SRA

SRA

dinsdag 16 februari 2016

380: Clubrace februari dubbele felicitaties voor JW!



Audi time!

Vrijdag 12 februari , ik ben net een jaartje ouder geworden en wordt bij binnenkomst door iedereen gefeliciteerd. Het is bovendien weer Audi-time!  De overwegend  zwart-chromen Audi armada wordt weer opgepoest en neemt  het tegen elkaar op. Zoals in de laatste verslagen al naar voren kwam is er de laatste tijd beslist een meer competieve sfeer op de club. Aangejaagd door Eddy maar ook Dennis wordt de preparatie bijzonder serieus genomen! Hun Audi's zijn de nieuwkomers in het veld en in de voorafgaande weken zijn ze flink bezig geweest de achterstand in te lopen. Snelheid maar met name een betrouwbare wegligging blijven een bron van zorg. Er worden vooraf toch al weer mooie tijden gereden door verschillende heren.

We zijn maar liefst met 13 man ...als dat maar goed gaat!

de keuring met het schriftje van Paul.

De keuring lijkt altijd wat een chaos. De auto’s gaan uit elkaar, en wordt gemeten, gewogen en gekeken. Opvallend is dat zelfs iets als het kapgewicht nog best verschillend is! Zo heeft de mijne denk ik lekker lang in z’n chroom badje gelegen want hij is wel 3 g. zwaarder dan de gemiddelde kap! Ook snelheid, magneetkracht...grote verschillen! Intussen gaan er andere –hand-out BRM- banden op en moeten de auto’s  weer in elkaar. 12 door elkaar lopende mensen met als middelpunt Paul die alles rustig in het schrift opschrijft, het startgeld int en de bandjes uitgeeft.

alle Audi's bijeen

Als beloning mag hij als eerste de baan op voor de kwalificatie. Dat doet hij des Paul’s. Rustig opbouwend.. en na 1 min. staat er een 9.0 op de klokken. Hierna gaat het in volgorde van binnenkomst. Op Pascal na zit iedereen onder de 9. Bas is met de geschuurde Audi toch weer de snelste. Voor Fred en Herman. Nieuwkomers Eddy en Dennis zijn niet zo blij met hun performance en de handling van de auto denk ik. Bij mij zit een sleper klem onder de schoen en hij lijkt niet vooruit te branden in sommige bochten. Even losterekken en hij lijkt idd. bevrijd. Helaas zit een scherpe tijd er dan niet meer in.

de Race.

Race 1: Pascal Paul, Dennis en Wesley. De  kwalificatie-Paul is ingeruild voor de race- Paul en resoluut pakt hij de leiding. Dennis en Wesley volgen. Dennis komt er steeds beter in en weet Paul bij te halen. Lang kan hij daar niet van genieten. De stoiceins door rijdende Paul moet na iedere uitvlieger weer teruggepakt worden. En dat lukt nu even niet. De volgende stint het zelfde beeld maar op 4 kan Dennis beter uit de voeten. Zonder uitvliegers en met Paul op 1 pakt hij de ronde weer terug. Hierna blijven de heren elkaar beloeren. Dennis de snellere, Paul de wat meer bekeken rijdende  rijder. Van de ander 2 heren is Wesley soms heel aardig onderweg maar maakt Pascal het wel weer erg bont. Helaas komt dit de race van de andere heren niet ten goede. Als de leiders er aan komen is het zaak even rustig aan te doen, ze te laten passeren en er dan eventueel weer achteraan te gaan. Je moet zeker niet mee gaan racen als je al op 10 ronden zit....In de laatste race strijden Dennis en Paul zij aan zij. Dennis kruipt bij zijn rivaal weg als hij het slachtoffer wordt van een lompe torpedo actie. Dienstdoende Marchall Herman zet de boosdoener eerst in de gleuf en tegen de tijd dat Dennis er weer in staat komt het stoom uit zijn oren en is Paul aan de horizon verdwenen! Bovendien is de tijd om.. even dacht ik dat ik terug naar huis moest gaan lopen zo boos was Dennis!  Gelukkig bezonk het weer snel en als beloning mocht hij het in de 2e race nog eens proberen!

Race 2: Dennis dus en Eddy, Erroll en Arie. Eddy laat er geen misverstanden over bestaan. Hij spuit er van door! Erroll- aangemoedigd door zijn vriendin- en Dennis  hebben een mooi gevecht en zijn nooit ver van elkaar. 27 voor beiden en dat is vooral voor Dennis op 1 een mooi begin!  De 2e zit het voor Eddy op 4 niet helemaal mee. 26 ronden, net zoveel als de anderen, wel mooi om te zien. Eddy op 2 laat meteen weer  zien hoe snel zo’n Audi kan. Met 28 ronden is hij 1 ronde uitgelopen op de zich in de race vastbijtende Erroll en nog 1 meer op Dennis en 2 op Arie. Op baan 1 komt Eddy wat lastiger rond. Het hele veld zit mooi dicht bij elkaar. Alleen Dennis komt op 2 in de 27 ronden. De andere 3 heren zitten in de 26. Eddy wint met 108,94 ronden en Dennis verbetert zich  naar ruim 106 ronden. Daarmee blijft hij Erroll maar nipt voor.

Race 3: Arie-de andere heren wilden niet- Willem, Randy en ik gaan het proberen nog beter te doen. Na een redelijke start zit ik al snel achter Willem op de 2e plaats. Als die netjes opzij gaat ben ik vrij en op 4 gaat de wagen erg goed. De kleine ongemakken van voor de race zijn weg en de lange bochten van deze weet ik te maximaliseren:  28 laps. Willem en Randy zitten steeds dicht bij elkaar-27. Hierna volgt min of meer zo’n zefde race. Ik zit op 2 en weer een vlekkeloze uitvoering, de auto wil er gewoon niet uit, ondanks sommige pogingen daartoe van o.a. Willem die denkt met Arie van doen te hebben(?) met 2 ronden extra voorsprong naar de 3e. Eigenlijk gebeurt hier bijzonder weinig! Iedereen rijdt een bijna perfecte stint en dat levert voor alle 4 rijders 27 ronden op! In de 4e eens kijken of dit vast te houden is. voor mij op 3 in ieder geval wel.27.90 ronden en daarmee loop ik 1 ronde uit op de andere heren die weer aan elkaar gewaagd zijn en nu allemaal in de 26 ronden produceren. Met 109.90 ronden ben ik Eddy voorbij en sta dus bovenaan.

Race 4, de echt snelle mannen. Ik besluit me er buiten te houden, immers foutloos gereden dus weinig kans dat het nog beter  gaat. Randy wil wel en treft dus Herman, Fred en Bas. Fred gaat er weer volop gefocust tegenaan en ondervind vooral tegenstand van de opvallend snelle Herman!  Bas staat er wat nonchalant tegen de muur geleund bij en geeft er blijk van zo’n Audi eigenlijk maar niets te vinden. Hij heeft het wel aan de stok met Randy en verliezen al 1 ronde op de ander heren. Hierna is het beeld omgekeerd. Randy op 3 gaat als de brandweer. Niemand kan dit bijbenen, 28 ronden. Bas op 2 beperkt de schade nog een beetje maar Fred en Herman op de buitenbanen zitten in de 26 ronden. Met Fred en Herman in de binnenbanen is het weer hersteld. Fred zet in 2 weer 28 ronden neer en Herman volgt op 1 ronde . Randy verliest daar 1 ronde op en Bas op 1 komt niet verder dan 25 ronden.

marchall...altijd lastig!

De Marchall hulp laat zo nu en dan flink te wensen over en dat leidt menigmaal tot frustratie bij de rijders. De basishouding van de Marchall is nu eenmaal niet onderuitgezakt met de voetjes op de boarding...Ook  de inspectie van de onderkant of andere detaillering behoort niet tot de kerntaken.



mooi die focus bij Fred!



 Anyway Fred is duidelijk de snelste en ik zie dat hij toch ook in de 109 ronden zit. In baanstukken zit ik met mijn 90 wel een stukje hoger zodat ik op mijn verjaardag een mooie overwinning mag bijschrijven! Dus wordt ik die avond voor een 2e keer gefeliciteerd!



Jan Willem 109,900
Fred 109,230
Eddy 108,940
Herman 108,270
Randy 107,380
Dennis 106,190
Erroll 106,070
Willem 105,140
Paul 104,800
Bas 104,170
Arie 104,150
Wesley 100,180
Pascal 88,470

 

 

dit is een coureur naast de baan...geen marchall...

 

 

 

 
 

2 opmerkingen:

  1. Leuk verslag, mooie opkomst met 13 rijders !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Roel, het is de laatste maanden volle bak. Nu maar hopen dat dat zo blijft na dit verslag...groeten JW

    BeantwoordenVerwijderen