SRA

SRA

dinsdag 15 oktober 2019

464: GR5 clubrace oktober nipt voor Bas!


Group5 race oktober 2019

De vrijdag voor de RevoSlot race kregen we nog te maken met de Group5 Clubrace. Het Revo gebeuren heeft nog niet veel losgemaakt dus alleen Dennis en ik hebben het race technisch gezien druk. Maar dan zou ik Paul, Willem en Kees te kort doen voor hun onmisbare hulp op zondag.

Anyway de Gr 5 dus. De open BMW klasse aangevuld met 2 Ford’s (van wie zouden die zijn?) en een Ferrari.

Qua keuring waren we er zo uit omdat ook hier eigenlijk niets mag. Het bandjes uitzoeken, passen en goed om het velgje leggen kostte nog het meeste tijd.

De kwalificatie: Dit lijkt wel steeds langzamer te gaan. Voor de meeste deelnemers blijkt de 9 sec. grens onneembaar! Dat gold dan met name voor al onze collega’s die zo’n Zuid-Duitse bolide hadden. De Ford’s en de Ferrari lukten dat wel!
 
 

 
 
 

 

 

 



 

 

 

 

We hebben Bert Witkamp als gastrijder en die krijgt een prachtige JPS BMW van de importeur! Bert is een keurige rijder dus dat komt wel goed.


Race1: Fred(!) Bert en Paul beginnen en de winnaar mag indraaien in de volgende groep. Fred spuit er vandoor en is geen partij voor de beide andere BMW’s. Die zitten wel redelijk bij elkaar in de buurten zij n minder steady dan je van beide heren gewend bent. In de volgende stint het zelfde beeld. Maar dan blijkt Bert op baan 1 toch even 2 banen –wel iets geflatteerd- bij Paul te zijn  weggelopen op de merkwaardig gladde baan 2. De 3e stint begint Paul vlak voor het poortje maar Paul-op 1- komt er daarna nog 24 x onderdoor waarmee hij deze stint zelfs wint. Hij pakt weer wat terug op Bert. De laatste stint zien we Fred op baan 2 toch gewoon een hele dikke 25 eruit knijpen! Hij haalt net de 99 niet maar is toch 5 tot ruim 8 ronden weggelopen bij Paul en Bert.




Race 2: Eddy(!) Dennis, Fred nog een keer en Kees, allemaal met de BMW. Het is Fred die op de snelle baan 3 de kop pakt. Op baan 4 gevolgd door de opmerkelijk snelle Kees. Eddy is ook wel snel maar kan het op 1 niet bolwerken. Dennis op 2 gaat  niet als gehoopt. De 2e stint is met 26 ronden  voor Eddy op 3 en de anderen hebben 1 rondje minder. De 3e stint is verrassend genoeg voor Kees op baan 1! Ook 26 ronden. Hij kan dan iets voordeliger zijn gestart maar toch...26 blijft 26! Baan 1 lijkt wel erg goed vandaag want in de afsluitende stint zien we Fred ook een ruime 26 pakken en is daarmee ook al de snelste! Maar Kees heeft ook weer een 26er waarmee hij verrassend winnaar van deze race wordt. Een halfje voor Fred -die 3,5 ronden meer heeft dan in race 1- en daar weer 1 ronde achter zien we Eddy.

 

 



Race 3: Bas, JW, Dennis-als indraaier- en Willem. Het wordt een enerverend gevecht tussen de 3 niet BMW’s . Bas pakt de eerste door ook weer op baan 1 te schitteren, 26 ronden net als Willem en ik. De 2e stint mag ik op 1 en dat loopt niet helemaal lekker. Ik vlieg er een keer af, opkomen rechte stuk vlak voor onze neus, en Bas(!) zet de auto er snel weer in! Dennis vergaat het niet veel beter en Willem heeft helemaal een slecht resultaat op baan 2. De 3e stint gaat voor Willem ook al niet goed. De loeisnelle Ford heeft opeens veel last van onderstuurd en de Marshalls moeten hem nog al eens uit een bocht zien te vissen. Voor de rest loopt het ook minder dan gehoopt want 25 ronden is niet super, zeker gezien de reeks die Kees neerzette. Voor de 4e stint moeten we nog even aan de bak! Bas staat ongeveer gelijk aan Kees en dus gaat het er nu echt om. Maar Bas heeft op 2 niet de moeite die anderen daarmee leken te hebben. Op 4 blijf ik nog een beetje in het spoor maar de Ferrari lijkt steeds meer last van een zwabberende kont te krijgen. Ik heb de grootste moeite om een vlak schema te rijden. Dennis doet het op 1 redelijk waardoor hij ongeveer 3.5 ronden meer aflegt dan in zijn 1e poging. En Willem, zelfs op de snelle baan 3 komt er maar een 24 op de monitor. Hierdoor verliest hij een plek aan Dennis. De eindzege is voor Bas die slechts 2 baanstukken voorsprong heeft op Kees! 3e is Fred en dan kom ik voor Eddy. De andere rijders zitten onder de 100.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten