SRA

SRA

zondag 24 juli 2011

Eindelijk Erroll!



De laatste groep is het trio Erroll,Bas en JW.


Door mijn speciale, totaal niet begrepen, schuine startopstelling ben ik erg goed weg.


Erroll jaagt me echter stevig op en de tijden duiken al meteen in de 8.8./8.7.We rijden rondenlang zij aan zij en het is een wonder dat er niets gebeurt.De gele Porsche is in de bochtige stukken en met tussensprintjes de wat lompere Audi de baas.Deze gaat in de snelle bochten en van de pitstaat tot in de aanloop naar de carroussel de Porsche weer voorbij.Om ongelukken te vermijden besluit ik hem iets te laten gaan.Hoewel mijn tijden nog steeds omlaag gaan is en blijft de Audi buiten bereik en bouwt langzaam een voorsprong op.Bas heeft een iets minder geschikte auto maar heeft ongeƫvenaarde rijkwaliteiten op deze baan.Helaas kan hij de natuurkunde wetten ook niet helemaal in zijn voordeel ombuigen.Gevolg , de Camaro raakt wat uit zijn doen na een paar uitvliegers.Het laatste deel wordt voortgezet met een mogelijk nog onmogelijkere combinatie.Een Ford Thunderbird ook weer op een HRS chassis.In tegenstelling tot de lowriders die je de wenkbrouwen elders bij CC races wel eens doen fronsen kiest Bas voor hoogbouw.Uitlaat vervangen kan zeg maar zonder de auto op de brug te zetten.Met dit slagschip perst hij er toch tijden uit onder de 9 sec!Als ik in baan 4 start en Erroll in 1 probeer ik het nog 1 keer.


Maar ook hier lukt het even aan te klampen en zie ik de Audi daarna snel verdwijnen.Ik zie zelfs dat de man 8.356 rijdt! Hoewel ik wel sneller ben dan in de CC zit er niet meer in dan een enkele 8.6 hoog.Uiteindelijk wint Erroll dus overtuigend met 4 ronden voorsprong door zowel snel als vrijwel foutloos te rijden. Zo te zien hebben we er een grote concurrent bij.


Dat is alleen maar mooi voor de komende clubraces lijkt me.Paul wordt 3e , Bas 4e.


Na afloop proberen we de NSR Gulf Porsche van Robert ,die niet lekker rondgaat, wat aan te passen zodat hij er wel plezier aan kan beleven.De grote hoeveelheid lood gaat er grotendeels weer uit.De aanlopende voorbanden worden aangepakt en hoewel nog niet super, is hij nu wel te rijden.Met een aantal tips in de pocket keert ook hij huiswaarts.


Prettig vakantie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten