![]() |
wij hebben vooral nummer 86 |
Voor het eerst sinds 19 oktober 2015
gaan we weer eens met de 312Pb tjes van de club rijden. De auto's zijn denk ik ruim 12 jaar oud en de magneet is vervangen door 7,5 gram lood vlak voor de motor, heel simpel dus, maar het werkt! Ze zijn vluchtig nagekeken,
ze liepen meteen weer lekker en besloten is de bandjes, F22 (?) gewoon te laten
zitten. De kapjes zijn vooral in de begin
jaren helemaal afgeragd door vorige
generaties SRA leden..5 nieuwe setjes unbreakable parts is geen overbodige
luxe. De oude eraf halen is bijna overbodig!
![]() ![]() |
ooit als bouwdoos te koop ivm. licentie toestanden met Ferrari! |
De auto’s hebben een achtervleugel en een streep
in de kleur van de betreffende baan en zijn dus baan gebonden. Dat houdt ook
weer in dat de auto’s telkens terug gaan naar startfinish. En om dat weer wat
ingewikkelder te maken rijden we tegen de klok in. Hierdoor start je bij de
finish en zijn de te noteren decimalen de afgelezen hoeveelheid, die je dan weer
van het aantal sectoren (100) aftrekt We doen dit keer geen kwalificatie . Dus:
Geen keuring, geen kwalificatie en geen vergadering vooraf. Wel het afscheid
van Gerrit compleet met zelfgebakken appelvlaai van de Hema. (Iemand moet het
doen..) met -gelukkig niet zelf geklopte- klopklop!
![]() |
dit is het viertal van vanavond |
Met nog wat glibberige vingertjes
werd de eerste groep naar de baan geloodst. De stand in het kampioenschap
bepaald de start volgorde. Paul, Gerrit en Herman bijten het spits af. Vooral
eerstgenoemde is onze tegendraadse kampioen en dus niet te onderschatten. Hij
gaat er snel vandoor en is als gebruikelijk foutloos. En het gaat steeds
sneller de 10 sec grens wordt doorbroken! . Ook beide andere heren maken
relatief weinig fouten! Paul zet de toon met 23.44 op baan 1! Gerrit snoept
plek 2 van Herman af met maar 1 baanstukje verschil. Op baan 3 gaat Paul nog
harder. Ruim 24 rondjes en ook de anderen komen nu iets verder zij het op een
aardige achterstand. Eigenlijk is dit het beeld van deze race. Paul de snelste,
dan Gerrit die langzaam de overhand krijgt op Herman. Paul had er nog meer uit
kunnen halen als hij niet was opgehouden doordat de vorige gebruiker de 3
polige plug niet terug had gedaan. De 94.41 van Paul is een mooie uitdaging
voor de volgende race. Gerrit zit keurig binnen de 5 ronden en Herman op ruim 7.
Race 2:
JW, Kees en Fred. We proberen eerst
in een ritme te komen en aan deze omstandigheden te kennen. Baan 1 is beslist
goed te doen. Ik kan Kees op 2 goed bijbenen en het gaat steeds sneller. Ik zit
al onder de 10 inmiddels. Helaas gaat het de laatste 10 sec . mis en ga ik er
op een listig plekje even af. Kees is me meteen voorbij. Fred heeft gek genoeg
de grootste moeite om lekker rond te
komen! Op baan 3 merk ik dat dit wel een wat andere auto is, maar ook
lekker snel. Ik haal de 24..zelfs 1
baanstukje meer dan Paul in de vorige. Kees op 1 is ook lekker bezig en pakt
ruim 1 ronde op good old Fred. Nu mag Kees op 3 en doet dat met verve! Zijn
ruime 24 is tot nu toe het beste resultaat op baan 3. Hij zet mij bijna op 1 ronde. De
laatste stint mag ik proberen of baan 2 echt niet wil. Ik merk er eigenlijk
weinig van! Kees verliest op baan 4 deze race kan ik achteraf zeggen. Fred zit
net tussen ons in. Ik sta nu 2e overall vlak achter Paul.

Race 3:
Eddy, Willem en Bas. Eddy heeft goed
opgelet en laat zien dat er op 1 wel wat mogelijk is. Maar het is Bas die er op
4 helemaal de sokken in heeft. Willem op 2 lijkt daardoor wat van slag. De top
tijden gaan richting 9.2! Willem heeft het niet zo op deze auto’s (geen Ford)en
ook op 1 blijft hij ver achter op de jonge honden. Maar het is Eddy (3)die met
een absurd snelle 25.35 de leiding pakt. Als Bas op 1 gaat gaat het al snel
mis. De auto gaat niet meer, marbles ?.Willem is er in de vorige stint nogal
eens afgeweest en dat heeft de weerslag op de banden. Bas is nogal pissed en
trekt resoluut de stekker eruit. Op 3 is Willem net zo snel als op 1 en is Eddy
op 4 al aan het consolideren denk ik. Paul en ik waren in deze fase zelfs iets sneller.
De laatste stint mag Eddy de snelle baan 2 nog even proberen dat gaat degelijk
en snel. Hij loopt behoorlijk uit en verdringt als verwacht Paul van de eerste
plaats met bijna 3 ronden voorsprong!
![]() |
zo ziet de auto er origineel uit! |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten