BMW
Group 5
Vrijdag
mochten we weer met ons alle fav. auto’s aan de slag, de BMW Groep5, en dan nog
wel de 3 serie. Wat eigenlijk een gekrompen 5 serie was en die weer een te heet
gewassen 7. De bedenkers van het groep5 gebeuren hebben er wat slordig passende
doosvormige elementen aan toegevoegd een
sneeuwschuiver en tenslotte nog monsterlijke vleugel achterop. Zie hier de
gebakjes van vanavond.Sideways heeft daar nog een anglewinder chassis aan toe
gevoegd en het drama is kompleet.
een verslag hoeft niet zo ingewikkeld! Dank aan Eddy |
Bij
de keuring is alles uiteindelijk goedgekomen en de verschillen zijn wederom
klein. Sommigen hebben liever een wat zwaardere auto anderen zo licht mogelijk.
Enig verband met het eindresultaat lijkt er niet te zijn.
Onze
nieuwe man, Gerrit, heeft nog niet zo’n ding (Lucky bastard!) en mag mijn “pantzer”
M1 lenen.
De
kwalificatie levert het vertrouwde beeld op. Fred, Bas, Willem(!)en Eddy los
van de rest. Dan Dennis, Herman, Nanno(!) en ikzelf. Tenslotte Paul Arie en Gerrit die boven de 9 sec. grens
blijven.
De
eerste race: Gerrit ,Arie ,Paul en ik.
Op baan 1 begin ik vrij rustig maar akl snel ontstaat een gevecht om de leiding
met Paul. Als ik de kop net heb gepakt heb ik een klein slippertje en kan ik
weer opnieuw beginnen. Eerst moet ik me van Arie ontdoen en dan komt de blauwe
t-shirt auto van Paul weer in beeld. Na een 2e uitglijder lukt het me
nog net om naast Paul te komenals de stroom er af gaat. De volgende stint ziten
Paul en ik in de binnenbanen. Daar gaat het weer aardig gelijk op. Ik heb 1
foutje, Paul niet en we zitten elkaar op de hielen. Paul gaat wel steeds harder
merk ik en dat probeer ik dan ook maar. Vanaf de 3e stint gaat het
in zoverre beter voor mij dat ik er in blijf en Paul de foutjes maakt. Intussen
begint Gerrit de vreemde BMW wat beter aan te voelen en probeert stapje voor stapje wat sneller te gaan zonder
dat dit ten koste gaat van de betrouwbaarheid. Eerst leren lopen voordat je
gaat hollen. Het levert geen ronderecords op natuurlijk maar je bouwt wel iets
op. Arie moet Paul intussen loslaten. De
laatste stint is eigenlijk uitrijden voor mij. Paul staat ver genoeg weg . Dat lukt vrij
gemakkelijk. Een beetje tempo uit deze bak peuren is weer een ander verhaal.
Maar met een halve ronde voorsprong op Paul win ik dit onderonsje. 103.46,
ietsje meer dan in mei toen ik toch ruim 0,2 sneller was in de kwalificatie! Arie
geeft 1 ronde toe op Paul. Gerrit haalt toch een nette 94.55.
De
tweede race: Nanno, Herman, Dennis en...Arie! Arie heeft nog wel zin in een
race en draait in. Het laatste resultaat telt, ook al is dat minder dan de eerste.
Wat er met de heren aan de hand is weet ik niet maar er is er niet 1 die de
kwalificatie snelheid aan een overeenkomstig race resultaat weet te koppelen. Het
levert wel spannende races op! Je ziet
dat Nanno stappen maakt de laatste tijd en
samen met Herman en Arie is het elke stint spannend wie aan het langste
end gaat trekken. Vooraan is het Dennis die zich uit deze vechtersclub weet te
onworstelen. De voorsprong is langzaam uitgebouwd tot een kleine 2 ronden op Arie die nipt voor
Nanno weet te blijven. Herman zit daar een halve ronde achter. Arie verliest
wel 1 ronde maar dat blijkt in de
eindstand niet uit te maken.
Race
3: De snelle mannen. Het gat met de volgers is aanzienlijk in de kwalificatie. Het
lijkt de F1 van tegenwoordig wel! Fred
snoept de pole van Bas af met minimaal verschil. Maar ook Willem is erg snel.
Eddy is iets minder snel maar we kennen hem inmiddels. Je ziet eigenlijk nooit
hoe snel hij is maar hij zit er altijd weer prima bij.
Eenmaal
van start zie je meteen het verschil met de B divisie. De eerste ronden is het
gewoon stil aan de baan als deze kluit snelle BMW’s over de baan dendert. Alle
4 meteen in de 8.7! Echt een klap sneller
dan alles wat hiervoor rondging! Bas heeft het eerste uitvliegertje en moet nog
meer aan de bak! Fred Willem en Eddy blazen gewoon door. Langzaam maar zeker
trekt Bas de race toch naar zich toe. Ook
op 1 is hij minimaal net zo snel als de rest! Ook Willem volgt prima net als
Eddy. Bij Fred lijkt het of de snelheid bij elke stint wat minder wordt! Langzaam moet hij toezien hoe de anderen
wegrijden. Dat doet Bas ook bij Eddy, die op zijn beurt weer wat wegloopt van Willem.
De foutjes zijn nu erg belangrijk, wie houd hem er het beste in? Het is Bas die
toch ruim 1,5 ronden weg is gelopen bij Eddy. Willem zit daar weer ruim 1 ronde
achter en pas dan is het Fred die geen snelheid meer had op het laatst. Hij
heeft nog wel een marge van 2,5 ronde op mij de eerste volger...
Als
ik mijn resultaten er bij pak blijk ik in de kwalificatie steeds trager maar in
de race steeds iets beter! In januari 8.773/ 102.50- mei 8.894/103.22 en nu
8.997/103.46! Het is wel redelijk constant qua race pace (of het gebrek
daaraan)
Binnenkort
gaan we bepalen wat de nieuwe clubauto wordt! We hebben een lichte voorkeur voor een F1 of wellicht een dikke Amerikaan. In ieder geval willen we weer eens iets anders!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten