SRA

SRA

maandag 26 september 2011

Marrum here we are !




Zondag 6uur…terrring..de wekker gaat!Snel alles klaarmaken want Willem en Bas staan over een uurtje klaar in Lelystad, dit keer bij “de Gouden Bogen”.
Even voor 7 u. arriveer ik op de tot vuilnisbelt omgetoverde parkeerplaats van dit fastfood paleis.Vanmiddag is alle opgeruimd aldus Willem als we de belt even later per Volvo verlaten.We vervolgen met z’n drieen de eindeloze snelweg door de met mistflarden afgedekte polder.Af en toe bewoog er een molen , verder is hier niet veel over te melden.Om 8.20 stonden we voor de deur in Marrum. Deze bleek ook tot o.m. een rouwcentrum en een school toegang te bieden. Op de 1e etage bevond zich een verassend ruim slotrace ‘gebeuren”.De friezen van “Racing Unlimited” hebben het hier mooi voor elkaar!


1 sleutelruimte met bar, een nog wat lege winkelruimte, een tussenhalletje die met wat fantasie een loungehoek kan worden genoemd en tenslotte de ruimte waar de baan staat opgesteld.


Het ziet er allemaal verzorgd en nog wat nieuw uit.De baan is een 4 sporen carrera baan met een nogal compacte lay-out.


Hierdoor zitten er relatief veel bochten in en zijn er weinig rustpunten in de vorm van rechte stukken.

eerste ontmoeting

We worden bij binnenkomst welkom geheten en krijgen een kopje koffie.Alle andere teams zijn er dan al! De sfeer zit er al meteen in, we hebben elkaar 14 dagen geleden allemaal al een keer gezien.


De laatste ervaringen worden uitgewisseld , wat ging er goed en wat niet.14 dagen is niet zo lang als je een auto wilt verbeteren.


Onze auto, met de zwaarste kap, kreeg een lexan interieur om iets af te slanken.


Verder bleek er eigenlijk niets te hoeven vervangen cq te repareren omdat de auto met 2 componentenlijm erg “hufter proof’ gemaakt bleek. Hier bedoel ik trouwens geen van onze tegenstrevers mee!

banden banden banden en kwalificatie






Anders dan gebruikelijk wordt in deze klasse de bandenkeuze bepaald op de wedstrijddag zelf.We hadden gegokt op foam zoals bij Fastlane. Het werd tot veler verassing ..P6 van Slot-it! Snel wat van die rubbertjes gescoord en testen,baankennis opdoen!


De auto ,op foam lekker liggend, was een dweil op de P-zesjes.Gelukkig waren we niet de enige. Bas had met zijn classics wel veel grip en reed sneller dan menig DP-32 auto! Snel gekeken waar Bas de accenten had liggen..De Riley kreeg wat extra lood achterin en dat bleek meteen prima te functioneren. Verschil met foam was er eigenlijk niet.De gekozen tandwiel verhouding bleek ook in orde. De auto was m.i. sterk in de tussensprintjes en lekker snel op de rechte stukken.Ook verhielden onze tijden zich prima met die van de anderen.De tijden lagen in ieder geval dicht bij elkaar.


Kwalificatie:


Na de keuring, die wederom een formaliteit leek, werd er gekwalificeerd.3 min. per team maar lefst warin ook gesleuteld mocht worden.


Voor SRA is dat zoals gebruikelijk Bas.Hij is toch best een fenomeen aan het worden.


Roland van Racing Unlimited was de snelste. Hij ging als enige onder de 9 sec.barriere heen!


Bas een fraaie 2e met 9.2, dus nog voor de snelle mannen uit Everdingen! De anderen zaten weer bovenop elkaar.


We kozen ervoor om in baan 2 te starten, met Bas.


Er deden weer de zelfde 5 teams mee als bij de vorige race.Er moest dus telkens 1 team indraaien.Op iedere baan werd 15 min.gereden en er kwamen totaal 3 heats.

heat 1

foto: het is niet alles goud wat er blinkt!


Bas begon voor ons en deed dat voortvarend op de bekende Bas-stijl.Hij legde Roland van R.U. het vuur behoorlijk aan de schenen. 89.75 r. We lagen aan de leiding!Hierna mochten we even toekijken waarna ik de Brumos bak mocht rondsleuren.In baan 1 ging dat in het begin nog wat onwennig maar dat werd al snel beter 81.63.De kop werd behouden, mede ook omdat de teamgenoten van Roland niet helemaal van zijn caliber bleken..Willem redde het net niet maar mede door zijn betrouwbare en toch snelle rijden bleef de schade beperkt.,84.67.Exact de zelfde afstand werden door in de door Bas en mijzelf gedeelde baan 4 afgelegd! Maar wat nog mooier was…Racing Unlimited was geklopt met ruim 1 rondje!

De snelle mannen uit Everdingen hadden –weer- malheur met hun kroonwiel.De vervanging van dit onderdeel koste ongeveer 30 ronden!

Heat 2

Dezelfde volgorde werd aangehouden onder het motto”never change a winning horse”.

Hoewel Bas nagenoeg even snel was als in de 1e (89.06) moest hij R.U. en F.L. voorlaten.


In baan 1 reed ik 4.5 ronden sneller dan in de 1e(86.15) Hiermee behield ik plaats 3, ondanks een uitgetrild schroefje.


Willem had ook bijgeleerd en knalde er 87.57 ronden uit.En net als , het wordt eentonig, de 1e kopieerden Bas en ik dit getal bijna! 87.67.Over constant gesproken.We hadden nu de 2e plaats op 5 ronden van Fastlane.


Ons totaal was echter goed voor een eerste plaats!

laatste heat...




Na de pauze gingen we weer net zo aan de slag als daarvoor.


De auto wilde zelfs in de handen van Bas niet sneller dan 9.4 waar dat in de 1e nog 9.196 was!


Door strak en geconcentreerd door te blijven beuken haalde hij toch ruim 90 ronden!


Mijn stint begon rommelig. De auto viel bij het tapen op de grond -1x stuiteren mag- Daarna voelde hij niet echt lekker aan.Er waren ook wat contactproblemen en er werd een stuk achterspatbord verloren.


Gelukkig werd dit door Bas goed verholpen maar het kostte me tijd weer in het ritme te komen.De tijden bleven ,net als bij Bas iets achter op die uit de vorige heats.


De andere teams waren in deze heat behoorlijk solidair want niemand was echt veel sneller adn ik.Het kostte uiteindelijk 3 ronden, 83.06.Bij Willem gingen de tijden ook iets omhoog en hij wist er 84.07 ronden uit te persen.De voorsprong was echter groot genoeg om op de 1e plaats te blijven.Ik startte het laatste kwartier.Hoewel de baan beslist gladder werd bleef ik redelijke tijden rijden.Ik begon misschien iets te voorzichtig maar herstelde me daarna redelijk.Bas nam halverwege weer over en na de 2e doorkomst was er weer het geluid van brekend huisraad…dit geeft aan dat er weer een ronde record aan gruzelementen ging.Het zou niet bij deze eene keer blijven.De 86.02 ronden bleken ruimschoots genoeg om Fast Lane voor te blijven!

zondag 25 september 2011

And the winner is....


Prijsuitreiking:
De uitslagen werden snel verwerkt door Roland en zo stonden
de winnaars al snel met de bijbehorende trofeeën te glimmen .

Racing Unlimited werd 3e,Fast Lane 2een SRA dus winnaar!

Als het alleen door de snelste rijders van de teams zou
worden uitgevochten zag het lijstje er ongetwijfeld anders uit,maar het is een
teamsport en dus heeft SRA in de breedte het sterkste team en de meest
betrouwbare auto.

Voor SRA is dit toch wel een memorabel moment. Als team
overkomt ons dit niet zo vaak!

We willen Racing Unlimited bedanken voor deze leuke dag en
we komen graag nog eens terug.

Anderhalf uur later bij ”de Gouden Bogen” in Leystad wordt
ik gedropt door de nog steeds glunderdende Bas en Willem en dan mag ik nog een
half uurtje door, waar ik ruim 12 u. na vertrek weer voor de deur parkeer.


zondag 18 september 2011

Naarden de foto's

donderdag 15 september 2011

Zaterdag a.s.grote Porsche Collectors day en ander auto-moois in Naarden!



Hoort zegt het voort!

17 september aanstaande vindt de International Porsche Collectors Day voor de tweede maal in de historie plaats in Nederland. De Grote Kerk in Naarden Vesting biedt een stijlvol decor voor de unieke beurs met Porsche-memorabilia als schaalmodellen, brochures, posters en bijzondere boekwerken. De ‘Collectors Day’ valt samen met de 3e Petit Grand Prix van Naarden Vesting (in de volksmond ook wel bekend als de Petit Mille Miglia). Porsche is hoofdsponsor van dit evenement.
De International Porsche Collectors Day is een niet te missen evenement voor Porsche-liefhebbers. Hier is alles wat met Porsche te maken heeft te zien en (veelal) ook te koop. Er staan bijvoorbeeld duizenden schaalmodellen, exclusieve en historische brochures, posters en kunstwerken en zelfs antiquarische boeken. In 2007 werd de prestigieuze verzamelaarsdag voor het in Nederland georganiseerd. Pon Porsche Import voegde hier nog een tal van Porsche activiteiten aan toe, waardoor het een dag voor alle Porsche fans werd. Het gratis toegankelijke evenement trok duizenden bezoekers en de parkeerterreinen vormden daarbij een Porsche-museum op zich.
Petit Grand Prix de Naarden VestingDe International Collectors Day vindt plaats op zaterdag 17 september aanstaande in de Grote Kerk van Naarden Vesting. Tegelijkertijd wordt dan de Petit Grand Prix van Naarden Vesting georganiseerd. Porsche is hoofdsponsor van dit bijzondere evenement waarbij ongeveer 100 historische racewagens (waaronder uiteraard een groot aantal Porsche’s) en diverse bekende coureurs aan de start komen. De Petit Grand Prix van Naarden Vesting geldt inmiddels als één van de belangrijkste historische auto-evenementen van Nederland, waarbij de prachtige historische racewagens voor alle toeschouwers van dichtbij te bewonderen zijn. Ook het fameuze Concours d’ Élégance, dat georganiseerd wordt onder auspiciën van de KNAC, is een publiekstrekker op zich.
De International Porsche Collectors Day is op 17 september aanstaande gratis toegankelijk tussen 10.00 en 17.00 uur. De demonstraties van de 3e Petit Grand Prix van Naarden Vestiging starten om 14.00 uur. Ook hier is de toegang gratis.

Aldus de officieele berichtgeving die ik maar even heb geleend voor de goede zaak!

zondag 11 september 2011

DP-32 race bij Fastlane



Na de zomerstop stonden 5 teams te trappelen om weer te gaan racen.
Met de DP32 bolides van Sideways verzamelden we ons bij de nog steeds indrukwekkende race-zolder van Fastlane in Everdingen,Er bleken uiteindelijk 5 teams aan de start te staan,Het team uit Kampen was er helaas niet bij.Delta Slot, Fastlane ,Racing unlimited,’t Kasje en SRA waren er wel.Na enig geharrewar met de Tom -Tom-Truus kwamen wij van SRA iets later dan gepland aan.Ik had Bas en Willem een half uurtje daarvoor opgepikt bij de Wittebergen.
Na een hartelijk welkom,met oude bekenden zoals Jan,Robert,Henk, Ed, en Frank emz. enz.. krijgen we koffie en een plakje cake .Hierna werd het hoog tijd om de baan te verkennen.
Bas/Willem kenden de baan nog niet en keken hun ogen uit.
De baan kent wat listige gedeeltes maar al snel gingen we aardig in de stroom mee!

Foam!



Verassing!
We gaan op foamrijden! Snel de Scaleauto wielen ingekocht en op de auto gezet.Dit ging nog niet heel gemakkelijk.De wielen moesten iets geruimd worden en uiteindelijkheb ik ook een langere as gepakt.Er bleef natuurlijk weinig tijd over om te trainen.Het strakke schema werd iets opgerekt maar sneller dan gedacht was het zover…inleveren ter keuring!
De auto was meteen behoorlijk goed ook volgens de teamleden.Zelf vond ik hem er voor snel uitschieten bij het uit-accelereren van bochten.Ik heb de auto nog even wat lood voorin gegeven en het probleem was nagenoeg opgelost.Bij de andere teams gingen ook diverse dingen minder goed als gewenst
Kwalificatie:
Direct na de keuring, die weinig voorstelde - omdat iedereen zich netjes leek te hebben gehouden aan het regelement - begon de kwalificatie.
Bas mocht voor ons aantreden en dat leverde een 3e tijd op!Dat zag er, ondanks dat het
erg dicht bij elkaar lag prima uit.Fastlane was de enige die echt veel sneller was dan de rest.

We hadden ons heel snel aan weten te passen en dat zonder de zateravond training!
1e race:
Na 1 minuut stilte vanwege 9-11,slechts verstoord door voetbal gewouwel van de TV,begon de race.
We starten in baan 1 met Bas.Zoals verwacht reed Fastlane snel bij ons vandaan maar Bas reed prima rond en verloor niet eens zo heel veel.
Een mooie 2e plek …vasthouden !Dat lukte mij en Willem in de volgende runs, die trouwens 20 min duurden. In dezelfde volgorde werd de rest van de race afgewerkt na een korte pauze en de 2e plaats werd mooi vastgehouden,vooral door consistent rijden en weinig fouten te maken.We hadden 9 ronden voorsprong op no 3 Delta Slot.



Race 2


Na de pauze ging race 2 van start.

Bas weer in baan 1 .Het leek minder gesmeerd te gaan dan in de 1e race..minder power? De tijden
bleven ook achter bij die uit de 1e.Gelukkig herstelde hij zich knap en bleek de schade zeer gering.
Weer 45 ronden.Hierna ging Willem gevolgd door mezelf.Het was nog spannender dan in de 1e race.We reden afwisselend op een 2e of 3e plek rond.Delta Slot was onze grootste plaaggeest.Als Bas weer aantreed in baan 6 begint hij redelijk maar met name Jan de Gier krijgt wel schik in zijn manier van rijden.Door Bas wat op te jutten gaat de rondetijd omlaag van 13,1 naar 13.0 enopeens applaus..de 13 seconden grens is doorbroken!
Er werden gek genoeg meer fouten gemaakt dan in de 1erace. De Riley’s vlogen de Marchalls soms letterlijk om de oren!Hierdoor was het wedstrijdbeeld vaak best rommelig.Dat ging zo door tot de laatste run.
Ik mocht op de lastige baan 2 en dat ging voor geen meter! De 6 ronden voorsprong op de als 3e rondrijdende Delta boys verdween langzaam maar zeker.Met nog 30 sec. te gaan was Frank, de dienstdoende Delt-Slotter me voorbij!Lang kon hij daar niet van genieten helaas.Wat er precies gebeurde weet ik niet ,maar er was bij het opkomen van het rechte stuk waar de rijders aan staan, een massa-crash waarbij 3 auto’s betrokken waren.
Frank’s auto was het grootste slachtoffer.We eindigden in de zelfde ronde, met SRA dus met iets meer baanstukken.

Ondanks dat we het iets minder vonden gaan dan de de 1e race(495 ronden) reden we de 2e ruim 1 ronde meer.. en dat in 2 uur rijden!
De resultaten van beide races worden bij elkaar opgeteld en dus zijn we 2e met 9 ronden voorsprong op no3. Dit was voor ons het best mogelijke resultaat vandaag.Onze auto was namelijk niet de op 1 na snelste auto op de baan! Maar het constante en toch snelle rijden waarbij we ook nog vrij weinig fouten maakten,leidden tot dit resultaat.Daarnaast was de auto heel betrouwbaar ,zowel qua rijden als qua problemen.

prijsuitreiking


De prijsuitreiking:

We waren best verrast dat we het concous d’elegance prijs in ontvangst mochten nemen.
Onze Brumos Bob Snodgrass Memorial Riley Porsche was n.l. de enige special body.
Ik heb hier al eerder over geschreven op dit blog.
Maar dit aandenken komt op een mooi plekje op de club te staan.
De raceprijzen, de real stuff,kwam daarna.We waren daar niet minder trots op, 2e!
Onze felicitaties gaan hierbij uit naar de winnaar de snelle mannen van Fastlane!
Bedankt voor de gastvrije en gezellige racedag die weer om is gevlogen.
Op naar de volgende race in Marrum, over 14 dagen. Hier liggen de verhoudingen ongetwijfeld weer heel anders.Uiteraard zijn de Friezen daar favoriet maar als Fastlane deze vorm mee kunnen nemen geef ik ze ook een grote kans.
Na wat oponthoud onderweg doemen “the white mountains” op waar we weer afscheid van elkaar nemen.