Clubrace
maart Alfa clubauto’s.
|
nog steeds even wennen, andersom rijden |
Voor de clubrace van maart gingen me weer eens met de inmiddels
zeer bekende dikke Alfa’s GTam rijden. Dat is altijd weer leuk. Om de
feestvreugde te verhogen hebben we besloten tegen de gebruikelijke richting in
te rijden. Met alle 4 auto’s tegelijk natuurlijk.
|
bakje gemengd Italiaans plastic |
Er
is geen keuring en geen kwalificatie dus we gaan lekker snel van start. De
indeling is door Paul berdacht. We beginnen elke keer opnieuw bij start/ finish
waarbij we aan de verkeerde kjant van de streep gaan staan. De resultaten geven
na elke stint dus ,met 2 cijfers achter de komma, aan hoe een ieder het gedaan
heeft. Er is dus ook elke stint weer opnieuw een start met de 4 auto’s naast elkaar!
|
Elke startfoto is het zelfde, maar wat zijn ze dik hé! |
|
de eerste groep met wedstrijdleider Paul rechts
|
Groep 1; Kees, Gerrit, Herman en Nanno. Ze spuiten er vandoor en het lijkt er op dat de heren goed door
hebben waar de problemen liggen. Het is close maar Herman lijkt de overhand te
hebben. Ook Nanno is goed onderweg maar
op 4 maakt hij net te veel foutjes. Dat is bij Kees ook het geval op 1. De rode
Alfa heeft het lastig in de korte bochten. Gerrit is intussen aardig opgerukt
en ligt 2e. Hierna Gerrit op
1 vervolgens Nanno, Kees en Herman. Kees
en Nanno op de binnenbanen gaan er goed van tussen, de buitenbanen volgen. Deze
duo’s zijn aan elkaar gewaagd. De rondetijden lopen nu snel terug. Kees pakt 21.65
Nanno zit ook nog net in de 21. De andere heren zitten in de 19. Hierna gaan
Herman en Gerrit naar de binnenbanen en dat is merkbaar . Gaan meteen sneller. Kees
laat zich het kaas niet van het brood eten en gaat op 4 steeds harder, hij laat
de auto mooi doorrollen in de lange bochtencombinaties. Nanno heeft het op 1
minder naar het zin en maar haalt toch net de 19. Tenslotte gaat Herman op 1,
vervolgens Kees, Nanno en Gerrit. Herman
ligt iets voor Nanno en Gerrit. Kees lijkt onbereikbaar en heeft baan 2. De
snelste man is echter Nanno op 3. Hij doet er alles aan om van die laatste plek
af te komen. Er zit zelfs een 21.70 in.
Kees heeft net 21 en komt op 83,24 en wint. Gerrit zit op ruim 20.5 en wordt 3e.
Herman heeft zijn race om zeep geholpen op 1 door slechts 17.58 bij te
mogen schrijven. De baan wordt wel
sneller zo lijkt het.
|
de 2e groep met Kees voor de 2e keer en rijder Paul rechts. |
Groep
2: Ikzelf, Paul, Kees als indraaier en
Arie. Kees maakt handig gebruik van zijn voorkennis! In no time is hij uit het
zicht verdwenen! Baan 1 gaat ook lekker maar net als je dat denkt..pats eruit. En altijd in die korte bochtjes
en het gaat meestal 8x goed en dan hoppa! Ik kom niet in mijn ritme op deze
manier. Paul lapt me een paar keer en Arie weet ik maar net binnen 1 rondje te
houden. Snel naar baan 3! Dat is idd een verschil zeg! De auto ligt een stuk
voorspelbaarder en is best snel. Helaas voor mij zit Kees naast me op 4 en die
is in topvorm! We gaan gelijk op waarbij ik in het achterhoofd heb dat ik toch
eigenlijk weg moet zien te lopen... Helaas lukt dat dus niet en maak ik ook nog
eens een fout. Kees is nu “los” Ik ben wel iets ingelopen op Arie en Paul maar
echt lekker gaat het nog niet. Dan maar op baan 4, lekker laten rollen is het
devies. En het moet gezegd het gaat best lekker. Paul naast me op 3 loopt maar
heel langzaam bij me vandaan, geen fouten en weer ruim 22! Kees blijft hier ook
weer niet veel op achter en Arie is gewoon 1 ronde sneller dan ik op baan 1! Tenslotte
kan ik nog iets proberen te redden op de tegenwoordig wat minder snelle baan 2.
Arie gaat er voor op 3 en wint deze stint! Voor Paul op 4 die me zodoende
voorblijft. We zitten wel alle 3 in de 22 een teken dat de baan sneller wordt!
kees op 1 haalt dat net niet maar met 21.75 erbij haalt hij ruim 6(!) ronden
meer uit deze race dan in zijn 1e!
|
Eddy bereid zich als altijd tot in de puntjes voor! |
Groep
3: De snelste mannen, geen doordraaiers, maar gewoon Bas, Dennis, Willem en
Eddy. Wat een geweld als je zo langs de baan staat! Bas op 1 is bloed snel maar
als wel vaker bij Bas maakt hij te veel foutjes. Willem en vooral Eddy pakken
dit cadeautje graag uit en rijden 23 ers! Dennis mag nu op 1, Eddy ,Bas en
Willem er naast. Bas gaat weer flink te keer, positief gesproken dan en pakt
zijn eerste 23er. De tijden bleven maar omlaag gaan. Eddy op 2 zit ook nog in
de 23 maar Willem op zijn baan 4 lijkt
met 22.32 wat af te haken. De 21.73 van Dennis lijkt me prima in orde. We
kunnen meteen kijken of Eddy dit ook kan op 1. Willem, Dennis en Bas ernaast en
hoppa ! Daar gaat baan 4 er vandoor. Ook Bas weet er een 23er uit te persen, al
was die van Eddy een halve ronde beter. Er gebeurt verder weinig spectaculairs
op de baan. Eddy kopieert de tijd van Dennis in de vorige stint. Tenslotte
mogen Bas(2) en Dennis( 4) kijken of ze Eddy (3!) kunnen bijhalen. Eigenlijk
weten ze het antwoord al. Onverstoorbaar doet Eddy zijn ding en met weer een
dikke 23 er achter zijn naam kan deze
overwinning, zijn eerste dit jaar, hem niet meer ontgaan. De snelste ronde is
in de 9.8 en is meen ik voor Eddy. Bas volgt ondanks een matige run op 2 en dan
Dennis. Tenminste dat dachten we. Kees uit de vorige race blijkt sneller dan
Bas en dus ook dan Dennis te hebben gereden! Dat mag toch wel verassend genoemd
worden...
|
het was meestal close racing! |
Ha, wat leuk, die Alfa's GTAM ! Zijn deze van Fly of van een ander merk, zo ja, welk merk ? Zijn ze nog te krijgen, die kappen ? Lijkt me leuk met een 3D chassis eronder....
BeantwoordenVerwijderen