SRA

SRA

maandag 23 november 2015

369: Rookie wint CC-32 in de Bunker ; het hele verhaal!



probeer hem maar eens te pakken...

 

Zondagmorgen vroeg, het begint te wennen. Als Randy, Eddy en ik Arie opgehaald hebben duiken we de donkere polder in richting Drachten. We zien de zon opkomen in Friesland. Arie heeft zich intussen door een enorme berg bammetjes heengewerkt. Ik dacht eigenlijk dat hij een box met auto’s mee had, maar eenmaal onderweg ging de deksel eraf en hij bleek helemaal afgevuld met brood! Als reserve heeft hij ook nog een paar krentenbollen apart gelegd. Ik heb wel een idee hoe het kleine Arie op schoolreisjes verging!

 

als de zon opkomt zitten wij al in Friesland!

Gelukkig ken ik de situatie bij “de Bunker “ en  weet de heren naar de ondergrondse gewelven te leiden. Daar is het al erg druk. De bekende “Bunker” geluiden komen ook weer binnen. Wat is het eigenlijk telkens als iemand zijn ronde record verbreekt , een indiaan, een zelfmoordterroriste-met knal op het eind?  Desgevraagd meldt Alphons dat ze al wat andere geluiden hebben weten te deleten. Gelukkig heb ik oordopjes mee... De koffers vinden nog met moeite een plekje. Even een bakkie en dan aansluiten in de rij. Bas, Willem en Herman zijn al op de baan. Als een half uur later Erroll ook nog binnenwandeld is de club ( SRA) bijna compleet! De tegenstand komt voornamelijk uit Friesland.

 

 



bij binnenkomst is het al erg druk

Eddy heeft de gemakkelijkste keuze. De rode GT40 word het. Randy’s arsenaal is al wat groter en die gaat voor de NSR 917, net als Arie. Willem gaat uiteraard voor de Ford, het wordt de gele weer eens. Bas heeft een MRRC- Cheetah op een zelf ingekort GT40 chassis gezet.



Erroll met de Gulf GT40



Erroll heeft de Gulf GT40 mee. Herman kiest de Matra, net als ik. Eddy, Randy en Bas doen het meteen goed. Willem en Herman gaan ook al snel rond, maar vooral Herman is nogal aan het stoeien met de wagen.

 

 

volle bak vandaag!


 

 

De nieuwkomers Arie en Erroll hebben vanzelfsprekend ook nogal moeite een ritme te vinden. Zelf kies ik voor de Matra omdat hij betrouwbaar aanvoelt. Over de tijden ben ik helaas minder tevreden. De“zusjes” van Herman en van Dennis lopen harder! Bij de andere deelnemers zie je naast de bekende NSR/Slot-it stuff en de gebruikelijke Amerikanen ook veel  Fleischmann  Lotussen. Die zijn wel voorzien van wat modernere techniek. Een enkeling heeft zich aan de verfspuit gewaagd.

 

toch nog even een shot van een lege baan

Al  snel kan er gekeurd worden en dan krijg je ook je bandjes van Frank. Sommigen hebben nieuwe, bij de ander zijn ze al eens gebruikt. Deze bandjes blijven er trouwens erg mooi uitzien. Bij de keuring zijn er geen illegale zaken aan het licht gekomen.

 




 

 


de keuring en bandenuitgave




 


niet helemaal origineel, wel fraai!


 De race indeling wordt door de organisatie gemaakt. Er wordt dus niet gekwalificeerd. Dit zou te veel tijd gaan kosten met 27 deelnemers!

de eerste groep SRA-ers is al op de baan

 



de parc-fermé



Bij de  eertste groepen  zijn  al meteen heel snelle mannen. Met name Sander Fokkema is niet te houden. Ditmaal is hij in een direct gevecht duidelijk sneller dan z’n broertje, bijna 56 ronden!  Willem is nog niet helemaal warm gedraaid en voor Erroll is het duidelijk wennen. Hierna zien we Randy, Marten, Leo het tegen de fraaie witte NSR Martini Ford van Teun opnemen. Randy en Leo zijn erg aan elkaar gewaagd en uiteindelijk trekt Randy aan het langste eind. Beiden ruim in de 54. Bij de andere heren is het verschil nog kleiner!

 

  

deze omdat hij zo mooi is

 

Hierna-3-1  mag Frank G.het opnemen tegen Hessel, John Jense en mijzelf. Hessel is voor ons niet bij te benen en ook  JbG. verdwijnt uit het oog. Op de buitenbanen wil het bij mij niet lopen. Te traag en veel te veel fouten. Op de binnenste 2 gaat het iets minder slecht en ik ben blij als ik nog op weet te halen richting de 50 ronden. Alleen de hoge Alfa van Frank , met zijn simpele Parma regelaar  rondgejaagd, is nog verder achterop.

de derde race..

Arie doet goed werk!

langs de baan: "dertien zevenentwintig"/ wedstrijd leiding wat? dertien.....schrijf op 13.47...kortom er zit soms wat ruis op de lijn..

 

4-1 Herman met de andere Matra tegen oa. Frank I. ditmaal met een Corvette van voor 1960 en Hein en Harry. Ondanks het verschil in auto blijkt op de streep de marge maar erg klein tussen 1 en 2. Ze zitten nog vlak bij mij in de buurt. De Fly Porsche en de Fleischmann Lotus zitten daar achter zoals je mag verwachten.

 

 

 

deze staat er ook lekker op

 

5-1 Hierna 2 Lotussen, van Fokko en Erik tegen Eddy en local matador Donald die zoals gebruikelijk weer een zeer originele auto op de baan brengt. Ditmaal lijkt er een Ferrari 512 van Sloter onder de camouflage verf te zitten. Op de baan komt hij prima uit de verf! Wat Eddy ook probeert..de Ferrari rijdt als een duivel en is niet te kloppen! 56.82 om  55.77. Dat zijn mooie waarden waamee bijde heren de top 3 binnendringen. Fokko toch mooi in de 50 (Touring klasse) en de standaard Lotus van Erik op 42.

 

Bas naast de alleenheerser van vandaag

 

 

6-1 Bas, Dennis, Arjen en Damian zien er ook snel uit. Met name de Chapparal gaat als de brandweer. De anglewinder opstelling werkt hier perfect en ik zou niet weten wie dit nog kan verslaan. Bas doet wat hij kan, maar de korte en toch wat hoog op de poten staande Cheetha loopt toch eerder tegen zijn natuurkundige beperkingen aan. Toch iets sneller dan de snelste 2 hiervoor een fraaie 56.21 om 59.62 voor Arjen! Damian wint net van Dennis maar die  voert wel de Matra-club aan met ruim een halve ronde voorsprong op moi.

 

7-1 Als laatsten komen dan nog Arie,  Alphons en de oranje McLaren van Alef de baan op. Voor deze laatste is in de 10e ronde de race over. Alphons wint mede omdat Arie toch ritme te kort komt. Maar na een stroef begin herpakt hij zich toch en kruipt ruim 2 ronden bij onze andere nieuwkomer Erroll vandaan.

 

 

Donald scherp in de gaten gehouden door Jonny B.

 

Na een korte pauze pikken we de draad weer op. De volgorde van de eerste race bepaald de opstelling. Er is nog niets verloren aangezien “ the best of 2” hier de uitslag bepaald. Met Bas op 3, Eddy op 5 en Randy op 6 laat SRA zien dat de “jonkies” het hier het beste doen. Met een middenveld van 15 rijders die tussen de 44 en 54 ronden zitten belooft dit een paar spannde races op te leveren.

 



Frank heeft zich weer tussen de sportscars gewrongen

 

 

altijd weer mooi ...die koppies!

Race 2-2 is er 1 met onze Arie en Erroll die tegen Harry en Frank G. op moeten boksen.Erroll pakt brutaal de leiding en heeft de anderen vlak achter zich. Dan komt Harry met  de Fly Porsche die zijn baankennis uitbuit.Mooi regelmatige uitsllagen rijdend trekt hij de race naar zich toe. Erroll weet het SRA onderonsje nog net in zijn voordeel te beslechten.

 

Bas, Herman  maar ook Frank Irving zijn er natuurlijk ook weer bij!

 

Race 3-2 bevat al weer 2 SRA mannen. Geflankeerd door  Herman neem ik het op tegen de V8’S Marten en Frank I. Herman is de snellere V12 en pakt op 2 wat voorsprong. Gelukkig is 4 bij mij nu heel wat beter dan in race 1. Marten is nu op 2 de beste, gevolgd door Herman. Ik zit nu op 1 ronde. Gelukkig heb ik de buitenbanen nu gehad. Ik stap over op de DS regelaar en ga proberen deze race binnen te hengelen. Dat lukt prima, hoewl ik  12.5 als snelste ronde rijdt  pak ik 1,5 ronde op Herman die af en toe een 9.2 op de klokken brengt.

 

Race 4-2  is SRA man Willem alleen tegen Fokko, Dennis en Teun. Willem is op 2 loeisnel en zit tegen de 14 ronden aan, bijna 1 ronde meer dan Dennis. Ook op 3 gaat het prima maar de oude Fleischmann van Fokko is hem de baas! Willem laat wel wat liggen op 4 en de anderen maken behoorlijk wat goed. Teun en Dennis zijn in de binnenbanen ook snel en lopen weer in. Willem weet de kop niet vast te houden en finished achter Dennis die ook nu de Matra cup definitief binnen haalt. Fokko zit er ook niet ver vandaan. Ik blijk zelf 4 baanstukjes meer te hebben dan Willem.

 

 

Alsjeblieft Alphons, je nieuwe profielfoto!

 

Erroll gooit hem het rechte stuk op...

 

Race 5-2 met Ronnie, Damian, John en Alphons zit op papier ook dicht bij elkaar. En dat is het op de baan ook.  Alphons buit het thuisvoordeel uit en zit in de 14 ronden. Op 3 herhaalt hij dit en Ronnie zit hem op de hielen.  John en Damian zitten vlak bij elkaar. Alphons heeft een tijdjke niet op 4 geoefend want daar gaat de voorsprong! Damian en Ronnie komen goed terug! Damian trek dit in de laatste stint door en weet Alphons te kloppen! John en Ronnie zijn daar niet heel ver vandaan.

 



Fraaie Martini Ford

 

Randy's Porsche 917

Race 6-2 Eddy en Randy, de neefjes van SRA tegen Hessel en Leo. De AvantSlot Alpine is een beetje een buitenbeentje in dit veld. Maar naast de looks doet hij het op de baan ook uitstekend.

De familieeer wordt op de baan uitgevochten. Het resultaat is dat de heren naast elkaar staan bij het vallen v.d. vlag. Het hele veld zit in de 13. Eddy laat op 2 zien hoe fenomenaal snel hij kan. Er komt zelfs een 11.3 op de klokken! Met 15.34 ronden heeft hij de snelste stint v.d. dag gereden! De anderen zitten weer in de 13. Eddy laat het op 3 wat afweten. 2x verliest hij de auto achterin in het viaducten gedeelte. Marchallen is daar een crime en het recuperen v.d. wagen kost hem veel tijd!  Randy verliest op 1 nu veel tijd en de aansluiting. Eddy is op 4 ook vrij modaal bezig maar weet genoeg over te houden op de Alfa van Hessel. 55.49 is nog steeds heel mooi.

 



 


De start...vals of niet!?



Race 7-2 Arjen, Donald, Bas en Sander  moeten in staat worden geacht een snelle race te rijden. Arjen gaat weer fantasties over de baan. Deze auto is met afstand de beste. Donald’s  monster  volgt netjes en weet Bas en Sander achter zich te houden. Met 3x 15 ronden op rij staat de winnaar wel vast, Arjen met ruim 60 ronden! Donald weet de sterk opkomende Sander achter zich te houden  en Bas stelt iets teleur en weet net als een groot deel van de rijders het resultaat van race 1 niet te evenaren.

 



 


de Chapparal van Arjen van de Heide, Rookie, maar niet te volgen vandaag!



 

Frank Irving krijgt vrij vertaald een ouvre prijs voor zijn originele bijdragen aan de CC32 van dit jaar!

 

Het was al met al een spannende racedag. Frank heeft ter afsluiting van het racejaar 2015 zelfs wat extra prijzen meegebracht. Naast de gebruikelijke ereprijzen in de diverse categorieen  en de Concours 'd elegance (voor Bas!)zijn er ook jaarprijzen. Frank I. wordt beloond voor zijn originele auto's waarmee hij ons het hele jaar verrast.



Is dit de laatste keer dat we de stand zo verwerkt zien worden?



We horen dat dit wellicht de laatste keer is dat hier geraced is. Zoals bij veel clubs loopt het ledental terug en kunnen de vaste lasten niet meer worden opgebracht. Het zou jammer zijn want ondanks wat schoonheids foutjes is het er altijd leuk racen!

 

Frank en de mensen vanm de Bunker bedankt voor de leuke racedag en ik reken er op de Bunkeraars nog wel eens ergens anders tegen te zullen komen.





de uitslag, met dank aan Eddy!

 

2 opmerkingen:

  1. Dank je wel J.W. wat een profiel he :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Alphons, het is als van een Griekse god, tenminste dat denk ik. Ik ben daar natuurlijk niet bij geweest! Succes ermee!

      Verwijderen