Audi time! |
Vrijdag 12 februari , ik ben net een jaartje ouder geworden
en wordt bij binnenkomst door iedereen gefeliciteerd. Het is bovendien weer
Audi-time! De overwegend zwart-chromen Audi armada wordt weer
opgepoest en neemt het tegen elkaar op.
Zoals in de laatste verslagen al naar voren kwam is er de laatste tijd beslist
een meer competieve sfeer op de club. Aangejaagd door Eddy maar ook Dennis wordt de preparatie
bijzonder serieus genomen! Hun Audi's
zijn de nieuwkomers in het veld en in de voorafgaande weken zijn ze flink bezig geweest
de achterstand in te lopen. Snelheid maar met name een betrouwbare wegligging
blijven een bron van zorg. Er worden vooraf toch al weer mooie tijden gereden
door verschillende heren.
We zijn maar liefst met 13 man ...als dat maar goed gaat!
de keuring met het schriftje van Paul. |
De keuring lijkt altijd wat een chaos. De auto’s gaan uit
elkaar, en wordt gemeten, gewogen en gekeken. Opvallend is dat zelfs iets als
het kapgewicht nog best verschillend is! Zo heeft de mijne denk ik lekker lang
in z’n chroom badje gelegen want hij is wel 3 g. zwaarder dan de gemiddelde
kap! Ook snelheid, magneetkracht...grote verschillen! Intussen gaan er andere
–hand-out BRM- banden op en moeten de auto’s weer in elkaar. 12 door elkaar lopende mensen
met als middelpunt Paul die alles rustig in het schrift opschrijft, het startgeld
int en de bandjes uitgeeft.
alle Audi's bijeen |
Als beloning mag hij als eerste de baan op voor de
kwalificatie. Dat doet hij des Paul’s. Rustig opbouwend.. en na 1 min. staat er
een 9.0 op de klokken. Hierna gaat het in volgorde van binnenkomst. Op Pascal
na zit iedereen onder de 9. Bas is met de geschuurde Audi toch weer de snelste.
Voor Fred en Herman. Nieuwkomers Eddy en Dennis zijn niet zo blij met hun
performance en de handling van de auto denk ik. Bij mij zit een sleper klem onder
de schoen en hij lijkt niet vooruit te branden in sommige bochten. Even
losterekken en hij lijkt idd. bevrijd. Helaas zit een scherpe tijd er dan niet
meer in.
de Race.
Race 1: Pascal Paul, Dennis en Wesley. De kwalificatie-Paul is ingeruild voor de race-
Paul en resoluut pakt hij de leiding. Dennis en Wesley volgen. Dennis komt er
steeds beter in en weet Paul bij te halen. Lang kan hij daar niet van genieten.
De stoiceins door rijdende Paul moet na iedere uitvlieger weer teruggepakt
worden. En dat lukt nu even niet. De volgende stint het zelfde beeld maar op 4
kan Dennis beter uit de voeten. Zonder uitvliegers en met Paul op 1 pakt hij de
ronde weer terug. Hierna blijven de heren elkaar beloeren. Dennis de snellere,
Paul de wat meer bekeken rijdende rijder. Van de ander 2 heren is Wesley soms
heel aardig onderweg maar maakt Pascal het wel weer erg bont. Helaas komt dit
de race van de andere heren niet ten goede. Als de leiders er aan komen is het
zaak even rustig aan te doen, ze te laten passeren en er dan eventueel weer
achteraan te gaan. Je moet zeker niet mee gaan racen als je al op 10 ronden
zit....In de laatste race strijden Dennis en Paul zij aan zij. Dennis kruipt
bij zijn rivaal weg als hij het slachtoffer wordt van een lompe torpedo actie. Dienstdoende Marchall Herman zet de
boosdoener eerst in de gleuf en tegen de tijd dat Dennis er weer in staat komt
het stoom uit zijn oren en is Paul aan de horizon verdwenen! Bovendien is de
tijd om.. even dacht ik dat ik terug naar huis moest gaan lopen zo boos was
Dennis! Gelukkig bezonk het weer snel en
als beloning mocht hij het in de 2e race nog eens proberen!
Race 2: Dennis dus en Eddy, Erroll en Arie. Eddy laat er
geen misverstanden over bestaan. Hij spuit er van door! Erroll- aangemoedigd
door zijn vriendin- en Dennis hebben een
mooi gevecht en zijn nooit ver van elkaar. 27 voor beiden en dat is vooral voor
Dennis op 1 een mooi begin! De 2e
zit het voor Eddy op 4 niet helemaal mee. 26 ronden, net zoveel als de anderen,
wel mooi om te zien. Eddy op 2 laat meteen weer zien hoe snel zo’n Audi kan. Met 28 ronden is
hij 1 ronde uitgelopen op de zich in de race vastbijtende Erroll en nog 1 meer
op Dennis en 2 op Arie. Op baan 1 komt Eddy wat lastiger rond. Het hele veld
zit mooi dicht bij elkaar. Alleen Dennis komt op 2 in de 27 ronden. De andere 3
heren zitten in de 26. Eddy wint met 108,94 ronden en Dennis verbetert zich naar ruim 106 ronden. Daarmee blijft hij
Erroll maar nipt voor.
Race 3: Arie-de andere heren wilden niet- Willem, Randy en
ik gaan het proberen nog beter te doen. Na een redelijke start zit ik al snel
achter Willem op de 2e plaats. Als die netjes opzij gaat ben ik vrij
en op 4 gaat de wagen erg goed. De kleine ongemakken van voor de race zijn weg
en de lange bochten van deze weet ik te maximaliseren: 28 laps. Willem en Randy zitten steeds dicht
bij elkaar-27. Hierna volgt min of meer zo’n zefde race. Ik zit op 2 en weer
een vlekkeloze uitvoering, de auto wil er gewoon niet uit, ondanks sommige
pogingen daartoe van o.a. Willem die denkt met Arie van doen te hebben(?) met 2
ronden extra voorsprong naar de 3e. Eigenlijk gebeurt hier bijzonder
weinig! Iedereen rijdt een bijna perfecte stint en dat levert voor alle 4
rijders 27 ronden op! In de 4e eens kijken of dit vast te houden is.
voor mij op 3 in ieder geval wel.27.90 ronden en daarmee loop ik 1 ronde uit op
de andere heren die weer aan elkaar gewaagd zijn en nu allemaal in de 26 ronden
produceren. Met 109.90 ronden ben ik Eddy voorbij en sta dus bovenaan.
Race 4, de echt snelle mannen. Ik besluit me er buiten te houden, immers foutloos gereden dus weinig kans dat het nog beter gaat. Randy wil wel en treft dus Herman, Fred en Bas. Fred gaat er weer volop gefocust tegenaan en ondervind vooral tegenstand van de opvallend snelle Herman! Bas staat er wat nonchalant tegen de muur geleund bij en geeft er blijk van zo’n Audi eigenlijk maar niets te vinden. Hij heeft het wel aan de stok met Randy en verliezen al 1 ronde op de ander heren. Hierna is het beeld omgekeerd. Randy op 3 gaat als de brandweer. Niemand kan dit bijbenen, 28 ronden. Bas op 2 beperkt de schade nog een beetje maar Fred en Herman op de buitenbanen zitten in de 26 ronden. Met Fred en Herman in de binnenbanen is het weer hersteld. Fred zet in 2 weer 28 ronden neer en Herman volgt op 1 ronde . Randy verliest daar 1 ronde op en Bas op 1 komt niet verder dan 25 ronden.
marchall...altijd lastig! |
De Marchall hulp
laat zo nu en dan flink te wensen over en dat leidt menigmaal tot frustratie
bij de rijders. De basishouding van de Marchall is nu eenmaal niet
onderuitgezakt met de voetjes op de boarding...Ook de inspectie van de onderkant of andere
detaillering behoort niet tot de kerntaken.
mooi die focus bij Fred! |
Anyway Fred is
duidelijk de snelste en ik zie dat hij toch ook in de 109 ronden zit. In
baanstukken zit ik met mijn 90 wel een stukje hoger zodat ik op mijn verjaardag
een mooie overwinning mag bijschrijven! Dus wordt ik die avond voor een 2e
keer gefeliciteerd!
Jan Willem | 109,900 |
Fred | 109,230 |
Eddy | 108,940 |
Herman | 108,270 |
Randy | 107,380 |
Dennis | 106,190 |
Erroll | 106,070 |
Willem | 105,140 |
Paul | 104,800 |
Bas | 104,170 |
Arie | 104,150 |
Wesley | 100,180 |
Pascal | 88,470 |
dit is een coureur naast de baan...geen marchall... |
Leuk verslag, mooie opkomst met 13 rijders !
BeantwoordenVerwijderenHe Roel, het is de laatste maanden volle bak. Nu maar hopen dat dat zo blijft na dit verslag...groeten JW
BeantwoordenVerwijderen