SRA

SRA

donderdag 24 mei 2012

5e Clubrace 2012 voor Bas!

De derde vrijdag van mei en dus heeft Paul ons weer opgetrommeld voor de clubrace in ons inmiddels wel heel fraai geworden SRA onderkomen. Het beoogde schilderwerk is gedaan en ook zijn de oude dikke monitoren vervangen door moderne platte exemplaren.
De Alfa 2000GTAm's worden weer eens uit de la gehaald.Het is het lekkere dikke Proslot kapje ooit door Fred op een Racer Ferrari chassis gezet.Sommige kapjes zijn standaard anderen hebben en fantasie livery.Vandaag zijn de fraaie standaard kapjes tevoorschijn gekomen.
Paul heeft ze even nagelopen zodat ze er weer picobelleo bijstaan. De clubavonden zijn tegenwoordig goed bezocht en dat beloofd een flinke opkomst. Dat klopte dan ook 12 man en we hebben zelfs weer een debutant,Rene dit maal. De rijders die niet echt gewend zijn aan de auto's, pak weg alle nieuwkomers,mogen even voortrainen en daarna is direct de kwalificatie. Dan blijkt al snel dat er flinke stappen zijn gezet want nagenoeg iedereen zit onder de 10 sec! Fred staat op pole maar Bas Erroll en Willem zitten daar vlak bij. Ik zit daardoor zelfs in de 2e groep. Arie,Rob,Roger en Paul bijten het spits af. Rob gaat alsof de hij al jaren met dit soort auto's rijd en komt al meteen op voorsprong. Dit blijkt hij ook op de moeilijk geachete banen vol te kunnen houden en uit te bouwen!Hij is met zijn 98 ronden bijna 2 ronden uitgelopen op Paul die op zijn beurt 1.5 ronden uitliep op Roger.Arie ,stevast de oordopjes in,kan dit geweld allemaal niet bijbenen. Daarna komen de lieden die wat sneller geacht worden. Rene!Herman, DirkJan, en ik .Ik heb het de hele race aan de stok met DJ.Hij weet me in 4 nipt voor te blijven als ik in 3 zit.Op de snellere banen loop ik wel weg en zeker op 1 ,waar ik zelfs een 9.1 scoor,loopt de voorsprong op.Op 4 hoef ik alleen maar te consolideren. Maar op 4 haal ik nooit de gewenste tijden en er komen ook wat onverwachte uitstapjes bij waardoor de voorsprong van bijna 2 ronden snel verdampte.We zitten net over de 100 rondjes.Herman gaat wat minder en komt op ruim 95 maar net iets voor Roger.Rene kan zijn goede kwalificatie niet omzetten in een klinkend resultaat.De Alfa is in zijn handen toch te weerbarstig.Met wat oefenen gaat hij zeker opklimmen de volgende races.
Hierna komen de allersnelsten.Willem,Erroll en Bas met hun 9.4-tjes en de net van vakantie teruggekeerde Fred met een 9.294 op pole! Je ziet vooral bij Willem dat hij door zijn, ik zou bijna zeggen "internationale" ervaring op een steeds hoger plan komt te acteren. Fred en Bas en Willem en Erroll gaan als duo's over de baan .Stukje bij beetje loopt Bas wat bij Fred vandaan.Het wordt uiteindelijk ruim 1 rondje
.Bas laat iedereen achter zich! Willem blijft toch redelijk in de buurt op 2,5 ronden van Fred.Erroll blijft daar ruim op achter maar heeft nog altijd ruim 1 rondje meer dan Dj en ik. Het was al met al een leuke race waarbij de verschillen steeds kleiner lijken te worden. Ook bij de eerste groep zie je opvallend weinig rijdersfouten en dat is ook wel eens anders geweest,zeker bij deze toch wat onvoorspelbare auto's. In de totaalstand bij de rijders staat Fred op 1 en is Bas tot op 2 ronden genaderd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten