SRA

SRA

woensdag 2 september 2020

477: Eerste clubrace na Corona voor Kees!

Group 4 eerste race na Corona uitbraak Vrijdagavond, de laatste vrijdag van augustus hebben we weer voor het eerst een clubrace gehouden. We rijden inmiddels al weer een aantal weken. Voor degenen die lang niet zijn geweest is het even wennen. Het clubgebouw ligt tegenwoordig bijna in een nieuwe woonwijk! De SRA-gehele ruimte is Coronaproof gemaakt met strepen, pijlen, kruizen, stickers die de werkplekken markeren, een bel onder aan de trap, een presentielijst, en 2 gewijzigde startposities (Paul). Dit laatste omdat je met 4 op een rij nooit die 1.5m afstand kunt krijgen. Daarnaast hebben we ook verplicht de ramen open voor de ventilatie. Het is nu eenmaal een onhandig gebouwd gebouw uit een tijd dat 3cm isolatie nog als norm gold en dat van gebalanceerde ventilatie nog niemand had gehoord. Anyway de race van vanavond trok toch 10 man en dat is ongeveer wel het maximum. Eddy en Herman zijn er niet bij en Eddy heeft Bert opgeroepen namens de famile Witkamp. Paul en Dennis zijn weer terug van vakantie en zo voelt alles toch weer een beetje vertrouwd. De auto’s zijn Group 5 Sideways die we inmiddels al weer jaren kennen. Het gros is BMW, een paar Fords en 1 Ferrari. Voor de banden is gekozen voor de F22 en er zijn 2(?) maten, groot en klein. Paul doet de keuring en al gauw zien we dat 1.5 m afsland geen optie blijkt. Dit mede ook vanwege het centraal geplaatste keurings-tafeltje, waar je letterlijk niet omheen kan. Als je dat toch doet kom je elkaar dus altijd tegen. Het is misschien een idee het naar een stillere hoek te verplaatsen en meer een lineaire opstelling te maken als bij een kassa, evt met zo’n schermpje. De keuring zelf was geen probleem en verliep vlotjes. Zelf heb ik de Ferrari voor een BMW M1 ingeruild omdat die wat lichtvoetiger aanvoelde. Qua tijden maakte het weinig uit. Op de vertrouwde startposities (1 en 4) een 9.2 op de andere 2 een 9.4. Niet echt indrukwekkend. De snelsten gingen net onder de 9 zag ik. De kwalificatie, 1 minuut per rijder.Het hele veld zat binnen 1 sec. Alleen Bas wist nipt onder de 9 te blijven.Fred zat daar al ruim boven en die had Willem en Kees in de nek. Dennis en ik zaten in de 9.3 en daarna liep het op tot de 9.99 voor Bert in de lease BMW M1. Voor de race zijn er rijders zoals Fred en Bert die op een iets verhoogde startpositie willen rijden om een beter overzicht te hebben. Race 1: Arie, HP, Bert en Paul. Het is arie die de best snelle M1 op de vertrouwde baan 1 flink de sporen geeft. De anderen volgen wat voorzichtiger, zoals HP met zijn grote Ferrari waar hij nog wat onwennig mee rondreed. 24 voor Arie, 23 voor de rest. De kop is er af! Hierna rijden ze op Bert na 23 ronden. Als Arie weer op vertrouwd terrein staat en op baan 4 mag is dit de eerste 25 ronden van vanavaond. Paul en HP volgen met 23 en Bert, ondanks het trapje, komt op 2 niet verder dan 21. Als HP de Ferrari door begint te krijgen mag hij op baan 4. De lange doordraaiers liggen deze auto wel en een keurige 24 is het resultaat. Arie heeft het op 2 lastiger en weet Bert net voor te blijven. Paul merkt ook dat de nieuwe start positie niet helemaal het zelfde is en is nu hekkesluiter. Arie wint dus, maar HP heeft het nog een beetje spannend weten te maken.Paul en Bert sluiten de rij. Race 2: Kees, ikzelf,Dennis en Bert(indraaier) zijn de de volgende. Kees maakt zijn snelle kwalificatietijd meer dan waar en is meteen uit beeld bij de achtervolgers. Mijn auto komt goed mee maar ik wordt er 2x nogal hard afgebeukt. Ondanks dat blijft best of the rest mogelijk.Kees pakt meteen maar liefst 2 ronden!De 2e stint is iets minder extreem.Dennis, kees en ik in de 24, Bert daar 1 achter. Als Kees weer op 4 mag gaat de kraan weer helemaal open en rijdt ook hij een 25er. In 3 zit ik nog een beetje in het spoor. Dennis heeft het op 2 beslist niet naar z’n zin en loopt 2 ronden achterstand op. Bert haalt zijn uitslag uit de vorige race op 1 ook niet(21).In de laatste stint lijkt het of ik Kees kan volgen maar dan draait hij opeens de kraan open en alsof hij in een Mercedes F1 rijdt verdwijnt hij uit beeld.Kees haalt weer een dikke 25 er terwijl ik een hoge 24 haal.Dennis heeft zich op 1 weer wat herpakt net als Bert. Bert heeft bijna 1,5 ronde meer dan in race 1. Met een iets beter resultaat in baan 1 was ook voor hem de 90 mogelijk geweest.Kees is als enige in de 100. Race3: Fred, Willem en Bas. Ik denk dat deze heren het meeste ronden achter de knopen hebben van uit de 2 nieuwe startplekken. En dat is wel te zien! Vooral Bas gaat als een kogel met de Ford, 26 ronden op baan 4! Fred doet het op de lastige baan 2 met 25 ook prima. Willem heeft wat meer momentjes en ligt meteen 2 ronden achter.hierna is het Fred op de vertrouwde baan 1 die de 26 rondengrens slecht.Willem op 4 gaat nu ook beter(25) en een paar kostbare uitvliegers kosten Bas zijn opgebouwde voorsprong. In de 3e stint is het Bas op 1 die de boel weer rechttrekt.Maar Fred is steeds gevaarlijk dichtbij, terwijl Willem goed volgt. In de afsluitende stint kan nog van alles gebeuren. Willem op 1 weet hem nipt voor Fred te winnen. Bas zit daar niet ver achter maar verliest deze race toch van Fred! Alle 2 in de 100, maar ze halen niet het aantal van Kees! De 100.57 van Kees is ze toch te machtig! Prima gedaan lijkt me en over de hele linie viel het me op dat iedereen eigenlijk betrekkelijk weinig fouten maakte, niet meer dan normaal zou ik zeggen en dat is best een goed teken. Na afloop kondigde Paul aan dat de wedstrijdleiding/ keuring toch anders aangepakt moet worden i.v.m. de noodzakelijke afstand. Daar hebben we dan bijna 1 maand de tijd voor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten