Randy en ik vinden het wel eens leuk om 1:24 te rijden bij
Slotshop. Vrijdagavond zijn we er heen gereden. Als bekent zijn er daar 2
volwaardige banen en een klein stratencircuitje. We zijn wat laat als we
binnenkomen. Er blijkt toch een race op stapel te staan want iedereen was op de
1e baan druk aan het rijden met de 1: 28 Meganes. Omdat we daar niet
voor kwamen liepen we maar meteen door naar baan 2 de voormalige baan van
Amsterdam Noord. Gelukkig zaten er nu XLR pluggen in zodat ik wel mee kon
rijden met de eigen regelaar. Ook de winkel werd nog even bezocht om inserts
voor de 1: 24-917 te scoren. BRM heeft die gelukkig dus ook dit project is
bijna afgerond.
het startveld van de korte brede bakkies ..de blauwe rechts bleef staan! |
Toen ze ons vroegen toch mee te doen met de Meganes heb ik
toegestemd. Randy niet en die ging verder met de 997 op baan 2. De baan even
geprobeerd en ik kwam niet verder dan spoor 1. Dat leek best aardig te gaan
wetende dat de thuisrijders toch flink in het voordeel zijn. Veel van deze
rijders ken ik wel van Hot Slot uit vervlogen tijden. Netjes rijden is het
devies met deze wat overvierkante hokken. Het zijn clubauto’s welke aan een
bepaalde vaste baan zijn gelinkt. Er wordt dus na elke stint doorgedraaid en
met auto’s geschoven zodat je met je nieuwe auto weer begint waar je met de
vorige was gebleven. Dit levert vaak nogal chaotische taferelen op. Ik begin op
baan 6 ,tenminste dat is de bedoeling! Als iedereen wegbanjerd staat mijn
blauwe wagentje nog gewoon op z’n plek. Schakelaar, regelaar. plug..niets
helpt! Uiteindelijk grijpt de wedstrijdleiding in en stopt de race. De auto
blijkt aan slechte contactuele eigenschappen te leiden. Hier en daar doet hij
het wel. Er wordt een andere auto gepakt en we gaan opnieuw van start. Nu wil
hij wel maar stuit ik op al mijn collega’s die als een roedel jonge honden
rechtdoor zijn gevlogen. Omdat ik de buitenste ben moet ik wachten en kan ik
helaas als laatste pas weer door. Door solide te blijven rijden en een
toenemend vertrouwen in baan en auto loopt de achterstand op de meesten niet
eens echt ver op. Dat herhaald zich min of meer op de andere sporen. Waarbij de
ene auto de andere niet is. Sommigen zijn snel maar wat onvoorspelbaar terwijl
de andere weer wat saai rondgaat. Ik heb een mooi gevecht met Onno die wel
sneller is maar het telkens vergooid als hij “bij” is. Op het laatste spoor heb
in een roze(!) auto die wat tegen lijkt te hangen in de bochten. Dat is niet
echt bevorderlijk voor je racebeleving en de wegligging. De kapsteun blijkt aan
1 kant een standje omhoog te zijn geschoven bij een klapper van 1 van de voorgangers. Uiteindelijk ben
ik gelukkig geen laatste. De volgende race heeft nog meer spektakel. Bovendien
zijn er 7 rijders voor de 6 banen en dat betekent dat er steeds 1 indraait wat
weer voor veel onrust zorgt bij het wisselen...De uitslag zal ergens te vinden
zijn op de site van Tom.
Hierna weer vrij rijden. Ik doe het kartbaantje even aan met
de Abarth 550 en de Trabi. Daar komen dit soort bakjes mooi tot hun recht. Maar
er moest toch geracet worden en dan wel met de Karts! Nu is Randy wel van de
partij. Het gaat me iets beter af dan in januari maar gaslos= stilstaan! Het is
de kunst de kart te laten rollen...en dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan!
Ik weet Randy wel af te schudden 69 om 65 ronden maar de leider pakt een
stevige voorsprong op ons. De groep daarna gaat helemaal als een dolle!
Sommigen rijden wel 20/21 ronden per baan!
Er wordt nog flink nagepraat en er ontstaan stevige discussies aan de bar die me aan lang vervlogen tijden deden denken.
Het wordt almaar later en na nog wat vrij te hebben gereden
op beide banen besluiten we te gaan.
Rond een uur of 3 ben ik thuis!
de nababbel... |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten