random slotracevideo's

Loading...

SRA

SRA

maandag 30 april 2012

Clubrace april 2012,the Nissans

Dit was eigenlijk de week van "Hoe is het toch met...deze week ex SRA-lid Richard". In het RTLprogramma van Topper-vrouw Tas, zelf natuurlijk ook een toppertje,was uitgebried te zien hoe het hem en zijn gezin de laatste tijd verging. Hij schopte het nog tot DWDD met zijn uitspraken tijdens de huwelijksplechtigheid! Maar daar komen we niet voor,doorrr naarrr de race! Doordat diverse rijders de Nissans nog niet gereed hadden en het voor sommigen niet zo goed uitkwam is de gebruikelijke derde vrijdag ingeruild voor de vierde. Bij de auto's zelf bleek het spuiten nogal wat lastiger dan gedacht,waar haal je decals vandaan en het lastigste probleem :de verlichting. We zijn de laatste tijd hard gegroeid als club en daardoor zijn er momenteel veel onervaren leden. Er is door de mensen die er al langer rondlopen natuurlijk veel advies verstrekt en waar nodig ook een handje toegestoken.De een is nu eenmaal handiger dan de ander,maar met wat logisch nadenken ,goed (af)kijken en stomweg proberen moet het te doen zijn. De auto's staan tenslotte al klaar vanaf eind december dus... Alles zit er soms op het laatste nippertje in,waarbij menig kap het contact met een soldeerbout zichtbaar met zich meedraagt.Ik verdenk Arie er zels van een F-duckt te hebben aangebracht....
Naast het uiterlijk is het chassis ook nog wel belangrijk. Vooral de balans en de voorbanden verdienen aandacht. Bas en Willem hadden hun zaakjes het eerst voorelkaar.Bij hun ging de aandacht niet direct uit naar de kap maar naar de rijeigenschappen.Ze rijden er al maanden mee en gezien de tijden, vooral van Bas hebben ze het prima voor elkaar.Fred heeft ook een snelle auto en is al heel lang Nissan rijder,net als Herman die er een opvallende Jagermeister auto van heeft gemaakt.DirkJan heeft de auto ook aardig op orde maar is er helaas vanavond niet.Van de nieuwkomers is de meest opvallende auto die van Roger.Hij ontpopt zich als iemand die zijn projecten heel systematisch aanpakt.Maandenlang rijdt hij avond aan avond met zijn Jaguar rond om telkens 0,1 sec. van zijn tijd af te halen.Hij heeft een geelwitte kap, waarbij het geel een "glow-in-the-dark"effect geeft!Ook de decals zijn er heel planmatig opgezet.Qua rijden dezelfde aanpak als bij de Jag....meters maken! De meeste kappen hebben nogal veel zwarte vlakken helaas waardoor de onderlinge herkenbaarheid ,zeker in het donker,te wensen overlaat.Rob tenslotte heeft als enige blauwe koplampen(!) waar ook helaas weinig licht uitkomt. Omdat de tijd beperkt is begonnen we in de volgorde van de huidige stand in het kampioenschap.We zijn met 11 man dus we beginnen met 3 man. Rob,Bert en Roger gaan als eerste. De aanpak van Roger betaald zich onmiddelijk uit.Hoewel voor alle 3 in het donker rijden nieuw is gaat Rogger er als een speer vandoor.
Met zondermeer knappe tijden en bijna foutloos bouwt hij een enorme voorsprong op de ander heren op. Na afloop blijft Rob ontgocheld zitten...dit had hij nooit verwacht...er is nog werk aan de winkel! Hierna komen Arie,Erroll,Paul en ik in actie.Ik imiteer Roger uit de vorige rit en loop snel weg bij de anderen.De auto is heel betrouwbaar maar m.i. wat sloom, maar dat blijkt de aard van het beestje hoor iki zo om me heen. Bij de inhaalacties is het soms lastig te zien wie wie is maar het houdt je scherp. Ik probeer de tijden wel zo vlak mogelijk te houden ook om scherp te blijven. Paul en Erroll zitten steeds redelijk dicht bij elkaar. De laatste rit is voor Bas,Willem,Fred en Herman Zoals gedacht is Bas de snelste, op gepaste afstand gevolgd door Fred en Willlem zit daar weer achter.Herman heeft af en toe weer eens ruzie met de auto of de regelaar of een combinatie van beide,jammer want doorgaans is hij, zeker met een Nissan,een geduchte tegenstander. Als alles is opgeteld door wedstrijdleider Paul,blijkt Bas uiteraard 1e,Fred 2e,Willem 3e,ikzelf 4e en Roger 5e!Hij is daarmee Herman,Paul en Erroll te snel af en dat is zondermeer een knappe prestatie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten