SRA

SRA

vrijdag 21 december 2018

447: Groep C-32 : Willem al de 7e winnaar van 2018!


Groep C  race december , Willem wint en is al onze 7e winnaar in 2018!

 

Glunderend, met een nog net iets meer gekrulde snor dan normaal, stond hij na de race met de Jaguar in de hand na te genieten, de zevende clubrace-winnaar van dit jaar: Willem!
Liefhebbers onder elkaar, maar Willem (R) is de trotse winnaar!

De langlopende successerie Groep C-32  leeft ook bij ons nog steeds. In leven gehouden door een grote hoeveelheid modellen en daar komen er nog steeds meer bij. Allerlei niche markten zoals de IMSA series worden er bij gehaald. Mede door de technische fijn slijperij van Slot it zijn de auto’s telkens net weer wat sneller geworden.
4 Porsches, 3 Jaguars, 2 Toyota's en een Sauber

Het maakt het racen er wel  erg spannend door in ieder geval. Porsche lijkt licht favoriet maar ook de Toyota mag snel genoemd worden. Sauber, Jaguar en Mazda zijn wat minder gewild zo lijkt het.

De keuring is als gebruikelijk een routineklus voor Paul. Mijn kapje is vanwege het lagedrukgebied boven Almere dit keer echt een fractie te licht. En flintertje lood brengt uitkomst. Verder geen issues gehoord.Met de nieuwe BRM banden eronder gaan ze naar het parc fermé.
de eerste die mag kwalificeren is Arie

De kwalificatie is altijd weer een gok. Zijn de snelle mannen uit de FP nu ook zo snel of zorgt het toegenomen griplevel voor onverwachte problemen? Dit laatste lijkt bij de meeste rijders aardig opgelost. Ik denk dat Herman de grootste en ook meest onoplosbare problemen heeft op dit punt. De trotse pole sitter van menig Gr C-32 race van dit jaar, als enige onder de 8.4 duikend komt er nu niet aan te pas. Deze tijden worden trouwens niet gehaald. Fred pakt verrassend de pole op 0.04 gevolgd door mijzelf. Deze tijd weet ik 3x achter elkaar te kopiëren!? 0.01 daarachter zit Eddy en daar weer 0.002 achter zit Bas! Dennis, Paul, Willem en Herman ook zij zitten heel dichtbij! Dat beloofd wat!
let vooral op de nummer 2 op baan 3!

Nanno is er niet en dus zien we in de eerste groep Gerrit, Arie, Herman en Willem. Die laatste 2 spuiten er meteen vandoor en Willem laat zien dat zijn gerichte trainings methodiek zo z’n vruchten afwerpt. Waar de auto van Herman nog wel eens z’n eigen gang gaat is de low-drag-Jag  van Willem het toonbeeld van gehoorzaamheid. Trouwens ook van snelheid. Want startend in baan 1 is het tempo formidabel. Sneller dan de kwalificatie deed vermoeden. Daar gaan anderen zich op stukbijten dat zie je nu al. 28 ronden, ga er maar aan staan! De 2e stint  gaat het al bijna net zo rap voor Willem, nu op baan 3. Hij mag 27 ronden bijschrijven en loopt inmiddels wel ver weg van de rest onder aanvoering van Herman. Gerrit doet ondertussen rustig aan met zijn Jaguar. Als we weer doordraaien zit Willem op 4 waar hij altijd snel is. Ook nu weer helemaal foutloos en weer een plusje van 27. Arie haalt dit ook op baan 3. Herman en Gerrit halen de 25. Tenslotte  mag Willem op 2 en gaat hij kijken of er een 110 ronden resultaat in zit. Het gaat weer serieus snel en met een 28.31 erbij is de 110 ronden grens gehaald! Perfecte race. Arie weet intussen Herman af te troeven. Gerrit is zonder uitschieters op 98.5 ronden uitgekomen en dat is lang niet verkeerd.

Race 2: Willem draait niet in , Arie wil dat wel, en dus hebben we: Bas. Paul, Arie en Dennis. De mannen op de eerste 2 banen gaan er snel vandoor. Dennis is al snel op achterstand en loopt ook op de al warmgedraaide Arie 1 ronde achterstand op. Wat kan de Sauber van Paul op 1? De 28 van de Willem komt geen moment in beeld. Dat lukt op de andere banen trouwens ook niemand. Dennis en Bas zitten daar met  hun 27 nog het dichtst bij. De Jaguars gaan prima vandaag! Dat laat Dennis zien op baan 1! Ook hij scoort een 28 net als Paul op 3, perfect gereden. Het maakt wel uit waar je begint maar toch het zijn er 28! Bas moet het met 1 minder doen op 4. Bij Arie is het beste er af (banden?) en hij zal flink door moeten blazen om de 104 score van race 1 te evenaren. Dat mag op baan 1. Bas naast hem is nu in ieder geval de rapste. Met een hoge 27er komt hij uit op 109.68...dik een halfje minder dan Willem! Paul vergooit het jammer genoeg een beetje op het laatst maar  volgt op minder dan 1 ronde en dat is toch prima. Dennis had zich er vast meer van voorgesteld  en geeft ruim 1 ronde toe op Paul. En Arie is idd. een halfje langzamer  dan in de vorige.

De laatste race. Fred, Eddy, Dennis en ikzelf gaan eens kijken of we die dekselse Willem nog kunnen aftroeven. Er ligt wat meer rubber op de baan maar het zweet en ander vochtmengsel percentage  in de lucht is ook omhooggegaan dus dat heft elkaar op. We spuiten weg op 1 auto na. De plug van Fred zit er niet in. We gaan op nieuw van start. Fred is net als de rest nu wel goed weg. Eddy en ik zijn de snelsten en ook wij komen op 28! In de volgende stint staan Eddy en ik naast elkaar op 1 en 2. Nu zijn het de mannen naast ons die de show stelen. Ze maken de ronde achterstand ongedaan. We zitten allemaal heel dicht bijelkaar! In stint 3 blijft dat zo. Eddy loopt wel iets uit met z’n 28 maar de anderen zijn nooit ver weg. Fred en ik maken om de beurt een foutje waardoor we onderling weinig opschieten maar Eddy wat weg zien lopen. In de afsluitende stint loop ik in op Fred maar kan ik niet genoeg goedmaken op Eddy. Hij is deze hele race meteen bij het begin 1 keer in de muur gekwakt en daardoor weet hij net niet aan Willem’s totaal te komen! Als de stroom eraf gaat rolt mijn auto over de kop waarbij hij bijna op die van Fred klapt. Net een foutje te veel gemaakt. Dennis zit ook binnen een halve ronde waardoor hij toch achter Bas eindigt in de einduitslag.
De Jaguar van Gerrit is een wat gemakkelijker prooi voor de lens dan die schicht op de voorgrond...
 

Het was een memorabele race met veel gevechten en dus close-racing! Gelukkig ging alles wel weer heel sportief. Als enige noot moet ik zeggen dat het marchallen vandaag niet altijd even vlot verliep. Ik denk dat we daar allemaal wel last van hebben gehad dus voor-en nadeel leek me redelijk in evenwicht. Je maakt natuurlijk zelf eerst de fout door eruit te gaan...

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten