SRA
dinsdag 27 mei 2014
313 2e Clubrace mei GT40's
Omdat de meeste leden van onze club een GT40 hebben- al dan
niet aangestoken door de fam. Scholten- werd onlnags geopperd hier een race
voor te organiseren. Maar hoe doe je dat, welk regelement, welke auto’s enz.enz. We besloten Slot it en NSR toe te
staan en Randy componeerde een regelement. Waarbij het kapgewicht tussen dat
van een standaard Slot-it kapje (15g) en het CC-32 gewicht van 25g in zit, 20 g
dus. De auto zelf komt op 80 g minimaal. Vorige week reden we een soort
proefrace met wat GT40’s aangevuld met een paar 917’s van NSR. Het was close
,maar de NSR bleek de overhand te hebben , mede door het stabiele weggedrag.
Banden: Dit bleek een heet hangijzer. De maat was snel
gevonden, 20/11. Nu nog het soort. We hebben even getest met de beoogde ideale
band, die fraai glanzende van Sideways. Prima grip zo uit het zakje en de
tijden gingen meteen onder de 8.5 voor zowel Slot-it als NSR. Maar na een
poosje begonnen ze langzaam op te lopen en na 40 rondjes was 9.0 al heel wat! Na
wat overleg besloten we onze voorraad vintage Slot it P3’s maar op te stoken!
Zoals gezegd deden de Slot it en mijn -zwarte schaap- NSR niet veel voor
elkaar onder. Maar hoe doen ze het op de hand-out P3’s? Hoe goed zijn de GT40
specialisten uit Lelystad? Wie gaat stevig inlopen op de afwezige Fred? We gaan
het zien om te beginnen bij de kwalificatie. Paul begint zoals gebruikelijk. De
auto is erg onrustig en dribbelt er behoorlijk op los. Maar Paul gaat toch, na
een schuiver, richting de 9.0. Randy die al een 8.3. klokte komt nu net niet
aan de tijd van Paul! Herman, Erroll en ik ook al niet, alleen de Scholtens
verpulverden die tijd en doken ruim onder de 9. Bas had bij de 2e
doorkomst al een 8.5 op de klokken en vond dat wel genoeg!
De race:
1e heat; Herman, Erroll en Randy nemen het tegen
mij op. Eerstgenoemde gaat in baan 2 behoorlijk tekeer en loopt een ronde uit. Mede
omdat ik wordt gemangeld door de beide Alan Mann Fords van Herman en
Randy..teamorders/ tactiek? Op baan 4 pak ik die weer terug door op alle heren
1 rondje te pakken. Op 2 en 3 houden we elkaar aardig in evenwicht en in baan 1
is mijn auto perfect en maak ik een behoorlijk verschil. Randy maakt dit niet
meer mee en heeft in de 20e ronde de stekker eruit getrokken, nadat
hij een paar keer bij een botsing betrokken is geweest. Jammer. Herman wordt 2e
en Erroll derde.
Er zijn helaas weinig foto's omdat ik vanwege de geringe opkomst daar niet aan toe ben gekomen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten