SRA

SRA

maandag 28 februari 2011

CC Slipstram 2eHeat


2E heat
De startvolgorde wordt nu bepaald door het resultaat van de 1e race. De resultaten worden niet bij elkaar opgeteld(Drachten) maar de beste telt. Dat wordt tijdens de race medegedeeld!Dat is op zich wel jammer. Willem is de eerste van ons die aan de bak mag. De Ford wordt alleen in bokkigheid overtroffen door de fraaie Lambo van een van de Friese deelnemers. Die lijkt echt op een muilezel en komt centimeters van grond maar blijft opvallend genoeg bijna foutloos rondgaan.
Willem doet zijn best en doet het in zijn “clubje” nog best goed. Bas en ik moeten tegen elkaar. Kevin Licher zit daar ook bij. In de 1e run lig ik snel 2e maar komt iedereen me toch voorbij. Bij de 2e gaat het helemaal mis. Ik ben al blij dat ik de auto kan zien, maar de dienstdoende Marchall had net iets beters te doen dan omstickeren en dus moest ik machteloos toezien hoe na de start de auto gelanceerd werd. Snel werd hij weer in baan 3 gezet en de volgende bocht was het weer raak .Niemand lette op de rijders en braaf werd de auto er telkens maar weer ingezet!3,4 5 klappers… hartelijk dank!Pas na een krachtterm mijnerzijds, waarvoor excuus, ging er een lampje branden en kwam uiteindelijk de goede sticker op de auto. Zo’n auto kost toch al gauw meer dan €50 ,= en ik vindt dat daar wel eens te gemakkelijk mee wordt omgesprongen. Iets meer dicipline tijdens en tussen de races is wel op z’n plaats lijkt me. Ik was er zelf getuige van dat een brave marchall keurig een eentje op de auto plakte en hem weer in 2 terugzette. Dat ik hem maar in de goede baan terugzette ontging hem helemaal. Jammer dat er niet even over een herstart werd gedacht. Nu was ik echt kansloos in dit veld. De banden waren ook spekglad geworden. Na 3 tracks had ik maar 44 ronden, 4 ronden minder dan op basis van de 1e run mocht worden verwacht. Uiteindelijk reed ik maar 2 ronden minder dan Kevin L. want in de laatste 3 banen had ik er toch 49 ronden uitgeperst zodat ik op 93 uitkwam. Zelf denk ik dat rond de 100 erin heeft gezeten en de meeste rijders waren in de 2e sneller dan in de 1e.Dat gold ook voor Paul, die weer eens zeer calculerend rondging en toesloeg waar het moest en het verlies beperkte waar dat niet anders kon.Andre werd 2e met de NSR GT40 voor Sebastiaan met de Chapparal em Bart met de roze Alfa GTam.Terugkijkend bleek ik net zo snel/langzaam als de vorige keer alleen reden we toen 4 ipv. 3 minuten per baan.Op naar Marrum!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten