Senioren-moment !
De oktoberclubrace is er weer 1 met eigen auto’s. Ditmaal de Ford GT40, een
auto waar iedereen wel iets mee lijkt te hebben. Wedstrijdleideris Randy omdat
Paul heeft afgezegd. Technisch is dat nu goed ondervangen doordat er nu een “eigen”
PC is als wedstrijd management. Voorheen ging dit altijd op de PC van Paul. Laatstgenoemde
heeft de hele draden-en PCboel onlangs helemaal gesaneerd samen met Randy.
Wedstrijdleider Randy |
De meeste auto’s zijn wel vaker ingezet, maar omdat in bijna
elke koffer meerdere GT40 blijken te zitten is het toch vaak weer verrassend
welke de voorkeur geniet.
Er blijken 2 Alan Mann auto’s te zijn van zowel Fred als
Randy. Het enige verschil zit hem in het ontbrekende glas van de rechter onderkoplampbij Randy. Willem heeft de bekende gele supercar die in de laatst verreden CC’s
zoveel indruk maakte. Bas kiest voor de wit/zwarte en Arie heeft de donder
blauwe terwijl Erroll tenslotte de enige is die de fraaie Gulf kleuren
vertegenwoordigd. Dit zijn de Slot-it’s. NSR wordt vertegenwoordigd door
Herman met een verse rode MKlV-de wat grotere auto in dit veld- en mijn zwarte MK2.
De tijden die vooraf worden gereden zijn erg snel en nagenoeg iedereen blijkt rond de 8.5 te kunnen halen! Wat is de invloed van het rubber. De hand-out banden zijn van Sideways van het type highgrip! Er zijn in principe 2 maten maar de dikke 11/20 komt onder alle auto’s.
de Sideways rubbertjes |
Keuring: Normaal een formaliteit waarbij een eigen iets afwijkend regelement wordt gehanteerd. Dit is door Randy opgesteld en aan ons allemaal voorgelegd. Er zijn zodoende nog wat kleine aanpassingen op gekomen, mede om NSR en Slot-it zo gelijkwaardig mogelijk te laten deelnemen. Het standaard element is niet vergeten, het zijn kortom geen ingewikkelde tuningprojecten geworden. Verschillende auto’s zijn nagenoeg “zo uit de doos” meteen kanshebber. Dit blijkt Fred waarschijnlijk te zijn ontgaan want heij heeft Randy nog gebeld om eea. na te vragen. Als de meeste auto’s al –goedgekeurd- liggen te wachen komt Fred nog even nakeuren met een 1 mm voelermaat. Onder de verschillende auto’s blijft het gevalletje steken, dus die zijn dan te laag.... Het blijkt dat beide merken dit hebben. De dikte van de sleperschoen+ slepers bepalen in pricipe hoe hoog de auto voor staat. De voorbanden zijn daarin “volgend” omdat de auto immers op 4 wielen moet staan en niet op 2 wielen en de sleper (Arie!) Wat nu: we besluiten toch van start te gaan, mede omdat dit nooit een issue is geweest zowel bij SRA als bij de CC-32.
de TC waarbij Fred de bodemspeling aandachtig bekijkt.... |
en die met een 1mm+ voelermaatje naloopt... |
Kwalificatie: Wat doen de nagelnieuwe glimmende zwarte Sideways rubbers onder deze
auto’s? Aan Fred de eer om af te trappen. Het ziet er prima uit en meteen staan
de gewenste tijden op de monitor hij komt op 8.625. Teamgenoot Randy blijkt
meteen nog sneller te kunnen! 8.416! Mijn zwarte NSR zet ik daar tussenin maar
na 3 rondjes zakken de tijden al
richting 8.8! Dan komt Herman met de nieuwe NSR en die duikt rustig in
de 8.4(46)! Arie worsteld nogal met de auto en zit toch in de 8.8. waarna Bas kan
laten zien hoe het echt moet...na 2/3 rondjes een 8.361! Meteen gaat de stekker
eruit en klaar! Willem is wel eens lekkerder gegaan met de gele en kan mijn
tijd ditmaal net niet halen 8.596. Erroll tenslotte komt wel in de buurt van
Arie maar het is net niet genoeg.
de eerste groep met alleen maar S.I. auto's...het koplampglaasje van de rode auto is zo niet zichtbaar.... |
De 1e heat.
We zijn met 8 rijders dus gaan we voor 2 groepen van 4, dus zonder indraaien. Een wat ongebruikelijke groep met Erroll, Arie, Fred en Willem! Fred gaat er als de brandweer vandoor en kraait het uit van plezier.” Wat gaat hij goed, alleen maar even getaped en ziet!” Na maar liefst 29 ronden, waarvan er heel wat in de 8.3 zitten gaat de stroom eraf. Willem heeft zich wat herpakt maar komt toch ruim te kort, ook qua rondetijden. Dat gaat in hogere mate ook op voor de andere 2. Na de baanwissel het zelfde beeld en een euforische Fred! Dan oppert er iemand “misschien heb je van auto gewisseld!?” Na wat gelach bekijkt Randy zijn auto even maar...dit is die van Fred! Het koplampglaasje! Wat nu?! De laatste 2 races heeft Fred zijn eigen auto. Nu heeft hij het opeens erg aan de stok met Willem! De race is wel meteen een stuk spannender. Ook de beide andere heren zijn qua rondetijden erg aan elkaar gewaagd! Fouten bepalen dus de uitslag. Fred trekt 2 ronden van zijn totaal af en komt op 105.48 en hierdoor wint Willem met 107.48. Arie en Erroll zitten ook boven de 100!
spanning/ ontspanning vooraf |
Heat 2
Bas, Randy, Herman en ik komen in het Slot-it /NSR onderonsje tegenover elkaar te staan. S.I.links, NSR rechts, waarbij Randy nu wel zijn eigen auto heeft, met nieuwe banden. Ik verpruts mijn start en ben op baan 1 de hele tijd aan schade beperking aan het doen. Ondanks dat ik zelfs onder de 8.7 duik zijn de anderen niet onder de indruk. Zeker Bas niet...er staat totaal geen maat op die gast! Hij zet zelfs een 8.2 op de klokken.... In de volgende baan herhaalt zich dit racebeeld. Randy en Herman lopen eigenlijk niet bij me vandaan..op 4 gaat het ook erg goed. Ik maak de hele race geen enkele fout en daardoor sluip ik dichterbij. In de 3e manche pak ik zo Randy en in de laatste, op baan 2, jaag ik op Herman. Qua tijden ontloopt het elkaar eigenlijk niets allen 1 foutje is hem fataal! 14 baanstukken is het verschil! Bas dus alleen boven de 110 ronden met maar liefst 113.47! Herman en ik in de 109 en Randy keurig 4e met een dikke 108.
Randy is nog even aan het kijken met welke auto hij gaat rijden! |
Leuk verslag J.W.
BeantwoordenVerwijderenWat een mooie wisseltruck met die 2 auto's. Je had ook Randy 2 heats met de auto van Fred kunnen laten rijden. Maar ja of dat goed komt?
Groeten Alphons
Ik denk dat overrijden met de eigen auto het eerlijkst was. Maar ik denk dat dit wel een redelijke afspiegeling van de krachten was. Fred mag zijn slechtste resultaat ook nog aftrekken...
BeantwoordenVerwijderen