SRA

SRA

donderdag 26 januari 2012


1e Clubrace 2012 voor Bas!

Wat gaat het weer snel, zo zit je aan de oliebollen en zo heb je weer de 1e clubrace.Het is min of meer hetzelfde liedje als de vorige race met eigen auto’s.Dat houd in de Nissans tegen de Ferrari F40’s en de Group C auto’s.
De Nissan is de te kloppen auto zeker in handen van Fred.Bas heeft in de F40 een auto die aardig aan kan klampen en DJ.heeft er ook 1 waar je rekening mee moet houden.De Nissan van Herman is ook een gevaarlijke outsider,die van Erroll valt voralsnog wat tegen.
De overige deelnemers hebben een Group-C Jaguar(Willem en Roger)terwijl ik het met de Porsche blijf proberen.Paul heeft zijn wedstrijd PC opgeschoond en er gelijk maar even een fraaiere en duidelijkere vormgeveing tegenaan gegooid.Het ziet er mooi uit!
De kwalificatie:
Na de keuring, waarbij de P3-tjes worden omgelegd in het bijzijn van de TC ,volgt de kwal.
1 minuut op een baan naar keuze.
Om te wissellen blijkt 1 min. toch aan de korte kant zo ondervond Fred o.a.Hij kreeg in de 2 banen die hij probeerde geen lekkere tijd op de klokken.,9.2!De auto was in de vorige race goed voor 8.4!
Wie dat wel lukten waren D.J met 8.7 en Bas, 8.8.Willem 9.0! Herman en Erroll 9,1 en zelf had ik een lage 9.2.Fred een hoge 9.2 en Roger kwam net niet onder de 10.
De Ferrari’s dus op pole!
De 1e race ging dus tussen Roger,Fred,JW. en Erroll.
Fred heeft de spoiler weer op de Nissan geplakt en ik heb wat gewicht uit de auto gehaald.
We rijden maar liefst 5 min. per spoor!
Fred gaat er meteen vandoor en ik zet mezelf op achterstand door even de baan te verlaten in de 1e ronde.Verbeten zet ik de achtervolging in en haal de 1 na de ander terug met 8.9’s.Fred krijg ik uiteraard niet te pakken (8.7)maar ik maar net 1 rondje achterstand op en dat is niet veel gezien het snelheidsverschil.In de volgende 2 sporen blijf ik Fred aardig volgen maar in de laatste moet ik weer 1 extra ronde bijschrijven.Maar met 2.5. ronden totaal kan ik leven 133 om 130,52.
Erroll en Roger blijven ver achter.

2e groep, wat kunnen de F40’s?!

Is er sprake van teamwork, wat hebben de Italianen bekokstoofd?Houden ze het hoofd koel of gaat het temperament met ze aan de haal?
Als ze van start gaan lijkt dat laatste het geval.Bas is het slachtoffer en D.J.is er als een haas vandoor.Verbeten zet hij de jacht op zijn “teamgenoot”in.En dan moet je oppassen.Hij krijgt hem al snel te pakken en Herman en Willem worden op nog grotere achterstand gezet.
De voorsprong wordt verder uitgebouwd en langzamerhand komt Fred ,die theoritisch nog steeds voorop ligt, in beeld.Op de finish blijkt het verschil toch een halve ronde voorsprong voor Bas!Mijn inspanningen blijken zelfs goed voor de derde plaats, ruim 1 rondje voor DJ.
Dan Herman,Erroll, die 4 baanstukken voorsprong heeft op Willem.Roger sluit de rij.

De bekende namen zijn dus ook in de eerste race van 2012 weer boven komen drijven.
Ik reken weer op een spannend racejaar waarbij de anderen, D.J. Herman ,Erroll en Willem zich daar ook mee moeten kunnen/gaan bemoeien.

1 opmerking:

  1. Ik kan niet wachten tot de volgende encouter! Die derde plaats moet mogelijk zijn in 2012....

    BeantwoordenVerwijderen