toch nog even een shot van een lege baan |
Al snel kan er gekeurd worden en dan krijg je ook je bandjes van Frank. Sommigen hebben nieuwe, bij de ander zijn ze al eens gebruikt. Deze bandjes blijven er trouwens erg mooi uitzien. Bij de keuring zijn er geen illegale zaken aan het licht gekomen.
de keuring en bandenuitgave |
niet helemaal origineel, wel fraai! |
De race indeling wordt door de organisatie gemaakt. Er wordt dus niet gekwalificeerd. Dit zou te veel tijd gaan kosten met 27 deelnemers!
de eerste groep SRA-ers is al op de baan |
de parc-fermé |
Bij de eertste
groepen zijn al meteen heel snelle mannen. Met name Sander
Fokkema is niet te houden. Ditmaal is hij in een direct gevecht duidelijk
sneller dan z’n broertje, bijna 56 ronden! Willem is nog niet helemaal warm gedraaid en
voor Erroll is het duidelijk wennen. Hierna zien we Randy, Marten, Leo het
tegen de fraaie witte NSR Martini Ford van Teun opnemen. Randy en Leo zijn erg
aan elkaar gewaagd en uiteindelijk trekt Randy aan het langste eind. Beiden
ruim in de 54. Bij de andere heren is het verschil nog kleiner!
deze omdat hij zo mooi is |
Hierna-3-1 mag Frank
G.het opnemen tegen Hessel, John Jense en mijzelf. Hessel is voor ons niet bij
te benen en ook JbG. verdwijnt uit het
oog. Op de buitenbanen wil het bij mij niet lopen. Te traag en veel te veel
fouten. Op de binnenste 2 gaat het iets minder slecht en ik ben blij als ik nog
op weet te halen richting de 50 ronden. Alleen de hoge Alfa van Frank , met
zijn simpele Parma regelaar rondgejaagd,
is nog verder achterop.
de derde race..
Arie doet goed werk!langs de baan: "dertien zevenentwintig"/ wedstrijd leiding wat? dertien.....schrijf op 13.47...kortom er zit soms wat ruis op de lijn.. |
4-1 Herman met de andere Matra tegen oa. Frank I. ditmaal
met een Corvette van voor 1960 en Hein en Harry. Ondanks het verschil in auto
blijkt op de streep de marge maar erg klein tussen 1 en 2. Ze zitten nog vlak
bij mij in de buurt. De Fly Porsche en de Fleischmann Lotus zitten daar achter
zoals je mag verwachten.
deze staat er ook lekker op
5-1 Hierna 2 Lotussen, van Fokko en Erik tegen Eddy en local matador Donald die zoals gebruikelijk weer een zeer originele auto op de baan brengt. Ditmaal lijkt er een Ferrari 512 van Sloter onder de camouflage verf te zitten. Op de baan komt hij prima uit de verf! Wat Eddy ook probeert..de Ferrari rijdt als een duivel en is niet te kloppen! 56.82 om 55.77. Dat zijn mooie waarden waamee bijde heren de top 3 binnendringen. Fokko toch mooi in de 50 (Touring klasse) en de standaard Lotus van Erik op 42.
|
Bas naast de alleenheerser van vandaag |
6-1 Bas, Dennis, Arjen en Damian zien er ook snel uit. Met
name de Chapparal gaat als de brandweer. De anglewinder opstelling werkt hier
perfect en ik zou niet weten wie dit nog kan verslaan. Bas doet wat hij kan,
maar de korte en toch wat hoog op de poten staande Cheetha loopt toch eerder
tegen zijn natuurkundige beperkingen aan. Toch iets sneller dan de snelste 2
hiervoor een fraaie 56.21 om 59.62 voor Arjen! Damian wint net van Dennis maar
die voert wel de Matra-club aan met ruim
een halve ronde voorsprong op moi.
7-1 Als laatsten komen dan nog Arie, Alphons en de oranje McLaren van Alef de baan
op. Voor deze laatste is in de 10e ronde de race over. Alphons wint
mede omdat Arie toch ritme te kort komt. Maar na een stroef begin herpakt hij
zich toch en kruipt ruim 2 ronden bij onze andere nieuwkomer Erroll vandaan.
Donald scherp in de gaten gehouden door Jonny B. |
Na een korte pauze pikken we de draad weer op. De volgorde
van de eerste race bepaald de opstelling. Er is nog niets verloren aangezien “ the
best of 2” hier de uitslag bepaald. Met Bas op 3, Eddy op 5 en Randy op 6 laat
SRA zien dat de “jonkies” het hier het beste doen. Met een middenveld van 15
rijders die tussen de 44 en 54 ronden zitten belooft dit een paar spannde races
op te leveren.
Frank heeft zich weer tussen de sportscars gewrongen |
altijd weer mooi ...die koppies! |
Race 2-2 is er 1 met onze Arie en Erroll die tegen Harry en
Frank G. op moeten boksen.Erroll pakt brutaal de leiding en heeft de anderen
vlak achter zich. Dan komt Harry met de
Fly Porsche die zijn baankennis uitbuit.Mooi regelmatige uitsllagen rijdend
trekt hij de race naar zich toe. Erroll weet het SRA onderonsje nog net in zijn
voordeel te beslechten.
Bas, Herman maar ook Frank Irving zijn er natuurlijk ook weer bij! |
Race 3-2 bevat al weer 2 SRA mannen. Geflankeerd door Herman neem ik het op tegen de V8’S Marten en
Frank I. Herman is de snellere V12 en pakt op 2 wat voorsprong. Gelukkig is 4 bij
mij nu heel wat beter dan in race 1. Marten is nu op 2 de beste, gevolgd door
Herman. Ik zit nu op 1 ronde. Gelukkig heb ik de buitenbanen nu gehad. Ik stap
over op de DS regelaar en ga proberen deze race binnen te hengelen. Dat lukt
prima, hoewl ik 12.5 als snelste ronde rijdt pak ik 1,5 ronde op Herman die af en toe een
9.2 op de klokken brengt.
Race 4-2 is SRA man
Willem alleen tegen Fokko, Dennis en Teun. Willem is op 2 loeisnel en zit tegen
de 14 ronden aan, bijna 1 ronde meer dan Dennis. Ook op 3 gaat het prima maar
de oude Fleischmann van Fokko is hem de baas! Willem laat wel wat liggen op 4
en de anderen maken behoorlijk wat goed. Teun en Dennis zijn in de binnenbanen
ook snel en lopen weer in. Willem weet de kop niet vast te houden en finished
achter Dennis die ook nu de Matra cup definitief binnen haalt. Fokko zit er ook
niet ver vandaan. Ik blijk zelf 4 baanstukjes meer te hebben dan Willem.
Alsjeblieft Alphons, je nieuwe profielfoto! |
Erroll gooit hem het rechte stuk op... |
Race 5-2 met Ronnie, Damian, John en Alphons zit op papier
ook dicht bij elkaar. En dat is het op de baan ook. Alphons buit het thuisvoordeel uit en zit in
de 14 ronden. Op 3 herhaalt hij dit en Ronnie zit hem op de hielen. John en Damian zitten vlak bij elkaar. Alphons
heeft een tijdjke niet op 4 geoefend want daar gaat de voorsprong! Damian en
Ronnie komen goed terug! Damian trek dit in de laatste stint door en weet
Alphons te kloppen! John en Ronnie zijn daar niet heel ver vandaan.
Fraaie Martini Ford |
Randy's Porsche 917Race 6-2 Eddy en Randy, de neefjes van SRA tegen Hessel en Leo. De AvantSlot Alpine is een beetje een buitenbeentje in dit veld. Maar naast de looks doet hij het op de baan ook uitstekend.
De familieeer wordt op de baan
uitgevochten. Het resultaat is dat de heren naast elkaar staan bij het vallen
v.d. vlag. Het hele veld zit in de 13. Eddy laat op 2 zien hoe fenomenaal snel
hij kan. Er komt zelfs een 11.3 op de klokken! Met 15.34 ronden heeft hij de
snelste stint v.d. dag gereden! De anderen zitten weer in de 13. Eddy laat het
op 3 wat afweten. 2x verliest hij de auto achterin in het viaducten gedeelte.
Marchallen is daar een crime en het recuperen v.d. wagen kost hem veel
tijd! Randy verliest op 1 nu veel tijd
en de aansluiting. Eddy is op 4 ook vrij modaal bezig maar weet genoeg over te
houden op de Alfa van Hessel. 55.49 is nog steeds heel mooi.
|
De start...vals of niet!? |
Race 7-2 Arjen, Donald, Bas en Sander moeten in staat worden geacht een snelle race
te rijden. Arjen gaat weer fantasties over de baan. Deze auto is met afstand de
beste. Donald’s monster volgt netjes en weet Bas en Sander achter zich
te houden. Met 3x 15 ronden op rij staat de winnaar wel vast, Arjen met ruim 60
ronden! Donald weet de sterk opkomende Sander achter zich te houden en Bas stelt iets teleur en weet net als een
groot deel van de rijders het resultaat van race 1 niet te evenaren.
de Chapparal van Arjen van de Heide, Rookie, maar niet te volgen vandaag! |
Frank Irving krijgt vrij vertaald een ouvre prijs voor zijn originele bijdragen aan de CC32 van dit jaar! |
Het was al met al een spannende racedag. Frank heeft ter afsluiting van het racejaar 2015 zelfs wat extra prijzen meegebracht. Naast de gebruikelijke ereprijzen in de diverse categorieen en de Concours 'd elegance (voor Bas!)zijn er ook jaarprijzen. Frank I. wordt beloond voor zijn originele auto's waarmee hij ons het hele jaar verrast.
Is dit de laatste keer dat we de stand zo verwerkt zien worden? |
We horen dat dit
wellicht de laatste keer is dat hier geraced is. Zoals bij veel clubs loopt het
ledental terug en kunnen de vaste lasten niet meer worden opgebracht. Het zou
jammer zijn want ondanks wat schoonheids foutjes is het er altijd leuk racen!
Frank en de mensen vanm de Bunker bedankt voor de leuke racedag en ik reken er op de
Bunkeraars nog wel eens ergens anders tegen te zullen komen.
de uitslag, met dank aan Eddy! |
Dank je wel J.W. wat een profiel he :-)
BeantwoordenVerwijderenJa Alphons, het is als van een Griekse god, tenminste dat denk ik. Ik ben daar natuurlijk niet bij geweest! Succes ermee!
Verwijderen