SRA

SRA

vrijdag 11 mei 2018

437 Gr5, clubrace mei gewonnen door Eddy!

onze nieuwe leuningen!



Hoewel vandaag de doden van WOII worden herdacht gaan wij gewoon met onze mini-Beiers, de BMW 320 Gr5 auto’s aan de slag. Daar moet je verder niets achter zoeken.

De meesten zijn er al heel vroeg heb ik zo het idee als ik ruim over 20 uur  binnenkom. Eigenlijk missen we alleen Eddy nog.

Iedereen is aan het inrijden en er wordt nog wat aan de auto’s gerommeld. 1 voor 1 leveren we ze weer in bij Paul. De BRM bandjes erop, € 3 in het bakkie en alle meet- en weegresultaten verdwijnen in het inmiddels toch wel legendarische mapje van Paul. De meeste auto’s verschillen –logisch- weinig van elkaar en alles wordt goedgekeurd. Gelukkkig is Eddy- direct van zijn werk- nog net op tijd gearriveerd.

de laatste binnenkomer mag beginnen!

De kwalificatie levert weinig verrassends op al  blijft Bas de kemphanen Eddy en Fred wel  0,1 sec voor! ” Eindelijk blij met deze auto” aldus Bas. Ook Dennis en Willem zijn opvallend snel, ik ben de enige in de 8.8 en alleen Nanno en Paul lukt het net niet onder de 9 te komen.

De 1e race; Paul, Nanno en..Herman! Dit is beslist een groep die aan elkaar gewaagd is! Herman is de snelste maar...”kijk nou doet hij het weer” steekt wat vaak de kop op. Nanno leert snel op onze baan en  blijft Paul toch 1 ronde voor. Een mooie 26 om mee te beginnen, net als Herman. Die is nu op de toch redelijk snelle baan 2 zijn collega’s veel te snel af, 26 tegen 24..In de 3e stint levert Herman(1) daar weer 1 van in. Het blijft dus spannend. Herman duidelijk op kop en dan ook nog op 3 dat kan niet misgaan en dat gaat het ook niet. Nanno op 1 heeft het lastiger. Hij verdedigd een kleine voorsprong op Paul maar die komt al snel langszij. Het scheelt uiteindelijk maar een kleine halve baan. Beide net onder de 100.

De 2e race; Willem, ikzelf en Dennis, in die volgorde. Dennis is erg snel  en Willem eigenlijk ook wel. Toch kan ik Dennis op baan 3 wel volgen. Op Willem die er wat vaker uitligt pak ik ruim 1 ronde. De tijden vallen me ook niet tegen hoewel de 8.8 al snel afglijden naar tijden rond de 9. Met Willem in 1 gaat het realtief prima. Op 2 kan Dennis  hem zeker niet afschudden en ik kom op 4 niet echt op stoom en lever er 1 in. In stint 3 is het Dennis die op 1 ook prima zaken doet. Ik ondervind op 2 ook dat dit kennelijk niet mijn baan is vanavond. Net als Willem op 3 lever ik 1 ronde in. Tenslotte mag ik op 1 proberen de schade te beperken en Willem van het lijf te houden. Ik start niet al te ver van de streep maar de 26 ronden die ik bij elkaar hark vallen achteraf niet tegen. De tijden lopen op een gegeven moment wel op tot 9.5! Ik weet in ieder geval  Willem achter me te houden en Dennis blijft ook aardig in beeld. Die wint uiteraard wel met een behoorlijke 105.60.

 

 
De 3e en laatste race. Eddy, Fred en Bas. Als je langs de kant staat zie je wel meteen het verschil tussen de gewone rijders er deze heren. Met name Bas is getergd als hij er meteen in de carroussel uitgebeukt wordt. Verbeten knokt hij zich terug. Maar het is toch de rustigste van dit trio die toch weer 28 rondjes bij mag schrijven op baan 2, 1 meer dan de anderen. Nu mag Bas zich op 2 uitleven en zitten de andere 2 in de buitenbanen. Met zijn 27 is hij de anderen 1 vooruit gesneld. Opvallend is dat de -voorheen-snelle auto van Fred moeite heeft met het tempo van de jongere collega’s. In baan 2 komt hij “maar”tot 26. Eddy is in 3 amper sneller en Bas loopt zelfs 1 ronde achterstand op op baan 1. Je ziet hier, net als in de andere races dat de snelheid er langzaam uit begint te raken. Voor de laatste race ligt Eddy op kop  ongeveer 1 ronde voor op Bas en Fred. Maar Bas gaat op 3 als een raket en met zijn 27.44 komt hij nog een heel eind in de buurt. Eddy haalt op 4 toch nog weer bijna 27 ronden en houdt een marge van een halve ronde. Fred valt op 1 zoals je mag verwachten wat terug. Hij is ook door Dennis gepasseerd in de eindstand!


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten