klein stukje voor op Eddy als we de laatste stint induiken. Hij hoeft alleen maar te zorgen voor Eddy te blijven. Maar ook bij Eddy is het goede er wel vanaf. Herman is de enige die voor wat spektakel zorgt. Op baan 1 heeft hij het niet naar zijn zin en dat resulteert in een paar uitvliegers. Als Fred hem op 4 ronden wil zetten stuit hij op een zich fel verzettende BMW. De kans op brokken is groot dus Fred vraagt met enige stemverheffing of Herman even wil lossen. Uiteindelijk is het verschil met Eddy maar 8 baansectoren! De laatste ronden  bleven de tijden boven  de 9 steken wat wel een groot verschil is met de kwalificatie tijden!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

links Eddy's ato, rechts door de bocht dei van Fred!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten