SRA

SRA

vrijdag 29 maart 2019

454 Clubrace Alfa's 1e winst voor Eddy in 2019!


Clubrace maart Alfa clubauto’s.
nog steeds even wennen, andersom rijden

Voor de clubrace van maart gingen me weer eens met  de inmiddels zeer bekende dikke  Alfa’s  GTam rijden. Dat is altijd weer leuk. Om de feestvreugde te verhogen hebben we besloten tegen de gebruikelijke richting in te rijden. Met alle 4 auto’s tegelijk natuurlijk.


bakje gemengd Italiaans plastic



Er is geen keuring en geen kwalificatie dus we gaan lekker snel van start. De indeling is door Paul berdacht. We beginnen elke keer opnieuw bij start/ finish waarbij we aan de verkeerde kjant van de streep gaan staan. De resultaten geven na elke stint dus ,met 2 cijfers achter de komma, aan hoe een ieder het gedaan heeft. Er is dus ook elke stint weer opnieuw een start met de 4 auto’s naast elkaar!
Elke startfoto is het zelfde, maar wat zijn ze dik hé!

de eerste groep met wedstrijdleider Paul rechts
 

Groep 1; Kees, Gerrit, Herman en Nanno. Ze spuiten er vandoor  en het lijkt er op dat de heren goed door hebben waar de problemen liggen. Het is close maar Herman lijkt de overhand te hebben. Ook Nanno is goed onderweg  maar op 4 maakt hij net te veel foutjes. Dat is bij Kees ook het geval op 1. De rode Alfa heeft het lastig in de korte bochten. Gerrit is intussen aardig opgerukt en ligt 2e. Hierna  Gerrit op 1 vervolgens  Nanno, Kees en Herman. Kees en Nanno op de binnenbanen gaan er goed van tussen, de buitenbanen volgen. Deze duo’s zijn aan elkaar gewaagd. De rondetijden lopen nu snel terug. Kees pakt 21.65 Nanno zit ook nog net in de 21. De andere heren zitten in de 19. Hierna gaan Herman en Gerrit naar de binnenbanen en dat is merkbaar . Gaan meteen sneller. Kees laat zich het kaas niet van het brood eten en gaat op 4 steeds harder, hij laat de auto mooi doorrollen in de lange bochtencombinaties. Nanno heeft het op 1 minder naar het zin en maar haalt toch net de 19. Tenslotte gaat Herman op 1, vervolgens Kees,  Nanno en Gerrit. Herman ligt iets voor Nanno en Gerrit. Kees lijkt onbereikbaar en heeft baan 2. De snelste man is echter Nanno op 3. Hij doet er alles aan om van die laatste plek af te komen. Er zit zelfs een  21.70 in. Kees heeft net 21 en komt op 83,24 en wint. Gerrit zit op ruim 20.5 en wordt 3e. Herman heeft zijn race om zeep geholpen op 1 door slechts 17.58 bij te mogen  schrijven. De baan wordt wel sneller zo lijkt het.

de 2e groep met Kees voor de 2e keer en rijder Paul rechts.
Groep 2: Ikzelf, Paul, Kees  als indraaier en Arie. Kees maakt handig gebruik van zijn voorkennis! In no time is hij uit het zicht verdwenen! Baan 1 gaat ook lekker maar net als je dat  denkt..pats eruit. En altijd in die korte bochtjes en het gaat meestal 8x goed en dan hoppa! Ik kom niet in mijn ritme op deze manier. Paul lapt me een paar keer en Arie weet ik maar net binnen 1 rondje te houden. Snel naar baan 3! Dat is idd een verschil zeg! De auto ligt een stuk voorspelbaarder en is best snel. Helaas voor mij zit Kees naast me op 4 en die is in topvorm! We gaan gelijk op waarbij ik in het achterhoofd heb dat ik toch eigenlijk weg moet zien te lopen... Helaas lukt dat dus niet en maak ik ook nog eens een fout. Kees is nu “los” Ik ben wel iets ingelopen op Arie en Paul maar echt lekker gaat het nog niet. Dan maar op baan 4, lekker laten rollen is het devies. En het moet gezegd het gaat best lekker. Paul naast me op 3 loopt maar heel langzaam bij me vandaan, geen fouten en weer ruim 22! Kees blijft hier ook weer niet veel op achter en Arie is gewoon 1 ronde sneller dan ik op baan 1! Tenslotte kan ik nog iets proberen te redden op de tegenwoordig wat minder snelle baan 2. Arie gaat er voor op 3 en wint deze stint! Voor Paul op 4 die me zodoende voorblijft. We zitten wel alle 3 in de 22 een teken dat de baan sneller wordt! kees op 1 haalt dat net niet maar met 21.75 erbij haalt hij ruim 6(!) ronden meer uit deze race dan in zijn 1e!


Eddy bereid zich als altijd tot in de puntjes voor!

Groep 3: De snelste mannen, geen doordraaiers, maar gewoon Bas, Dennis, Willem en Eddy. Wat een geweld als je zo langs de baan staat! Bas op 1 is bloed snel maar als wel vaker bij Bas maakt hij te veel foutjes. Willem en vooral Eddy pakken dit cadeautje graag uit en rijden 23 ers! Dennis mag nu op 1, Eddy ,Bas en Willem er naast. Bas gaat weer flink te keer, positief gesproken dan en pakt zijn eerste 23er. De tijden bleven maar omlaag gaan. Eddy op 2 zit ook nog in de  23 maar Willem op zijn baan 4 lijkt met 22.32 wat af te haken. De 21.73 van Dennis lijkt me prima in orde. We kunnen meteen kijken of Eddy dit ook kan op 1. Willem, Dennis en Bas ernaast en hoppa ! Daar gaat baan 4 er vandoor. Ook Bas weet er een 23er uit te persen, al was die van Eddy een halve ronde beter. Er gebeurt verder weinig spectaculairs op de baan. Eddy kopieert de tijd van Dennis in de vorige stint. Tenslotte mogen Bas(2) en Dennis( 4) kijken of ze Eddy (3!) kunnen bijhalen. Eigenlijk weten ze het antwoord al. Onverstoorbaar doet Eddy zijn ding en met weer een dikke 23 er  achter zijn naam kan deze overwinning, zijn eerste dit jaar, hem niet meer ontgaan. De snelste ronde is in de 9.8 en is meen ik voor Eddy. Bas volgt ondanks een matige run op 2 en dan Dennis. Tenminste dat dachten we. Kees uit de vorige race blijkt sneller dan Bas en dus ook dan Dennis te hebben gereden! Dat mag toch wel verassend genoemd worden...

het was meestal close racing!
 



 


 

 




1 opmerking:

  1. Ha, wat leuk, die Alfa's GTAM ! Zijn deze van Fly of van een ander merk, zo ja, welk merk ? Zijn ze nog te krijgen, die kappen ? Lijkt me leuk met een 3D chassis eronder....

    BeantwoordenVerwijderen