SRA

SRA

dinsdag 25 september 2018

443 Classiccup slipstream gewonnen door Rob

de 908 kan op alle ondergronden terecht

Als ik om even over 8 aankom zie ik Roel buiten in zijn Mini zitten. Tenminste het blijkt Roel te zijn. Samen stappen we naar binnen en zien daar dat buiten de bekende Slipstream gezichten alleen Fred en Frank I. er al zijn. Ze zijn er al een half uur! Als we ons gesetteld hebben druppelt het langzaam vol. Er zijn in totaal 17 man en 1 vrouw op afgekomen. Nummer 19 , Sebastiaan laat de race op het laatste moment schieten - de Opel GT staat al klaar- vanwege de iets te trage herstel van het lichaam na de avond hiervoor.

uw reporter was er al vroeg bij

de baan is nog leeg

Ik kies voor de NSR 908 met de 22k motor. Donderdag heb ik daar nog even een busje matlak op los gelaten om die prachtige glans er wat af te krijgen. Hij oogt nu wat meer als 1970. We kunnen lekker lang inrijden een ik mis nog een beetje controle in de korte sprint secties. Er moet -letterlijk- een tandje bij achter! Dat is precies wat er aan ontbrak. De topspeed is eigenlijk nog steeds perfect maar remmen, sprinten. Het wordt allemaal net een eh, tandje beter. Bij de keuring geen gekke dingen en daarna nog even met de Matra gereden. Ook een perfecte auto voor deze baan alleen miste deze motor de pit die de 908 wel heeft. De bandjes hebben na een paar minuten trouwens een metamorfose ondergaan! Van keurige droge rubbertjes zijn ze verworden tot kleverige klompjes rubber waar van alles aan vast kleeft. Alles komt er onder te zitten. Willem laat bij de tafel van Frank de rode GT40 uit z’n handen glippen! Als hij hem na 1x stuiteren weer heeft is de vooras steun afgebroken! Snel wordt de gele in gereedheid gebracht maar die is veel minder hot dan die rode.

de jonkies bij meester Frank

Er wordt niet gekwalificeerd en we gaan op tijd van start in de door Frank en Rob bedachte volgorde. Er zijn 5 tourings, allemaal Amerikanen, 4 Alfa 33’s, 3 Porsche 908-3 ,2 Lola T70’s en 2 GT40’s en 2 Ferrari ’s.

we zijn er klaar voor!

Frank rijdt zelfs Porsche tijden!


Race 1 : Frank G., Galyna, Frank I, Herman , H.P. en Kees. 2 Porsches, 2 Ferrari ‘s en een Alfa +1 Ford. Waar iedereen de NSR wel voorop verwacht is het Kees die met de gouden Ford de leiding pakt en stevig wegloopt van de rest. Daarachter is het Frank G. die de anderen  z’n achterlichten laat zien. Dan heeft hij die niet voor niets aangesloten van de week. 6.5 ronden bedraagt het gat maar liefst op zijn naamgenoot. Die heeft Galyna maar net achter zich weten te houden! HP zit daar weer 3 rondjes achter met de enige “building ”auto van vandaag de kanarie gele Fly 512. Daarachter zit de wanhopig met auto en regelaar in de knoei zittende Herman.

het 2e veld

Race 2: Raymond, Bas, Willem, Michel, Bart en Fred, een mooie mix van sportscars en dikke Amerikanen. Tegen Local-hero Michel is niemand opgewassen ook Bart niet met zijn werkelijk gigantisch lange Fairlane. Hij blijft wel het dichtst in de buurt. Daarachter is het Willem in zijn 2e keus Ford die het familie gevecht wel heel gemakkelijk in zijn voordeel beslecht. De auto van Bas is wel erg lomp en hoog en de nieuwe banden hebben een rampzalig effect op de handling van dit bakbeest. Keer op keer schiet hij er uit. Als er een goed rondje is is hij best snel maar ja..daar zijn er te weinig van. Bas weet de andere jongeling, Raymond nog wel achter zich te houden en ver daarachter is het Fred, die ook de nodige problemen leek te hebben, die nog wel nipt voor Herman uit race 1 blijft.

omdat hij zo "anders "is

Race 3: Roel, Richard, Rob, Roland, André en ikzelf. Je kunt wel zien dat de R in de maand zit. 1 grote dikke touring en 2 identieke Lola’s , 2 Alfa 33’s en mijn 908-3. Dit beloofd wel een snel clubje te worden. De locals zijn meteen goed weg en dat blijven ze. De Alfa van Andre is net iets rapper dan de Thunderslot Lola die eigenlijk best een tam motortje heeft. Als ik eindelijk volgas het “eau roge”deel door durf klap ik een paar x bijna achter op de rode Lola die me net daarvoor inhaalde. Het weerhoud Rob er niet van een flinke voorsprong op me te nemen. Ik ben wel behoorlijk lang foutloos gebleven. Roland is dat in iets mindere mate want de snelheid zit er goed in bij hem. Hij volgt binnen de 2 ronden. Dat is nog altijd 1,5 meer dan de lastig te bestrijden Richard. Dit keer zonder zijn meisje -bloemen corso-  wat de concentratie wellicht ten goede komt. Ik heb hem denk ik 3 x geschampt als hij weer eens”overstak”. Maar ook rijdend is hij erg lastig voorbij te steken omdat hij hele andere lijnen rijdt dan een prototype. Roel zit daar weer achter in de  verwarrend gelijk als die van Rob uitziende auto. Ben je hem net voorbij komt ie opeens weer keihard achter je aan..zoiets.



na de race is de auto wat besmeurd


 

Als deze 1e heat is afgewerkt zijn het de thuisrijders die hebben gemaximaliseerd. Andre, Rob, Michel maar dan kom ik op de 4e plek. Dat voelt heel goed. De andere SRA mannen hebben het minder naar hun zin denk ik. Willem is 8e, Bas ergens rond de 14e en Herman..laatste.

Bart is z'n element

In de pauze maken Bas en ik kennis met de Ralleycrossbaan die trots wordt gedemonstreerd door Bart. Het is wel een hele nieuwe ervaring met zoveel wielspin overal doorheen glibberen. Bas is daarvoor aan de dood ontsnapt door een groenig uitgeslagen worstje na 1 hapje uit te spugen...”dat was er nog 1 uit de ouwe doos”. De volgende is idd. beter!

Door naar de 2e heat

ze staan weer klaar

Race 1, Fred, Herman, Galyna, Raymond, H.P. en Frank I. Je merkt meteen dat er in deze groep de meeste progressie zit. De rondetijden gaan omlaag, het aantal klappertjes wordt minder en dat resulteert in een flinke toename van het aantal ronden. Fred +4,5, Herman+6, Galyna +4, Raymond +5, H.P. +8,5! en Frank + 11! en dat is meteen de winnaar!

de 2e groep


hier zijn de rijders


Race 2: Bas, Frank, Roel, Richard, Willem en omdat er een speaker nodig is in de volgende race: Bart! Je kunt niet alle locals in 1 race proppen. Het is dan ook Bart die iedereen zijn enorme kofferkont laat zien. Willem gaat ook beslist wat sneller en wordt 2e . Beiden 5 ronden in de plus. Dan is het Frank, in fel gevecht met Roel die beiden gek genoeg evenveel ronden halen als in hun eerste poging en ook nu alle 2 168 ronden weten af te leggen! Bas komt niet uit de problemen en levert zelfs nog behoorlijk in ook en dat doet Richard ook. Dan weer is er een stuk lood tussen de draaiende delen gekomen. Is dat geplakt dan ligt het dashboard  los op de bodem en de spoiler gaat er ook nogal eens af. Gauw naar de snelste mannen.

Bart raast voorbij aan Bas

Race 3: Rob, André, Michel, Roland, Kees en ik. Rob is van plan de Alfa van André te verschalken 2 rondjes. Het is niet heel veel. Wie kan er sneller dan in de eerste heat? De Camaro van Michel acht ik niet in staat dit gat te dichten. Als verwacht gaan de kemphanen er behoorlijk rap van tussen. Maar een beetje afhankelijk van welke baan ik zit kan ik aardig volgen. Rob roept zelfs een keer dat ik de snelste man op de baan ben met een 9.1! Daarna gaat er even het eea. fout en ik moet me even herpakken. De auto is ook even van slag en via een aantal 10.0 rondjes kruip ik weer langzaam in de 9.5 jes. Dit komt denk ik door de veranderende rubberklontjes aan de banden. Ik verlies hiermee nipt van Michel wat natuurlijk geen schande is. Ik heb toch 2.5 ronden meer dan de 1e keer. Ik pak plek 4 eigenlijk weer af van Bart uit de vorige race. Ook Roland en Kees zitten elkaar flink op te jagen. De Alfa is uiteindelijk net de snellere van de 2. Kees komt exact op gelijke hoogte met Willem, ook met de GT40 uiteraard.

de Alfa's zijn iets rapper weg dan de Porsches

Het is voorbij gevlogen, de prijsuitreiking gaat erg vlotjes. Frank I wint de Concours ‘d Elegance met zijn Gulf Porsche creatie en na het afrekenen aan de bar gaat een ieder weer naar huis, een ervaring rijker. Frank en de mannen van Slipstream bedankt, het is weer een mooie aflevering van de CC-32 geworden.




na de race zijn de banden verworden tot een kleverige massa...



de prijsuitreiking met links winnar Rob




de concours winnaar van Frank

Frank wint het concours


Andre is vandaag 2e





































 




 



3 opmerkingen:

  1. De gulf 908. Zijn dat NSR's?

    Extra tandje, is dat het grote tandwiel (kronnwiel) achter of pignon?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Marc, de 908 is een NSR en die heeft Frank zelf tot Gulf auto omgetoverd.Aan het hoefijzer te zien decalls van een GT40. Het achtertandwiel heeft er 1 meer.In topspeed maakt het eigenlijk niet uit, hij is uphill missch. nog wel sneller, maar je hebt gewoon meer controle, meer gevoel in de vinger. Bij SRA gaat hij nog even smel rond als daarvoor maar wij hebben weinig technische stukken....

    BeantwoordenVerwijderen