Tijdens onze jaarvergadering lag er een voorstel op tafel
van Kees om wat meer races te rijden
door het jaar heen, liefst elke week! Er
was weinig animo voor dus gingen we weer
over tot de orde van de dag. Maar Kees is nogal vasthoudend en kwam met een
voorstel om met GT auto’s te gaan rijden. Er werd uiteindelijk besloten dit
dan maar tussendoor te doen voor de
liefhebbers. Kees kwam met A4-tjes vol
met gehomologeerde GT wagens aanzetten, met merk type en al. En een regelement.
Zelf heeft hij vele GT’s (veel Ninco’s) geprepareerd.
Het is wellicht niet zo hightech als Slot it of NSR maar de profi afdeling van
Ninco heeft beslist hele interessante vondsten
toegepast in hun auto’s. Zelf vind ik hun velgjes erg mooi. Ze hebben 4 opstaande randjes in het midden i.p.v.
2 zoals NSR dat doet. Je creëert zo meerdere luchtkamertjes! De meeste GT’s zijn trouwens nogal zwaar, er is er 1 bij van 115 g schoon
aan de haak! De bandenkeuze is min of mee vrij, mits natuurlijk geen spons of
siliconen. Onlangs hebben 4 proefpersonen met de auto’s van Kees een oefen race
gereden. Geen Marshalls dus als je er uit lag kostte dat heel veel tijd. maar
het was beslist geinig rijden. We hebben de 4 auto’s wel aan een vaste baan
gekoppeld als bij een clubauto race om het verschil in auto wat te compenseren.
Niettemin waren de verschillen groot!
Bas wint van Dennis met de bekende neuslengte! |
Vanavond wordt er gereden met “eigen ”auto’s die met je mee
verhuizen. De meeste “eigen” auto’s zijn van Kees. Er wordt na het
inrijden gekwalificeerd en daar zie je
behoorlijke verschillen. Met mijn GT1 kom ik simpel onder de 9 en ik besluit
deze auto aan de kant te laten. De meesten zitten zo rond de 9.3 met een enkel
uitschieter naar boven of beneden. ik ga voor de Scaleauto Spijker die wel
lekker soepeltjes draait. Nog even een paar nieuwe slepers eronder en
kwalificeren maar.
Kano van Nano:
Maar eerst gaan we even om tafel zitten om even stil te staan bij het afscheid van Nanno. Er zijn roze koeken en ander cake en koekspul dus onder het mom van een kano van Nano zitten we even rond de tafel. Nanno gaat naar Veendam emigreren en heeft inmiddels ook al werk in Groningen gevonden. Het is dus net wat te ver om op vrijdag even heen en weer te knorren voor een clubavond.
Q: Als verwacht zit het middenveld dicht op elkaar. Bas zet
precies 9.0 op de klokken en daar komt niemand onder. De spijker heeft ,
eenmaal op de baan contact problemen .... Ik kan er niet achter komen wat er
aan scheelt en ik mag het met een Audi
van hofleverancier Kees proberen. Ik zie dikke NSR sloffen en een oranje
Ninco Crusher ( de heilige graal in Ninco-land!) dus ik ga er van uit dat
het best vooruit wil. Dat klopt ook,
betrouwbare wegligging en zonder moeite pak ik de derde startpositie met een
9.1!
4 dikke bakken voor de eerste GT race |
Race 1: Willem, Arie, Kees en Eddy! Zoals de laatste tijd
vaker blijkt zijn de binnenbanen erg glad! 1 en 4 zijn dikwijls sneller! Willem
op 1 gaat prima met zijn dikke Bentley, maar
de Audi van Arie steelt toch de show. Alle 2 zitten ze in de 25, 1 meer dan
Eddy en Kees. Eddy heeft een 115 g zware Aston Martin die nogal luidruchtig
(kost tijd!)is. Arie laat er op baan 1 geen gras over groeien en pakt resoluut
de leiding en komt als enige weer 25 x over start finish! 1 rondje meer dan de
rest. Eddy’s auto moet als ze eenmaal weg zijn op baan 1 even worden nagekeken
de gang is er helemaal uit. Het bleek een kleine assemblage fout te zijn
en na de herstart rijdt de zwaargewicht weer als vanouds. Maar 23
ronden voor Eddy is wat ongewoon voor onze alleskunner. De anderen lopen
minstens 1 rondje uit. Arie is dus de leider en op de snel gebleken baan 4 kan
deze race hem eigenlijk niet meer ontgaan. Dat klopt ook en met een dikke 26
ronden gaat hij mooi over de 100 ronden grens heen. De andere 3 heren maken het
toch nog spannend en hebben er allemaal 96! Achter de komma is het Kees 2e,
voor Eddy en Willem.
dit is de 2e groep |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten