307 Clubrace 21 maart, de GrC-32 voor Fred.
21 maart, de agenda geeft aan Gr.c-32.Dit is dus de 2e
keer dat we deze bakken mogen proberen. De meeste auto’s kennen geen geheimen
meer. Randy heeft een mooie Jagermeister Porsche ipv. de Toyota. En Dezelfde
auto maar dan in Gulf kleuren lost de LH versie van Herman af. Erroll vertrouwd
dit keer op de Lancia. De keuring lever weinig geks op. Alle kapjes zijn 21
gram op een paar na. De totaalgewichten varieren meer van 78 tot 83 waar 75 het
minimum is. De topsnelheden, voor wat het waard is van 28 tot maar liefst 34 (Erroll)
De banden ,Sideways Hard in 2 maten verkrijgbaar worden onder de auto’s gelegd en
dan...
|
Paul in de kwalificatie
|
De kwalficatie:
Paul begint maar de auto wil niet echt op gang komen 9.4! De volgende heren gaan sneller waarbij Arie en
Erroll net op de 9.0 blijven en de rest daar onder duikt. Als Fred de Toyota de
baan opstuurt wil het niet lukken..in de carroussel verleist hij na een
uitgleider zelfs een band!? Met spuug
erop gezet..ja, ja, inleveren als Chemisch afval denk ik dan.. Hij leent van
Randy andere achterwielen en mag nogmaals achter aansluiten. Intussen rijdt
Herman als enige een 8.7! Bas en Willem zitten in de 8.8. en de rest dus ook
Fred in de 8.9. Dit is niet direct snel te noemen...
|
Arie in de bocht...
|
De race.
1:Paul, Arie en Erroll. Dat Arie na het groene licht een
andere Arie is dan daarvoor weten we
inmiddels. Stoiceins racend, koptelefoon op ,trekt hij er bijna foutloos
tussenuit. Paul, te langzaam en voor zijn doen ook te veel fouten makend en
Erroll die de steeds woester swiepende Lancia niet echt onder controle heeft,
zijn geen partij. Met zijn 102.90 is hij precies 5 ronden voor op Paul en ruim
6 op Erroll.
|
Start laatste race..
|
2:Paul, blijft staan aangevuld met Fred, Randy en ikzelf.
Fred gaat er vandoor op de nieuwe wielen, Randy volgt maar mijn auto wil
helemaal niet! Als ik ook nog eens met schroefjes ga strooien is het helemaal
vervelend. Randy klapt 2 x op zo’n kleinnood die in zijn slot zit. Sorry
daarvoor! Bas ontfermt zich over mijn auto en als alles weer vastzit blijken de
rijeigenschappen behoorlijk opgeknapt! Fred
5 ronden weggelopen en pak ik een kleine ronde op de toch wat ontgoochelde Randy. Bas blijkt tijdens de pitstop mijn banden te hebben omgedraaid. Deze asimetrische banden hebben aan de kant waar de txt. zit meer rubber, dus een dikkere wang. Hierdoor kunnen ze aan gaan lopen in de kap, wat dus ook gebeurde.
3: Zelf mag ik meteen weer meedoen dit keer met Herman, Bas
en Willem. De Porsches tegen de Jags. Bas en ik hebben het meteen behoorlijk
aan de stok. Bas kegelt me er 1x behoorlijk uit en de-slot zichzelf ook nog eens
op de geamputeerde achterkant van de Porsche! Er wordt keurig op elkaar gewacht
na zo’n incident. Willem en Herman hebben ook zo hun duel. Onze beide groepjes
zijn nooit ver van elkaar verwijderd. In baan 2 rijdend zie ik bas het gat van 1 m bijna dichtrijden waarna ik hem letterlijk van de staart weet te houden en zelfs iets wegloop..Bas en ik houden het dus ook het langst vol 27
ronden te rijden. Willem haakt af op 2 (?) en Herman op 2, 3 en 4 maar dat doet
hij iets minder rigoureus dan Willem waardoor ze toch erg close finishen! Het zijn
maar 6 baanstukken in Willem’s voordeel. Bas en ik finishen precies naast
elkaar maar ik heb toch 1 ronde voorsprong opgebouwd als Bas in 4 niet helemaal
lekker gaat. Doordat we nogal op elkaar letten, knalden en wachten waren we
even vergeten dat eene Meyer met zijn Toyota in de vorige rit er 109.50 ronden
had uitgeperst! Ik kwam met 108.30 dus ruim 1 ronde te kort.
|
het was soms heel close!
|
Hoewel we het idee hadden dat het allemaal wat moeizamer
ging als in januari blijkt daar in de resultaten niet zo veel van. Fred 109.50/107.37: JW 108.30/108,37: Bas 107.30/109.
Door deze uitslag heeft Fred weer plaatsgenomen naast Bas op
de eerste plaats. Zelf ben ik 3e.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten