SRA

SRA

woensdag 25 september 2019

462: Revoslot race op 6 oktober bij SRA

Revoslot race

6 oktober 2019

SRA

Meerveldstraat 55 

1359HZ     Almere

van 08.00 - 17.00 uur
 

Er is dus een Revoslot race op 6 oktober en ik wil even vooruitblikken.
Deze klasse is in zijn 2e jaar bezig, maar ik zag toch een behoorlijk deelnemersveld de afgelopen races.
Er zijn 3 type Revoslotcars voor dit kampioenschap, de Porsche GT 2, de Marcos en de Viper.
Allemaal modellen zo van eind vorig eeuw. Maar het zijn wel allemaal lekkere dikke ronde bakken. Revo, uit China, heeft er behoorlijk wat werk van gemaakt.
Het lijken gekrompen 1:24 auto's, maar dan doe ik ze tekort.
Er zit een erg mooi afgewerkt zwart alu chassis onder waar de vooras steunen vast op zitten.
De motormounth, erg groot, gaat van voor de sleper tot achter de achteras! Deze is op 4 verstelbare punten opgehangen aan de bodem. De -verende- sleperschoen beweegt dus apart van de vooras! De motor zelf 20/21K is van het korte type en staat er onder een hoek in. Ik ben hier geen fan van maar hier werkt het prima. Alle losse onderdelen, zoals de assteunen, zijn vrij dik en zitten netjes door de bodem vastgeschroefd. De assen zijn 3 mm dik en hebben kogellagers.
 
 
De wielen zijn anders dan wat je gewend bent, meer als Fleishnmann vroeger of als bij een echte auto. Je hebt dus wel speciale rubbers nodig.
Maar mede door de kloeke maten de fraaie inserts ziet het wiel er heel echt uit. Vergelijk dit eens met de Slot-it DTM auto's...
De kap zit op 4 punten vast op lange wat flexibele kapsteunen die afgedopt zijn met een rubber kapje. De kapschroeven hebben een fijne draad en zijn erg lang. Voordeel is dat je  er maar 2 helemaal hoeft uit te draaien.
De kapjes lijken erg op die van andere merken die we al kennen zoals Fly en ProSlot. Maar het zijn zeker geen kopieen. Zo is de Viper beduidend dikker en langer dan het wat gemankeerde broertje van Fly! De zijraampjes zien er ook fraai uit met o.a. een open doorgeef luikje en een strakke randafwerking.
Op het dashboard is een heuse klokkenwinkel aanwezig ondanks dat het het Lexan lijkt.
De enorme diffuser zag ik ook niet terug bij vroegere pogingen van o.a. Fly.
 
Op de baan maakt de auto aardig wat herrie maar met wat klein stelwerk blijft het binnen de perken. De auto is erg soepel te rijden en doet nooit gekke dingen. Ook zo uit de doos is er weinig op aan te merken. Wel is het raadzaam de banden even door de slijpmachine te trekken. Je ziet rondere in de markt..
Doordat de massa onderin zit is de wegligging erg voorspelbaar en heeft de auto veel grip.
Ik denk dat de profi's onder ons best wel weer wat zullen vinden om er meer uit te persen maar de eerste indruk van dit spul is zonder meer positief!
Ik hoop dat het bij SRA een geslaagde race wordt! Tot 6 oktober
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten